s/y Junga

s/y Junga - Bavaria 32 / rocznik 2012 /

Nowy design renomowanej stoczni Bavaria Yachtbau GmbH. Komfort żeglowania zapewniają dwie przestronne kabiny sypialne, łazienka z ciepłym prysznicem, lodówka, ergonomiczny kambuz, podgrzewana woda w kranach, wygodna mesa, teakowy kokpit z rozkładaną furtą rufową i pokładem kąpielowym! Wnętrze jachtu jest ogrzewane webasto.

Przeznaczenie i sposób wykorzystania jachtu

W sezonie jacht wykorzystujemy do szkolenia na stopień jachtowego sternika morskiego. Nacisk kładziemy na manewry portowe pod silnikiem i manewr człowieka za burtą pod żaglami. Mamy świadomość że Wasze pierwsze samodzielne czartery po uzyskaniu patentu sternika realizowane będą na jachtach o zbliżonym gabarycie i w podobnym standardzie. Szereg rozwiązań technicznych z jakimi zapoznacie się na naszym jachcie znajduje zastosowanie na jachtach floty czarterowej niezależnie od klasy jachtu oraz stoczni w której zostały wykonane.

S/Y "Junga" służy nam również do krótkich rejsów stażowo szkoleniowych po wodach Zatoki Gdańskiej. Jacht wychodzi w morze w każdy weekend / bez wyjątku / Realizujemy na jego pokładzie także nocne manewry portowe oraz nocne, szkoleniowe wyjścia na Zatokę Gdańską w poszukiwaniu świateł nawigacyjnych oraz nabieżników.

Zimą realizujemy na jego pokładzie serię tygodniowych rejsów szkoleniowych. Zawsze na ciekawych trasach, czasem bardzo ambitnych i wymagających. Przegląd akwenów i aktualne propozycje znajdziecie na naszej www w kalendarzu rejsów.

Podstawowe dane techniczne i wyposażenie

Długość 9,99 m / silnik stacjonarny Volvo Penta / kabiny sypialne - kabina rufowa 2- 3 os / kabina dziobowa 2 os / mesa z możliwością rozłożenia dodatkowej koi / obszerny kokpit ze stolikiem / rozkładana furta rufowa - pokład kąpielowy z drabinką / koło sterowe / podstawowy komplet żagli na rolerach / komplet żagli sztormowych - trajsel / fok sztormowy / lodówka / kambuz na kardanie / ploter nawigacyjny wraz z kompletem map elektronicznych / komplet map papierowych / księgi locji oraz pomoce nawigacyjne / radio z przystawką selektywnego wywołania DSC oraz przyciskiem Distress / satelitarna radiopława lokalizacyjna Epirb / system antykolizyjny AIS nadawczo odbiorczy z niezależną anteną / reflektor radarowy / tratwa ratunkowa ze zwalniakiem hydrostatycznym / komplet wygodnych, pneumatycznych kamizelek ratunkowych / instalacja ogrzewania wnętrza - zarówno w mesie oraz w kabinach sypianych / apteczka / komplet gaśnic atestowanych / koc gaśniczy / koła ratunkowe z pławką świetlną oraz pływającą rzutką / łazienka z prysznicem - prysznic zaburtowy / zbiornik wody słodkiej 150 litrów z funkcją podgrzewania wody / szelki asekuracyjne / kombinezon wypornosciowy Fladen na mokrą wachtę /

Historia

s/y "Junga" to nasz pierwszy nowy jacht zamówiony i sprowadzony prosto ze stoczni Bavaria Yachtbau GmbH Giebelstadt w końcówce 2012 roku.

W przygotowanie jachtu zaangażowaliśmy ponad setkę życzliwych nam firm i osób. Yachts & Yachting - rejestracja pod banderą Sant Vincent i finansowanie , Sail Service - komplet żagli na rolerach i żagli sztormowych, IMS-Griffin - tratwa i wyposażenie ratunkowe, Smart - komplet map papierowych i elektronicznych. Jacht wyposażyliśmy w system antykolizyjny AIS , system komunikacyjny Navtex , ploter nawigacyjny i radiostację z funkcją selektywnego wywołania DSC , radiopławę Epirb.

Jesienią 2012 "Junga" wyruszyła w swój pierwszy rejs z Gdyni do Afryki, przez Morze Północne i Biskaje. Na przełomie lat 2012 - 2016 jacht zrealizował diesiątki rejsów w Cieśninie Gibraltarskiej. Zimowe serie rejsów "Maroko - Atlantyk" biły rekordy popularności.

Jacht ośmiokrtotnie zmierzył się ze złowrogą Zatoką Biskajską ! Obsługa Kanału Kilońskiego oraz kontrolerzy stref VTS na Morzu Północnym kojarzą nasz jacht niczym statek na regularnej linii. Na naszych rodzimych wodach jacht regularnie raz do roku odwiedza wyspę Gotland. Zwarzywszy na ambitne trasy jakie jacht pokonywał i stopień trudności poszczególnych akwenów prowadzony był przez szereg znanych i cenionych w środowisku żeglarskim osobistości takich jak Adam Jankowski , Jacek Chabowski, Mariusz Klupński i wielu, wielu innych.

Przez pokład "Jungi" przewinęły się setki przyszłych sterników i kapitanów jachtowych. Część z Was przeżywała na jego pokładzie swoją pierwszą morska przygodę, lwia część sprawdzała swoje umiejętności na trudnych sztormowych akwenach pod czujnym okiem naszych doświadczonych skipperów. Wszystkich gorąco pozdrawiamy.

O starych drewnianych krypach zwykło się mawiać że to jachty z "duszą". Nasza Junga to zwykły, seryjny jacht z plastyku, biorąc jednak pod uwagę jego dokonania zapracował na swoją niezwykłość i "szacun" porównywalny do legendarnych obieżyświatów. Niedawno na logu "stuknęło" nam 40.000 mil morskich. To jest tak jakby jacht opłynął świat dwa razy po równiku. Jacht jest rozpoznawany i witany z uśmiechem w całej niemal Europie i północnej części Afryki! Zapraszamy na pokład.

 

Udostępnij