Delfinowe safari na wodach otwartego Atlantyku, trasa z Kadyksu do Lizbony, eksploracja archipelagu Berlenga oraz wypicie kieliszka tinto w Porto i powrót z Lizbony do Kadyksu. Zapraszamy na pokład komfortowej Bavarii 49 - do Waszej dyspozycji aż pięć kabin sypialnych, trzy łazienki, w tym dwie z ciepłym prysznicem. Mega tanie przeloty z całej Polski do Malagi i Lizbony oraz Jerez
01.06.2019-08.06.2019 Kadyks - Lizbona
08.06.2019-15.06.2019 Lizbona - Porto/Berlenga - Lizbona
15.06.2019-22.06.2019 Lizbona - Porto/Berlenga - Lizbona
29.06.2019-06.07.2019 Lizbona - Porto/Berlenga - Lizbona
06.07.2019-13.07.2019 Lizbona - Kadyks
PRZELOT NA AKWEN I TRANSFER Z LOTNISKA DO MARINY
Głównymi lotniskami transferowymi jest Malaga, Porto i Lizbona. Wymiany załóg będą przeprowadzane w jednej z marin w Kadyksie oraz w Lizbona/Cascais. Porty dobrze skomunikowane na trasie Marina - Lotnisko, bez problemu i tanio można przemieszczać się środkami publicznego transportu.
Pomagamy nieodpłatnie w wyszukaniu optymalnego połączenia lotniczego, można również samodzielnie wyszukać przeloty na stronach takich jak kayak.com, momondo.com lub skyscanner.com
CENA I POZOSTAŁE OPŁATY
Cena za rejs w kabinach dwuosobowych wynosi 1.400-1600PLN od osoby.
W opcji komfortowej - wynajem kabiny wraz z przydziałem kabiny WC i łazienki z prysznicem do wyłącznego użytku ; 3.200 /5400 PLN za kabinę
ŚWIADCZENIA ZAWARTE W CENIE
Miejsce na jachcie w kabinie sypialnej (nie kwaterujemy w mesie), ubezpieczenie NNW na czas trwania rejsu / nadzór nad prowadzeniem jachtu przez wykwalifikowanego skippera / cykl wykładów oraz zajęć praktycznych realizowanych przez instruktorów szkoły żeglarstwa Junga.
PROMOCJE
Przy trzech zgłoszeniach w jednym terminie stosujemy rabat w wysokości 200 PLN od osoby !
DODATKOWE OPŁATY
Kasa jachtowa 80 EURO / zryczałtowana - nie podlega rozliczeniu po rejsie /
Kasa jachtowa uwzględnia :
- opłaty portowe.
- paliwo.
- opłaty administracyjne.
- pościel (kołdra, poduszka) , poszewki , koc w kabinie
- sprzątanie jachtu po rejsie.
- korzystanie z sanitariatów i zaplecza socjalnego w odwiedzanych portach
WYŻYWIENIE - SKŁADKA NA ZAPROWIANTOWANIE JACHTU
Na naszych rejsach załoga sama decyduje o formie zaprowiantowania i budżecie na ten cel. Służymy pomocą przy planowaniu zakupów na miejscu
UWAGA! Kapitan zwolniony jest ze składki na zaprowiantowanie, za to pierwszy zasiada do stołu 😉
REGULOWANIE PŁATNOŚCI
Zaliczka w wysokości 50 % ceny za rejs powinna być wniesiona z chwilą rezerwacji miejsca na rejsie. Po odnotowaniu wpłaty uzupełniamy listę załogi wyświetloną w rejsowym informatorze. Wysłanie potwierdzenia przelewu przyspiesza procedurę.Zawsze istnieje możliwość zmiany terminu rejsu w miarę wolnych miejsc bez utraty zaliczki.
Pozostała część ceny za rejs powinna być uregulowana w terminie 14 dni przed rejsem w złotówkach na konto wskazane przez firmę w korespondencji mailowej przy potwierdzeniu zgłoszenia.
Opłata 80 EURO może być wniesiona "na burcie okrętu" najlepiej w odliczonej kwocie, w dniu zaokrętowania lub wpłacona na nasze firmowe konto walutowe.
ZAWIŁOŚCI PRAWNE
Podmiotem który organizuje rejs jest Szkoła Żeglarstwa Junga.
Adres głównego miejsca wykonywania działalności ;
Al. Jana Pawła II 9, 81-345 Gdynia.
Pełna nazwa firmy brzmi ;
Szkoła Żeglarstwa Junga - Paweł Gostkowski
adres mailowy do szybkiego kontaktu; junga@junga.com.pl
adres do doręczeń i korespondencji ;
80 286 Gdańsk ul Dobrowolskiego 1 d / 7
Szkoła Żeglarstwa Junga prowadzi działalność gospodarczą na podstawie PKD 85.51.Z
"Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych"
"Podklasa ta obejmuje kursy, zajęcia sportowe i rekreacyjne dla grup i osób indywidualnych. Zajęcia mogą być prowadzone .... na obiektach własnych jednostki nauczającej, obiektach klienta lub innych obiektach, włączając zakwaterowanie. Kursy i zajęcia ujęte w tej podklasie mają charakter formalnie zorganizowany.
Podklasa ta obejmuje między innymi : - działalność profesjonalnych instruktorów sportowych, nauczycieli i trenerów " ...
Uzupełniające PKD to ; , 50.20.Z, 50.30.Z, 77.21.Z, 85.53.Z
Wszystkie nasze rejsy mają charakter szkoleniowy. Szkoła żeglarstwa Junga nie jest podmiotem w obrocie usług turystycznych w rozumieniu ustawy o usługach turystycznych.
Rejsy stanowią naturalną konsekwencję w procesie szkolenia żeglarskiego. Wymogiem niezbędnym do uzyskania uprawnień jachtowego sternika morskiego , kapitana jachtowego jest odbycie stażu morskiego o określonej liczbie godzin na określonych akwenach , w tym na wodach pływowych.
Fakt przemieszczania się z nami po atrakcyjnych turystycznie akwenach morskich nie oznacza że organizujemy wycieczki turystyczne. Nie świadczymy także usług przewozu osób , ani działalności w branży hotelarskiej , restauracyjnej.
jachtowy kambuz to nie restauracja 😉
CHARAKTERYSTYKA REJSU
Rejs o średnim stopniu trudności.
Konieczność przemieszczenia jachtu na akwen docelowy wiązać się będzie z żeglowaniem po wodach otwartych zarówno za dnia jak i w nocy, być może pod wiatr , być może na rozbudowanej fali ...
Charakter żeglugi wymusi wprowadzenie na czas przejścia systemu wachtowego. Przez co najmniej dobę do półtorej zagonimy Was do konkretnej żeglarskiej roboty. Przydadzą się podstawowe żeglarskie umiejętności, a w przypadku ich braku świadomość trudów podróży i własnych słabości takich jak choroba morska.
Głównym celem rejsu jest jednak żeglowanie po osłoniętych wodach archipelagu wysp i wysepek. Planowane są liczne postoje na kotwicy w błękitnych lagunach, wyprawy pontonikiem, kąpiele, żeglowanie przyjemnościowe za dnia z postojami w portach w nocy. Rejs nie jest więc adresowany tylko i wyłącznie dla zaawansowanych żeglarzy, chociaż obecność takowych na pokładzie zawsze mile widziana.
W rejsie może wziąć udział każdy , w dowolnym wieku i o dowolnym stopniu wtajemniczenia ze świadomością jednak okresowych trudności w normalnym funkcjonowaniu.
CHARAKTERYSTYKA AKWENU
Morze Alborańskie – akwen w zachodniej części Morza Śródziemnego, oddzielający północne wybrzeże Afryki od południowego wybrzeża Półwyspu Iberyjskiego. Poprzez Cieśninę Gibraltarską łączy wody Morza Śródziemnego z wodami Oceanu Atlantyckiego.
Średnia głębokość | 585 m |
Największa głębia | 2 407 m |
Zasolenie | 36 do 37‰ |
Temperatura | (latem) +14 do +24 °C |
Cieśnina Gibraltarska (arab. جبل طارق, hiszp. estrecho de Gibraltar lub Estrecho) – cieśnina łącząca Morze Śródziemne z Oceanem Atlantyckim, oddzielająca Afrykę od Europy, pomiędzy dzisiejszym Marokiem i Ceutą (posiadłością hiszpańską) a Hiszpanią i Gibraltarem (posiadłością brytyjską). W cieśninie znajduje się kilka małych wysp, m.in. terytorium sporne Perejil. Cieśnina ma około 300 m głębokości, jej najmniejsza szerokość wynosi 14 km
OPIS JACHTU
Bavaria 49. Pełen komfort zakwaterowania i radość żeglowania w regularnym przechyle z wiatrem we włosach. Jacht dostojny niczym hotel na wodzie. 5 kabin sypialnych, trzy łazienki z ciepłym prysznicem. Na morzu pod pełnymi żaglami tnie fale z prędkością od 6 do 10 węzłów bez specjalnego wysiłku i obciążenia na takielunku. Ogier!
BEZPIECZEŃSTWO
WYPOSAŻENIE RATUNKOWE
Tratwy ratunkowe 2 sztuki / duża 10 osobowa dla załogi w komplecie oraz mała podręczna 6 os w miękkim opakowaniu dla załogi w minimalnym składzie /
Radio z przystawką DSC i przyciskiem selektywnego wywołania DISTRESS sprzężone z ploterem nawigacyjnym. Wzywa pomocy w automacie zapodając pozycję jachtu i numer MMSI.
Kamizelki ratunkowe morskie /fachowa nazwa pasy ratunkowe / 12 sztuk w specjalnie dla nich przeznaczonej komorze w części dziobowej na pokładzie.
Kamizelki asekuracyjne pneumatyczne do codziennego użytku 12 sztuk. Wygodne w użytkowaniu nie krępujące ruchów. Wraz z klamrą do wpięcia "wąsów" zastępują szelki asekuracyjne. Wygodna innowacja. Trzy sposoby uruchomienia ; zwalniak hydrostatyczny , linka operacyjna , ustnik do samodzielnego napełnienia kamizelki powietrzem.
Kamizelki asekuracyjne piankowe przeznaczone dla dzieci i młodzieży.
Koła ratunkowe z pławką świetlną - 2 sztuki na koszach rufowych.
Sztormiaki wypornościowe na wachtę 2 sztuki do użytku wspólnego. Ciężkie sztormiaki przeznaczone na złą pogodę dla uczestników pełniących wachtę na pokładzie.
Pirotechnika - komplet ; rakiety spadachronowe , flary , pławka dymna wszystko w wygodnej przezroczystej torbie z uchwytem przygotowane do zabrania migiem na tratwę ratunkową.
Komplet gaśnic z atestem , piankowe , proszkowe. Miejsca usytuowania zarówno wewnątrz jachtu jak i na zewnątrz w bakistach.
Koc gaśniczy. Apteczka.
Reflektor radarowy - 2 sztuki.
Wąsy z klamrami do wpinania się w pokład przy złej pogodzie. Kilka sztuk dla wachty.
Przed rozpoczęciem rejsu załoga musi być świadoma w zakresie stanu wyposażenia ratunkowego i miejsca jego usytuowania, zasztauowania na pokładzie i pod pokładem. W tym celu przed każdym rejsem kapitan , skipper zobowiązany jest przeprowadzić szkolenie z zakresu bezpieczeństwa. Prosimy o potwierdzenie odbytego szkolenia własnoręcznym podpisem w naszym dokumencie wewnętrznym "zeszycie skippera".
LOKALIZACJA JACHTU
Na dzień dzisiejszy s/y Saaristo nie posiada lokalizatora. Już wkrótce będziecie mogli śledzić pozycję jachtu na mapach AIS z domowego komputera lub z telefonu.
Tymczasem na kilka dni przed rejsem via mail wyślemy Wam informację o miejscu postoju jachtu, nazwa mariny, nr kei, miejsce cumowania.
PROGRAM REJSU
Malaga - Lizbona
Zaokrętowanie w Benalmadenie, wizyta na skale Gibraltarskiej u małp, przejście cieśniny, Kadyks, Faro, wyjście na Atlantyk, żeglowanie w okolicach Lizbony.
Lizbona – Porto – Lizbona
Zaokretowanie i wyokrętowanie w Lizbonie, wyjście na Atlantyk i wizyta w Porto (degustacje ;)), zwiedzanie okolicznych wysepek, zatok, portów, powrót do Lizbony
Lizbona – Malaga
Zaokrętowanie w Lizbonie, wyjście na Atlantyk, Faro, dwa dni na zwiedzanie Kadyksu, Gibraltar i powrót na Morze Alborańskie do Benalmadeny. Uwaga! Przy sprzyjających warunkach pogodowych i politycznych możliwe będzie wejście do jednego z portów Marokańskich.
PROGRAM SZKOLENIA
PROGRAM REJSU - SZKOLENIE Z NAVI
Na każdym naszym rejsie organizujemy szkolenie w formie wykładów i praktyki nawigacyjnej. Wiemy jak to zwykle bywa. Dlatego dla naszych skipperów przygotowaliśmy "Zeszyt skippera" w którym zbierają od Was podpisy pod obowiązkowymi wykładami i szkoleniami między innymi z zakresu bezpieczeństwa i podstaw nawigacji.
Nie jesteśmy biurem turystycznym tylko Szkołą Żeglarstwa. Nasza kadra w zdecydowanej większości pokończyła morskie uczelnie , albo je właśnie kończy. Warto skorzystać z naszej pogłębionej wiedzy teoretycznej wspartej całoroczną praktyką w żeglowaniu.
Nawigowanie na mapie papierowej , wykreślanie kursów i namiarów to absolutna podstawa. Nie będziecie zainteresowani nawigacją to zagonimy Was do obierania ziemniaków w kwadraty 😉
PRZYGOTOWANIE PRZED REJSEM
Ponieważ jesteśmy Szkołą Żeglarstwa a nie zwykłym biurem turystycznym pod żaglami , staramy się na naszych rejsach edukować , realizować określony program szkolenia.
Wybieracie się z nami w morze po cenne doświadczenia czasem na bardzo wymagające akweny. Podnosicie kwalifikacje , nabieracie pewności siebie w kontakcie z morską falą , bezkresem oceanu , jachtem i pomału usamodzielniacie się do prowadzenia jachtu w roli kapitana, z przyjaciółmi , rodzinami. Taki jest plan i taka jest nasza misja 😉
Naszym zdaniem warto podejść do zagadnienia morskiej edukacji w sposób kompleksowy. Każdy rejs z nami to niebywała okazja aby zweryfikować nabyte wcześniej umiejętności w praktyce. Rzecz w tym aby znaleźć czas i motywację do pozyskania konkretnej wiedzy przed rejsem , wówczas w jego trakcie skorzystacie jeszcze więcej. Edukacyjna silnia.
Nasza baza szkoleniowa w Gdyni działa przez okrągły rok.
Raz w miesiącu organizujemy profesjonalne szkolenie na radio /uprawnienia państwowe SRC lub skrócona wersja kursu do poziomu certyfikatu kompetencji /
Raz w miesiącu organizujemy szkolenia na basenie z morskich technik ratunkowych , skoki do tratwy , jej przewracanie , symulacja podejmowania z wody przez śmigłowiec , pirotechnika . Zajęcia prowadzi doświadczony instruktor - wykładowca Morskiego Ośrodka Szkolenia ratowniczego w Gdyni
Zimą organizujemy przygotowanie teoretyczne w naszej salce wykładowej. Od kwietnia do listopada organizujemy serię kursów na patent żeglarza i jachtowego sternika morskiego. Mniejsza o patenty. Nic nie stoi na przeszkodzie aby pojawić się na dzień , dwa, weekend lub popołudnie aby przećwiczyć manewry portowe , samemu popróbować pracy za sterem , przy cumach i odbijaczach.
Zamiast mierzyć się pierwszy raz w życiu na nocnej wachcie z odpowiedzialnością za życie załogi poukładanej do snu pod pokładem w kabinach , warto wykupić wcześniej krótki kilkugodzinny , szkoleniowy rejs nocny do Jastarni albo rejs weekendowy na którym wprowadzamy w system wachtowy , obowiązki wachty nawigacyjnej , zasady bezpiecznej obserwacji , nasłuchu na radiu, identyfikacji świateł itp
Zamiast biernie odliczać dni pozostałe do rejsu , pomyślcie o podniesieniu kwalifikacji. Rejsy z nami to nie wycieczka. Staramy się nie wozić pasażerów. Prawda jest taka że bez waszego wsparcia i osobistego zaangażowania nigdzie nie zapłyniemy.
EKWIPUNEK - CZYLI CO ZABRAĆ NA REJS
Przede wszystkim postarajcie się spakować w bagaż podręczny o typowych rozmiarach i wadze do 10 kg wg standardu wybranej przez Was linii lotniczej. Szczegóły dotyczące wymiarów znajdziecie na bilecie lub na stronach przewoźnika. Znacząco obniżycie tym samym koszt przelotu. Bagaż rejestrowany jest często dodatkowo płatny, a opłata porównywalna z ceną biletu.
Spakowanie się do małej walizki lub żeglarskiego worka ma też wymiar praktyczny - łatwiej rozpakujecie się w jachtowej kabinie.
Jeżeli już decydujecie się na bagaż rejestrowy i zamierzacie zabrać ze sobą dobytek swojego życia niechaj to będzie worek żeglarski lub miękka torba a nie sztywna waliza lotnicza na czterech kołach. Na jachcie będzie kłopot z jej zaształowaniem.
Uwaga - bagaże rejestrowane, które oddajecie przy odprawie do luków bagażowych samolotu ulegają czasem zawieruszeniu. Bagaż taki nie ginie bezpowrotnie, ale najczęściej odnajduje się już po rejsie albo w jego trakcie. Jeżeli zdecydowaliście się na dodatkowy bagaż rejestrowany , zanim powierzycie go liniom lotniczym, pomyślcie o niezbędnym minimum "pod ręką", z którym jak by co będziecie mogli z nami pożeglować
Na tygodniowy rejs po wodach południowych - jak najbardziej możliwe i zasadne jest spakowanie się do bagażu podręcznego. Wystarczą Wam dwie kompletne zmiany odzieży i zapas skarpetek 😉
W kabinach sypialnych przygotowaliśmy lekkie kocyki, łatwe do prania i suszenia podczas rejsu. Jacht jest ogrzewany. Nie ma to jak własny śpiwór jednak równie dobrze można z niego zrezygnować.
Na chłodne dni i nocne wachty przydadzą się natomiast : sztormiak lub kurtka przeciwdeszczowa, ciepła bielizna, ciepły sweter lub polar, czapka, mały podręczny termos na wachtę, latarka czołówka,
kosmetyczka - Uwaga! Na lotnisku wyszperają i zabiorą Wam z bagażu podręcznego wszystko co powyżej 100 ml dlatego kosmetyczkę najlepiej skompletować na miejscu po wylądowaniu w najbliższym markecie.
Pamiętajmy o priorytetach :
Dowód osobisty , paszport - o ile trzeba , naładowana bateria tel, power bank , roaming, karta ubezpieczenia zdrowotnego za granicą EKUZ, zdywersyfikowane środki na co najmniej dwóch kartach bankomatowych [master oraz visa]
Konieczne są także /bezwzględnie konieczne/ :
Wygodne buty na białej, miękkiej podeszwie do poruszania się po pokładzie. Należy unikać butów na czarnej podeszwie - kantem podeszwy zostawiają one ślady na pokładowym żelkocie. Warto zwrócić uwagę aby podeszwy nie były wyślizgane. Na jachcie zarówno na pokładzie jak i pod nie łatwo utrzymać równowagę 😉
GODZINY STAŻOWE
Można spodziewać się od 60 do 100 godzin stażowych.
Ważna informacja dla naszych stażystów , kandydatów na patent jachtowego sternika morskiego
Do uzyskania pełnego stażu zazwyczaj wystarczają ;
- zaliczone godziny na kursie , nocny rejs szkoleniowy
- rejs weekendowy po kursie
- rejs tygodniowy na wybranym akwenie
Zadbajcie o opinię z rejsu, kapitan ma obowiązek wystawić Wam dokument poświadczający odbycie stażu.
Czas na morzu spędzamy aktywnie - wachta nawigacyjna , praca przy żaglach , obowiązki w kambuzie , nocne wachty za sterem itp.
Staż Kapitański
Na rejsie możecie odbyć także wymagany przepisami staż kapitański i objąć prowadzenie nad jachtem pod naszym nadzorem i merytorycznym wsparciem. Wystawiamy wówczas kartę rejsu z opinią armatora. Nie ma co jednak liczyć na pobłażliwe traktowanie. Nie wystawiamy "laurek" na życzenie.