WSZYSTKIE PORTY ZATOKI GDAŃSKIEJ - SERIA REJSÓW NA POKŁADZIE BAVARII 49
Tygodniowy rejs na pokładzie komfortowej, przestronnej Bavarii 49 zakłada szkolenie nawigacyjne oraz manewrowe na wodach Zatoki Gdańskiej z zawinięciem do wszystkich portów, a także wyjście halsem na wody otwarte Bałtyku przy sprzyjającej pogodzie.
Wizyta w tradycyjnych przystaniach rybackich, klimatycznych morskich kurortach przybliży Wam fascynującą historię oraz kulturę regionu. Wyposażenie jachtu w przyrządy nawigacyjne i pomoce dydaktyczne, intensywność pracy z kompletami map papierowych, spisami świateł i księgami locji morskiej sprawią, że wiedza wyniesiona z kilkudniowego rejsu będzie nieporównywalnie większa niż żeglowanie po otwartym morzu z zawinięciem do tylko kilku portów.
ZATOKA GDAŃSKA - TYGODNIOWY REJS I WSZYSTKIE PORTY W KOMPLECIE!
Poza szczytem sezonu skupiamy się na eksploracji naszej rodzimej Zatoki Gdańskiej. Codziennie inny port i spora ilość manewrów portowych dużym gabarytem w żeglarskich marinach. Jesienna seria rejsów na wodach Zatoki Gdańskiej odbywać się będzie na pokładzie pełnomorskiego jachtu Bavaria 49. Imponujący rozmiar kadłuba, przestronne wnętrze, wygodne kabiny sypialne, bogate wyposażenie.
Rejs stanowi niepowtarzalną okazję do zapoznania się z kompletną locją Zatoki Gdańskiej. Atrybuty morskiego akwenu takie jak latarnie morskie, nabieżniki, światła sektorowe, tory wodne i pławy sprawiają że jest to wręcz idealne miejsce do praktycznej nauki nawigacji.
Atutem rejsu jest jego stosunkowo łagodny charakter. Półwysep Helski stanowi skuteczną osłonę przed jesiennym sztormowym wiatrem i rozbudowaną bałtycką falą. Jest więc to akwen właściwy do pierwszego rozpływania także dla początkujących żeglarzy. W rejs po Zatoce Gdańskiej można zabrać na pokład w komplecie rodzinę, przyjaciół, znajomych, wszystkich tych co na morzu pierwszy raz. Będzie czas na zwiedzanie i posiłki w rybackich smażalniach, żeglarskich tawernach.
GDYNIA - BAŁTYK - GDYNIA. REJS STAŻOWO - SZKOLENIOWY
Pełnomorski, wielowariantowy rejs stażowo szkoleniowy na wodach otwartych Morza Bałtyckiego. Możliwe destynacje to Wybrzeże Polskie, Bornholm, Gotland, Szkiery Sztokholmu. Jacht Bavaria 49.
Rejs po Bałtyku z nami to zazwyczaj cztery doby spędzone na pełnym morzu, i półtora doby wytchnienia w przygodnych bałtyckich portach, żegluga systemem wachtowym, nauka prowadzenia nawigacji zliczeniowej i obsługi urządzeń pokładowych GPS, VHF DSC, AIS pod okiem doświadczonego instruktora.
Rejs wymaga od uczestników świadomości możliwości wystąpienia choroby morskiej chłodnych nocy - trzeba pamiętać, że to Bałtyk a nie Adriatyk. Konieczność pełnienia wacht morskich za dnia i w nocy.
Oferta adresowana jest dla każdego. Jednak najwięcej skorzystają ci, którzy w przyszłości chcieliby samodzielnie prowadzić jacht morski na akwenie otwartym. Rejs bałtycki jest najlepszym sprawdzianem podatności na chorobę morską i swoistym testem odporności na trudy morskiej podróży. Celem jest podniesienie kwalifikacji, zdobycie cennych doświadczeń i wypływanie sporej ilości godzin stażowych.
Nasz jacht Bavaria 49 wyposażony jest w niezbędne pomoce nawigacyjne - ploter nawigacyjny, mapę elektroniczną, komplety map papierowych, księgi locji, spisy świateł, echosondę, odbiornik VHF z przystawką DSC oraz system AIS.
MOŻLIWE DESTYNACJE BAŁTYCKICH REJSÓW STAŻOWO SZKOLENIOWYCH
GOTLAND - VISBY
Główne atrakcje związane z tą destynacją to Visby - stary port średniowiecznej Hanzy, w pobliżu rezerwat pingwinowatych na wysepce Stora Karlso, wapienne klify, bajkowe krajobrazy, a także żeglarskie rodeo na krótkiej i wypiętrzonej bałtyckiej fali.
Średniowieczna zabudowa starego, hanzeatyckiego miasta wzniesionego pośród monumentalnych wapiennych skał wybrzeża klifowego to architektoniczna perła Bałtyku. Wybrukowane wąskie uliczki wiodą śladami historii, pośród ruin i odrestaurowanych zabytków.
Katedry, mury obronne, zamki, baszty, warownie, na samotnej wyspie otoczonej wodami Bałtyku stanowią mocną inspirację dla wyobraźni.
STORA KARLSO
Rezerwat ptaków pingwinowatych w małym archipelagu wysp Stora oraz Lila Karlso to jedna z możliwych opcji na trasie naszych pełnomorskich rejsów Bałtyckich. Ornitologiczna ciekawostka jest całkiem lotna i zamieszkuje wyspy licznymi stadami. Gratka dla miłośników przyrody. Wyspy znajdują się na środkowym Bałtyku w bezpośrednim sąsiedztwie Gotlandu. Dla wielu żeglarzy nieświadomych niezwykłości tego miejsca stanowią po prostu przeszkodę nawigacyjną na drodze do portu Visby.
BORNHOLM
Natura wyspy jest urzekająca, z jednej strony strome klify, z drugiej piękne plaże. Dziesiątki kilometrów tras rowerowych, lasy i pola glofowe. Czeka na Was Hammershus - największy w Skandynawii kompleks ruin średniowiecznego zamku a jako ciekawostka jedno z największych w Danii skupisk tajemniczych menhirów - kompleks, który składa się z 51 ogromnych kamieni kultowych, z których najwyższe mają ponad 2 m wysokości. Kierunek dodatkowo atrakcyjny, z jednej strony ze względu na możliwosć przepłynięcia wszerz całego Bałtyku, z drugiej możliwość zobaczenia naszego wybrzeża lub krótki przelot do szkierów Szwedzkich.
Staż i szkolenie manewrowe na Zatoce Gdańskiej (Bavaria 49)
1480 PLN + 50EUR/220 PLN zryczałtowana składka na opłaty portowe, paliwo, gaz do butli
6dni
Bavaria 49,14.04 / 21.04 / 28.04 / 19.05 / 26.05 / 02.06 / 09.06 / 23.09 / 01.09 / 08.09 / 15.09 / 22.09 / 29.09 /
Rejsy wielowariantowe - Gdynia - Bałtyk - Gdynia (Bavaria 49)
1480 PLN + 50EUR/220 PLN zryczałtowana składka na opłaty portowe, paliwo, gaz do butli
6dni
Bavaria 49,12.05 / 30.06 / 07.07 / 14.07 / 21.07 / 28.07 / 04.08 / 11.08 / 18.08 / 25.08 /
Cena za rejs wynosi 1480 PLN od osoby
ŚWIADCZENIA ZAWARTE W CENIE
Miejsce na jachcie w kabinie sypialnej lub w mesie, ubezpieczenie NNW na czas trwania rejsu / nadzór nad prowadzeniem jachtu przez wykwalifikowanego skippera / cykl wykładów oraz zajęć praktycznych realizowanych przez instruktorów Szkoły Żeglarstwa JUNGA.
Polecamy wyrobić kartę EKUZ aby być objętym ubezpieczeniem KL lub wykupić dodatkowe ubezpieczenie KL.
PROMOCJE
Przy trzech zgłoszeniach w jednym terminie stosujemy rabat w wysokości 100 PLN od osoby!
DODATKOWE OPŁATY
Kasa jachtowa 50 EURO lub 220 PLN/ zryczałtowana - nie podlega rozliczeniu po rejsie /
Kasa jachtowa uwzględnia:
- opłaty portowe
- paliwo
- opłaty administracyjne
- środki czystości
- korzystanie z sanitariatów i zaplecza socjalnego w odwiedzanych portach
Cena nie zawiera:
- wyżywienia - składka między załogą, zazwyczaj w okolicach 150zł/rejs na zaprowiantowanie jachtu
- pościeli - w standardzie jest prześcieradło oraz powleczona poduszka, w razie potrzeby zapewnimy również powleczoną kołdrę ale ze względów sanitarnych polecamy zabrać własny śpiwór
- sprzątania jachtu po rejsie - po rejsie załoga sprząta jacht do takiego stanu w jakim go zastała
WYŻYWIENIE - SKŁADKA NA ZAPROWIANTOWANIE JACHTU
Na naszych rejsach załoga sama decyduje o formie zaprowiantowania i budżecie na ten cel. Służymy pomocą przy planowaniu zakupów.
UWAGA! Kapitan zwolniony jest ze składki na zaprowiantowanie, za to pierwszy zasiada do stołu.
REGULOWANIE PŁATNOŚCI
Zadatek w wysokości 50 % ceny rejsu powinien być wniesiony z chwilą rezerwacji miejsca na rejsie. Po otrzymaniu potwierdzenia wpłaty uzupełniamy listę załogi wyświetloną w rejsowym informatorze. Do 30-stu dni przed rejsem istnieje możliwość zmiany terminu rejsu w miarę wolnych miejsc bez utraty zaliczki.
Pozostałą część regulujemy gotówką na miejscu lub tydzień przed rejsem przelewem.
Opłata 50 EURO (lub 220zł) może być wniesiona "na burcie okrętu" najlepiej w odliczonej kwocie w dniu zaokrętowania
Rejs o umiarkowanie wysokim stopniu trudności.
Morze Bałtyckie to wymagający akwen. Charakter żeglugi wymusi wprowadzenie na czas przejścia systemu wachtowego. Przez co najmniej trzy doby zagonimy Was do konkretnej żeglarskiej roboty. Przydadzą się podstawowe żeglarskie umiejętności, a w przypadku ich braku świadomość trudów podróży i własnych słabości takich jak choroba morska.
Głównym celem rejsu jest zdobycie godzin stażowych oraz szkolenie/przygotowanie się do pracy w systemie wachtowym
W rejsie może wziąć udział każdy, w dowolnym wieku i o dowolnym stopniu wtajemniczenia ze świadomością jednak okresowych trudności w normalnym funkcjonowaniu.
Morze Bałtyckie, Bałtyk - płytkie morze śródlądowe na szelfie kontynentalnym w północnej Europie. Połączone z Morzem Północnym przez Cieśniny Duńskie (Mały Bełt, Wielki Bełt, Sund, Kattegat, Skagerrak oraz Limfjord). Za zachodnią granicę Bałtyku Właściwego przyjmuje się cieśninę Sund i próg podwodny ciągnący się na głębokości 18–20 m od przylądka Gedser (wyspa Falster) do przylądka Darßer Ort (Darß); na zachód od tej linii znajduje się akwen Bałtyku Zachodniego o powierzchni ok. 8000 km² nazywany przez Niemców także Ostsee; akwen ten obejmuje m.in. część wód Cieśnin Duńskich (oprócz Małego i Wielkiego Bełtu), a także mniejsze: Alsenbelt, Fehmarnbelt, Langelandsbælt.
Pogoda na akwenie.
Zaokrętowanie w Gdyni w naszym biurze w niedzielę w godzinach wieczornych, około 18.00, po zaprowiantowaniu odprawa i wypłynięcie (często w godzinach porannych). Przypłynięcie do Gdyni w piątek w godzinach wieczornych, wyokrętowanie w sobotę o godzinie 8.00
Trasa zależna od prognozy pogody.
Wybór trasy następuje bezpośrednio przed rozpoczęciem rejsu. Możliwe porty oraz destynacje: Wybrzeże Polskie, Bornholm, Gotland, Szkiery Sztokholmu, Kłajpeda. Trasa rejsu może być dowolnie modyfikowana decyzją Kapitana, który podczas bierze odpowiedzialność za załogę i jacht.
W przypadku rejsów one-way na trasie Gdynia-Sztokholm lub Sztokholm-Gdynia, informacje dotyczące dokładnego miejsca zaokrętowania-wyokrętowania w Sztokholmie zostaną przekazane na krótko przed rejsem. W 99% przypadków korzystamy z Mariny Vasahamnen w samym centrum miasta.
Wszystkie nasze morskie rejsy Bałtyckie odbywają się na pokładzie Bavarii 49. Jacht jest stworzony do rejsów pełnomorskich i oceanicznych - 5 kabin sypialnych, 3 kabiny WC, 2 łazienki z ciepłym prysznicem, przestronna mesa, teakowy kokpit, pokład kąpielowy z prysznicem zaburtowym stanowią wygodną i przyjazną przestrzeń dla 10 osobowej załogi. Smukły kadłub o długości 15 m niesiony powierzchnią 120 m kw żagla potrafi rozwijać prędkość nawet 14 węzłów. Jacht doposażyliśmy w komplet żagli sztormowych, systemy nawigacyjne i lokalizacyjne.
Komfort i radość żeglowania w regularnym przechyle z wiatrem we włosach.
BEZPIECZEŃSTWO / WYPOSAŻENIE RATUNKOWE
- Tratwa ratunkowa
- Radio z przystawką DSC i przyciskiem wywołania DISTRESS sprzężone z ploterem nawigacyjnym. Wzywa pomocy w automacie podając pozycję jachtu i numer MMSI.
- Pasy ratunkowe pneumatyczne - komplet
- Koła ratunkowe z pławką świetlną - 2 sztuki na koszach rufowych.
- Pirotechnika - komplet wg wymagań Flagi: rakiety spadochronowe, flary, pławka dymna wszystko w wygodnej torbie z uchwytem przygotowane do szybkiego zabrania na tratwę ratunkową.
- Komplet gaśnic z atestem, pianowe, proszkowe. Miejsca usytuowania zarówno wewnątrz jachtu jak i na zewnątrz w bakistach.
- Koc gaśniczy.
- Apteczka morska.
- Reflektor radarowy
- Pasy asekuracyjne z klamrami do wpinania się w pokład przy złej pogodzie. Kilka sztuk dla wachty.
Przed rozpoczęciem rejsu załoga musi być świadoma w zakresie stanu wyposażenia ratunkowego i miejsca jego usytuowania, zasztauowania na pokładzie i pod pokładem. W tym celu przed każdym rejsem kapitan, skipper zobowiązany jest przeprowadzić szkolenie z zakresu bezpieczeństwa.
Spakowanie się do małej walizki lub żeglarskiego worka ma wymiar praktyczny - łatwiej rozpakujecie się w jachtowej kabinie.
W kabinach sypialnych przygotowaliśmy lekkie kocyki, łatwe do prania i suszenia podczas rejsu.
Zabrać należy trzy kompletne zmiany odzieży spakowane w oddzielne worki foliowe, [trzy swetry lub polary, trzy pary butów itd...] przyda się ciepły sztormiak, czapka, latarka czołówka , termos, konieczny będzie też ciepły śpiwór.
Pamiętajmy o priorytetach:
Dowód osobisty, paszport - o ile trzeba, naładowana bateria telefonu, ładowarka, power bank, włączony roaming, karta ubezpieczenia zdrowotnego za granicą EKUZ. Polecamy zabezpieczyć środki na dwóch kartach - Visa i MasterCard
Konieczne są także (bezwzględnie konieczne):
Wygodne buty na białej, miękkiej podeszwie do poruszania się po pokładzie. Należy unikać butów na czarnej podeszwie - zostawiają one ślady na pokładowym żelkocie. Warto zwrócić uwagę aby podeszwy nie były wyślizgane. Na jachcie zarówno na pokładzie jak i pod nie łatwo utrzymać równowagę.
Rejs ma charakter stażowo - szkoleniowy. Można spodziewać się 80-100 godzin stażowych.
Ważna informacja dla naszych stażystów, kandydatów na patent jachtowego sternika morskiego
Do uzyskania pełnego stażu zazwyczaj wystarczają ;
- zaliczone godziny na kursie, nocny rejs szkoleniowy,
- 2x rejs weekendowy,
- rejs tygodniowy na wybranym akwenie
Zadbajcie o opinię z rejsu, kapitan ma obowiązek wystawić Wam dokument poświadczający odbycie stażu.
Link do pobrania druku opinii ze strony PZŻ / druk opinii w formacie pdf :
Czas na morzu spędzamy aktywnie - wachta nawigacyjna, praca przy żaglach, obowiązki w kambuzie, nocne wachty za sterem itp.
Staż Kapitański
Na rejsie możecie odbyć także wymagany przepisami staż kapitański i objąć prowadzenie nad jachtem pod naszym nadzorem i merytorycznym wsparciem. Wystawiamy wówczas kartę rejsu z opinią armatora. Nie ma co jednak liczyć na pobłażliwe traktowanie. Nie wystawiamy "laurek" na życzenie.