Kadra

Misja firmy

Nasza flota

Szkoła Żeglarstwa JUNGA

Prowadzimy działalność gospodarczą w zakresie szkolenia, na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej Prezydenta Miasta Gdańska. Kursy na żeglarza jachtowego, jachtowego sternika morskiego, rejsy szkoleniowe, rejsy stażowe na Bałtyku i na Morzu śródziemnym. Na profil aktywności wskazuje wpis do Rejestru Instytucji Szkoleniowych /RIS/.

Prowadzimy także działalność w zakresie turystyki kwalifikowanej. Ambitne wyprawy oceaniczne, rejsy na wodach pływowych, akwenach trudnych pod względem nawigacyjnym i nautycznym. Nasza specjalność to szkolenie od podstaw do stopnia kapitana jachtowego.

Dysponujemy stałą, zawodową i wykwalifikowaną kadrą, przeważają absolwenci wyższych morskich uczelni, aktywni w branży morskiej, z dyplomami, po kursach ratowniczych, medycznych, radarowych, odpowiedzialności zbiorowej i innych, a także żeglarze regatowi z sukcesami, trenerzy kadry olimpijskiej.

Szkolimy na jachtach Bavaria 49, Bavaria 34, Bavaria 32. Wspomagamy się liczną flotą jachtów morskich klasy dufour 24 oraz profesjonalnym pontonem ratowniczym do asekuracji manewrów na akwenie treningowym i wodach Zatoki Gdańskiej.

W naszej pracy szkoleniowej koncentrujemy się na manewrach portowych, nawigacji na mapach papierowych, współczesnej elektronice nawigacyjnej, systemach bezpieczeństwa, antykolizyjnych i komunikacyjnych. Konkret. Organizujemy także profesjonalne szkolenia radiooperatorów SRC, kursy indywidualnych technik ratowniczych. Wiedzę "okołożeglarską" o rodzajach kotwic i typach żaglowców przekazujemy zainteresowanym na rejsach morskich plus morskie opowieści.

Firma formalnie zarejestrowana została w roku 2001. Przygotowania i pierwsze przymiarki miały miejsce już w latach 90 tych. W chwili obecnej Junga to niekwestionowany lider na rynku żeglarskich usług szkoleniowych, marka znana w skali Europy oraz ceniony partner w szeroko pojętej branży morskiej.

Cechy wyróżniające naszą firmę na tle innych podmiotów działających w branży szkoleń żeglarskich.  :

• rok założenia 2001
  • kadra wyedukowana na wyższych uczelniach morskich
  • bavaria 34 i 32 dla jachtowych sterników morskich
  • flota jachtów dufour 24 do szkolenia żeglarzy
  • w programie samodzielne pływania pod nadzorem bez instruktora na pokładzie
  • manewry nocne
  • profesjonalny ponton ratowniczy do asekuracji szkoleń / 100 KM /
  • manewry wielkogabarytem na pokładzie Bavarii 49
  • system rezerwacji online, kolejne zajęcia wyklikasz na swoim smartfonie
  • w dorobku kadry komplet medali Morskich żeglarskich Mistrzostw Polski
  • nowatorskie techniki szkolenia i schematy manewrowe
  • wyprawy oceaniczne, Madera, Kanary - Wyspy Zielonego Przylądka
  • zdobyte po wielokroć;   Gibraltar, Biskaj, Morze Północne, Gotland, Wyspy Alandzkie.

Z ŻYCIA FIRMY :

Czerwiec 2003. Jesteśmy bezpośrednim wykonawcą międzynarodowych warsztatów żeglarskich. Projekt finansowany jest przez Komisję Europejską. Gościmy na warsztatach młodzież studencką  z Finlandii, Estonii, Węgier, Słowacji i Polski.

Sierpień 2004. Organizujemy cykl imprez dla firmy od  wielkopowierzchniowych sklepów w  branży budowlanej. Kadra kierownicza sklepów Gdańska i Bydgoszczy bierze udział w rejsach do Jastarni. Z grupą z Warszawy płyniemy do Pucka. Żeglowanie urozmaicają towarzyskie regaty, plener malarski oraz wieczór grillowy w Sławotówku.

Grudzień 2004. Realizujemy nietypowe zlecenie. Przeprowadzamy jacht angielskiego armatora z Gibraltaru do Santa Cruz na Wyspach Kanaryjskich.

Maj 2005.  Organizujemy rejs po Zatoce Gdańskiej dla dużej korporacji. Załogi wymieniamy na sopockim molo. Obieramy kurs na malowniczy Klif Redłowski i ruiny starej torpedowni.

Sierpień 2005. Współtworzymy imprezę plenerową na Skwerze Kościuszki - Piknik żeglarski dla mieszkańców miasta. Organizujemy konkursy i gry zręcznościowe.

Lipiec 2005. Udostępniamy nieodpłatnie naszą flotę na międzywydziałowe regaty żeglarskie Akademii Morskiej w Gdyni.

Wrzesień 2005. W Mikołajkach i Augustowie  organizujemy 'mega regaty' żeglarskie dla dwóch wiodących firm branży IT. W realizację przedsięwzięcia angażujemy szereg podwykonawców.

Październik 2005. Firma  branży budowlanej podejmuje na naszych jachtach kilkudziesięciu gości - swoich biznesowych przyjaciół. Żeglujemy na gdańską Motławę. Forsowanie krótkiego odcinka pod wiatr i wysoką falę zajmuje cały dzień.

Czerwiec 2006. Kolejna impreza firmowa, tym razem sieć sklepów wielkopowierzchniowych. Wynajmujemy żaglowiec. Na środku zatoki Gdańskiej pozorujemy odnalezienie łodzi z rozbitkami... w scenariusz wydarzeń nie wtajemniczamy nawet etatowej załogi żaglowca. Odnosimy pełen sukces. Udaje nam się "wkręcić" uczetników rejsu. Na zakończenie organizujemy koncert szantowy.

Grudzień 2007. Na zlecenie francuskiego armatora przeprowadzamy 62 - stopowy katamaran. Jacht odbieramy z greckiej stoczni na Morzu Egejskim. Żeglujemy po morzu śródziemnym. Następnie wprowadzamy olbrzyma na wody wewnętrzne Chorwacji.

Maj 2008. Uruchamiamy serię rejsów szkoleniowych na środkowym Bałtyku. Kilkakrotnie odwiedzamy wyspę Gotland. Zawijamy do Visby i Ronehamn.

Sierpień 2008. Organizujemy imprezę integracyjną dla  branży IT.

Listopad 2008. Kończymy kolejny projekt unijny. Żagloterapia dla młodzieży tym razem finansowana jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. Uczymy młodzież manewrów portowych, zabieramy w pierwsze morskie podróże, organizujemy wieczory integracyjne i pracę z psychologiem. Z projektu przez cały sezon korzysta ponad setka nastoletnich uczestników

Grudzień 2008. Żeglujemy do Afryki ! Płyniemy z Gibraltaru na Atlantyk.

Listopad 2009. Uruchamiamy serię kilkunastu rejsów Atlantyckich. W naszych rejsach od listopada do kwietnia uczestniczy ponad setka osób !

Maj 2010.  Organizujemy szkolenia dla profesjonalnych kadr w branży morskiej w zakresie obsługi urządzeń VHF - DSC , kursy SRC .

Październik 2011. Realizujemy rejs na Ibizie. Nowy kierunek wchodzi na stałe do naszego rejsowego kalendarza.

Sierpień 2012. Nasza flota wzbogaciła się o nowy jacht ze stoczni Bavaria GmbH - Bavaria 32 Cruiser. Jacht nazywamy s/y "Junga" - odtąd jest to nasza jednostka flagowa.

Październik 2012. W naszym kalendarzu rejsów zagościł nowy kierunek - rejsy etapowe z Gdyni, przez Kanał Kiloński, Morze Północne, Biskaj , Cieśninę Gibraltarską.

Kwiecień 2013. Nasza Bavaria 32 s/y JUNGA wraca z pierwszej  dalekomorskiej wyprawy do Gdyni,

Kwiecień 2013. Nasze jachty konstrukcji Dufour 24 zostały wyposażone w nowe silniki stacjonarne obsługiwane manetką. Wcześniej z manewrami portowymi i wejściami do portów radziliśmy sobie pod żaglami.

Maj 2014. Organizujemy mega kurs dla pracowników  firmy branży paliwowej.

Czerwiec 2014. Realizujemy serię rejsów na Wyspach Alandzkich na naszym oldtimerze s/y Monsun. Reaktywujemy jacht z roku 1936 !

Styczeń 2015. Nasza oferta wzbogaciła się o kursy specjalistyczne - Morskie Techniki Ratunkowe, ćwiczymy na tratwach ratunkowych , symulujemy współpracę ze śmigłowcem, uczymy podstawowych zasad warunkujących przeżycie w sytuacjach kryzysowych.

Marzec 2015. Nowy oceaniczny kierunek w naszej ofercie - wyprawa na wyspy Cabo Verde i seria rejsów pomiędzy wyspami.

Kwiecień 2015. Organizujemy kursy dla pracowników firm branży paliwowej i IT. Do naszej floty dołączył kolejny jacht dufour 24 - s/y Chwostek

Wrzesień 2015. Organizujemy szkolenie i egzamin na stopień Jachtowego Sternika Morskiego i Żeglarza Jachtowego dla firmy branży medialnej.

Listopad 2015.  Uruchamiamy kolejną serię rejsów na Morzu Śródziemnym i okolicach. Tym razem zmieniamy trasę, odkrywamy nowe, nieznane nam dotąd archipelagi ; Ponza na Morzu Tyreńskim i archipelag Berlenga u wybrzeży Portugalii.

Styczeń 2016. Do naszej floty dołączył nowy jacht - Bavaria 49 s/y SAARISTO.  Wielkogabaryt. 5 kabin sypialnych, trzy łazienki z prysznicem. Nareszcie jest na czym żeglować  w warunkach zbliżonych do luksusowych.

Marzec 2016. Nowe kierunki w naszej ofercie na pokładzie nowego jachtu. Przemieszczamy się z akwenu na akwen. Od teraz rejsy realizowane są praktycznie w każdy tydzień z krótkimi przerwami na przerwy techniczne. Zwiedzamy cały basen Morza Śródziemnego.

Kwiecień 2016. Organizujemy kolejne kursy grupowe dla pracowników firm. Jesteśmy coraz bardziej popularni. i skuteczni w organizacji szkoleń dla dużych grup zorganizowanych. Wspieramy się systemem rezerwacji online. Programem dedykowanym specjalnie na nasze potrzeby.  Tajemnica sukcesu 😉

Sierpień 2016. Ruszyliśmy z nową osłoną naszej witryny internetowej  pod adresem junga.pl.

Wrzesień 2016. Na pokładzie naszego jachtu realizowane jest nagranie dla TVP2.

Listopad 2016. Organizujemy wyprawę oceaniczną dla Fundacji OnkoRejs.  Ekipa zdecydowanie się wyróżnia. W życiu nie mieliśmy pod komendą tak wesołych "człowieków" cieszących się na widok deszczu , chmur burzowych i gradobicia. W nagrodę szykujemy dziewczynom niespodziankę.  Zamiast planowanego powrotu do Lizbony kapitan w nocy w tajemnicy przed załogą przemieszcza się na znany sobie archipelag Berlenga. Załoga budzi się na kotwicowisku w pięknych okolicznościach przyrody.

Grudzień 2016. Rozwijamy skrzydła.  Konkurencję zostawiamy daleko w tyle. Nasze kursy ukończyło w tym roku z powodzeniem na egzaminie ponad 500 osób!.

Styczeń 2017. Nasz jacht Bavaria 32 po przepłynięciu ponad 60000 mil morskich przechodzi generalny remont aby być w pełni przygotowanym na przyjęcie nowych Kursantów.

Wrzesień 2017. Organizujemy śmiały przelot przez Atlantyk przez Wyspy Kanaryjskie na Wyspy Zielonego Przylądka. Uruchamiamy tam całą serię rejsów szkoleniowych Cabo Verde.

Listopad 2017. Zostaliśmy wyłonieni do przeprowadzenia szkolenia Radiooperatora Krótkiego Zasięgu dla kolejnej grupy marynarzy w branży morskiej.

Grudzień 2017.  Bijemy kolejny rekord w liczbie przeprowadzonych szkoleń i egzaminów. Nasze kursy ukończyło w tym roku z powodzeniem blisko 600 osób.

Grudzień 2017. Rozpoczęliśmy współpracę z Federacją Szkół Żeglarskich ISSA. Przygotowanie do certyfikatów traktujemy jako wzbogacenie oferty i dorzucamy w pakiecie do regularnych kursów jachtowego sternika morskiego i żeglarza jachtowego w gratisie !

Lipiec 2018.  Zakupujemy kolejny jacht do i tak już licznej floty Dufour 24.  Od tej pory posiadamy  6 jednostek tej klasy.  Liczebność floty pozwala nam na planowanie remontów nie tylko zimą ale na bieżąco również w szczycie sezonu. Stawiamy na niezawodność i nienaganny stan techniczny.

Wrzesień 2019.  Zakupujemy profesjonalny ponton ratowniczy do asekuracji naszych szkoleń.  100 KM na każdą pogodę. Podejmujemy pierwsze próby organizowania szkoleń na akwenie treningowym pod nadzorem z pontonu bez instruktora na pokładzie. Oczywiście w końcowej fazie szkolenia. Uzyskujemy rewelacyjne efekty i satysfakcję klientów z samodzielnego prowadzenia jachtu. !

Marzec 2020. W Gdyni zwodowaliśmy pierwsze jachty przygotowane do sezonu.  Zapraszamy na pokład.