UMOŻLIWIAMY ZAPIS NA KAŻDE KOLEJNE ZAJĘCIA PRZY POMOCY WYGODNEGO I PROSTEGO W UŻYCIU SYSTEMU REZERWACJI ONLINE
Kurs jachtowego sternika morskiego w tej opcji można rozpocząć w dowolny dzień tygodnia - najlepiej od poniedziałku. Zajęcia odbywają się od poniedziałku do piątku od 17 do 20. Prowadzimy nabór ciągły. Przy trzech jednoczesnych zgłoszeniach obniżamy cenę kursu o 200 zł dla każdego!
W cenie kursu nocny rejs szkoleniowy po Zatoce Gdańskiej.
Kurs jachtowego sternika morskiego w wybrane dni tygodnia to szkolenie w bardzo elastycznej formule, w której uczestnik realizuje program wybierając odpowiednie dla siebie popołudnia. System rezerwacji online ułatwia umawianie się na każde kolejne zajęcia, bez potrzeby dzwonienia, mailowania.
Uczestnik kursu sam decyduje którego dnia w danych tygodniu. Po uregulowaniu ceny za kurs wprowadzamy dane uczestnika do systemu rezerwacji online. Od tego momentu zapis na kolejne zajęcia odbywa się przy pomocy prostego w obsłudze systemu. Wystarczy zaznaczyć chęć przybycia w systemowym kalendarzu, a następnie stawić się punktualnie na zajęcia.
Ponieważ egzaminy na patent jachtowego sternika morskiego organizujemy w każdym tygodniu, również egzaminy próbne, każdy sam po weryfikacji swoich umiejętności na egzaminie próbnym może postanowić o zakończeniu kursu. Uczęszczać można nie tylko tak długo aż uda się zrealizować wymagany materiał, ale także do czasu aż nabierze się pewności w samodzielnym wykonywania manewrów. Zależy nam bardzo abyście byli przygotowani nie tylko do egzaminu, ale także do samodzielnego realizowania swoich uprawnień w sposób bezpieczny i zgodny z zasadami dobrej praktyki morskiej. Nie ma limitu godzin - każdy przyswaja materiał we własnym tempie, na miarę swoich możliwości czasowych.
Do wyboru są konkretne dni tygodnia. Na kurs można uczęszczać raz, dwa razy w tygodniu lub częściej, według uznania, a także zawiesić szkolenie na kilka tygodni czy miesięcy. Warto mieć jednak na uwadze że częstość zajęć ma wpływ na efektywność szkolenia. Rozwlekanie kursu w czasie nie sprzyja jego efektom.
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA KURS
Żeby zapisać się na kurs jachtowego sternika morskiego w formule w wybrane dni tygodnia wystarczy wysłać zgłoszenie mailowe w krótkiej i zwięzłej formie - wybrany dzień tygodnia na rozpoczęcie kursu, imię i nazwisko, dane kontaktowe. Można skorzystać z naszego formularza kontaktowego. Zgłoszenie powinno być potwierdzone jeszcze tego samego dnia. W wyjątkowych sytuacjach poprosimy o cierpliwość. Czas oczekiwania na odpowiedź nie powinien przekroczyć 48 godzin. W potwierdzeniu zgłoszenia znajdziecie prośbę o wpłatę ceny szkolenia na nasze konto, następnie po otrzymaniu potwierdzenia przelewu udostępnimy dane do logowania wraz z instrukcją oraz przekażemy hasło do podręcznika online.
CENA I ŚWIADCZENIA ZAWARTE W CENIE
Cena kursu na stopień Jachtowego Sternika Morskiego w trybie "W wybrane dni tygodnia" to 1890PLN
Przy trzech lub więcej jednoczesnych zgłoszeniach stosujemy cenę promocyjną 1690PLN/os
Dla uczniów i studentów do 26 roku życia z ważną legitymacją dodatkowe 100zł zniżki
Dla naszych kursantów kursy SRC w promocyjnej cenie 250PLN zamiast 450PLN
W ramach szkolenia żeglarskiego przygotowanie do uzyskania certyfikatu ISSA Inshore Skipper gratis
Świadczenia zawarte w cenie to 15 godzin wykładowych i konsultacyjnych, 30 - 45 godzin manewrowych, ubezpieczenie NNW, dostęp do podręcznika online i materiałów szkoleniowych. W cenie także dostęp do zaplecza socjalnego Mariny Gdynia. Cena nie zawiera zakwaterowania oraz wyżywienia.
Na ukończenie szkolenia każdy uczestnik ma rok kalendarzowy od momentu utworzenia konta w systemie rezerwacji online (otrzymania wiadomości email z danymi do logowania). Nie ma możliwości zwrotu środków za niewykorzystane zajęcia.
Cena nie zawiera opłaty za egzamin oraz wystawienie patentu. Wysokość tych opłat ustala Polski Związek Żeglarski. W bieżącym sezonie przedstawiają się one następująco:
opłata za egzamin | opłata za wystawienie patentu | |||
pełna stawka | ze zniżką* | pełna stawka | ze zniżką* | |
żeglarz jachtowy | 250 | 125 | 50 | 25 |
sternik jachtowy | 350 | 175 | 50 | 25 |
UWAGA Do ceny egzaminu należy doliczyć 50 PLN na koszty przygotowania i organizacji egzaminu.
*Zniżki przysługują uczniom i studentom do 26 roku życia
Opłat tych nie da się uniknąć korzystając z usług innej szkoły żeglarstwa. Polski Związek Żeglarski stosuje jednakowy cennik w stosunku do wszystkich podmiotów, we wszystkich województwach.
Szkolenie teoretyczne: Wykłady oraz ćwiczenia dotyczyć będą najważniejszych działów: Nawigacji, Locji Morskiej, Ratownictwa, Meteorologii, Przepisów oraz Międzynarodowego Prawa Drogi Morskiej.
Podczas zajęć zapewniamy komplety przyrządów i pomocy nawigacyjnych mapy morskie trójkąty nawigacyjne, locje, spisy świateł. Solidnie przygotujemy do egzaminu. Bezpośrednio przed egzaminem zorganizujemy egzamin próbny wraz z konsultacjami.
Koncentrujemy się na tych zagadnieniach które wymagają wsparcia wykładowcy i wspólnej pracy z instruktorem.
Część wiedzy z zakresu budowy jachtu, teorii żeglowania czy obsługi instalacji jachtowych, zostanie wam przekazana w trakcie zajęć praktycznych i rejsów szkoleniowych. Pozostałe zagadnienia takie jak rodzaje kotwic czy typy ożaglowania bez trudu przyswoicie sami korzystając z naszych publikacji oraz podręcznika dostępnego na niniejszej stronie.
Szkolenie praktyczne: Manewry portowe na silniku oraz pod żaglami realizujemy na naszej Bavarii 32 i Bavarii 34. Koło sterowe, silnik stacjonarny obsługiwany manetką, genoa na rolerze, pełnolistwowy grot na pełzaczach z systemem refowania. Manewrujemy na wodach Zatoki Gdańskiej, akwenie treningowym Mariny Gdynia oraz w samej marinie.
Na silniku uczymy głównie manewrów portowych i radzenia sobie w ograniczonej przestrzeni manewrowej - zacieśnianie cyrkulacji, wspomaganie manewrów szpringami
Ramowy program szkolenia na silniku
- manewry portowe na silniku za dnia i w nocy
- praca na cumach - wspomaganie manewrów szpringami
- podejście do kei long side, dojście dziobem / rufą do nabrzeża
- dostawienie burty do nabrzeża / odstawienie rufy z wykorzystaniem szpringu dziobowego
- odstawienie dziobu od nabrzeża z wykorzystaniem szpringu rufowego
- zacieśnianie cyrkulacji przy ograniczonej przestrzeni manewrowej
Do pierwszego rozpływania, prezentacji manewrów na silniku oraz pod żaglami wspieramy się flotą morskich jachtów klasy Dufour 24. Dysponujemy kilkoma jednostkami tej klasy. Dufour to myśl konstrukcyjna renomowanej stoczni - nowoczesna sportowa sylwetka i dzielność pełnomorskiego jachtu. Jachty są szybkie i zwrotne. Ich wykorzystanie znacząco przyspiesza proces szkolenia.
Na zaawansowanym etapie żeglarskiej edukacji oddajemy Wam jachty do samodzielnego prowadzenia bez instruktora na pokładzie, w asyście Rib'a ratowniczego S 5400.
Nasza flota znajduje się pod stałym nadzorem technicznym, jachty posiadają ważce certyfikaty, atesty oraz ubezpieczenie. Przed każdym wyjściem na wodę rozdajemy uczestnikom kursu indywidualne środki ratunkowe, wygodne, nie krępujące ruchu kamizelki pneumatyczne.
Pod żaglami szkolimy w małych, maksymalnie 5-cio osobowych grupach.
Ramowy program szkolenia pod żaglami
- ostrzenie / odpadanie, zwroty przez sztag / bezpieczny zwrot przez rufę
- regulowanie dyszy, precyzyjne ustawienie żagli do wiatru, refowanie grota
- podstawowe manewry portowe
- manewr człowiek za burtą
- podejście do kei long side pod żaglami
- odejście od kei z wykorzystaniem szpringu
Na terenie mariny nie można parkować, koszt strefy płatnego parkowania przy marinie to 20zł/3 godziny / Marina jest całodobowo monitorowana, prowadzony jest także dozór agencji ochrony / na terenie Mariny Gdynia obowiązuje strefa bezpłatnego dostępu do internetu / można korzystać z komputera/drukarki w naszym biurze / na jachtach jest dostępne napięcie 230 V / jachty wyposażone są w czajniki elektryczne / w cenie kursu jest dostęp do zaplecza socjalnego Mariny Gdynia (WC).
Egzaminy odbywają się prawie w każdy weekend, wszystkie egzaminy połączone są z kursami intensywnymi.
Do egzaminu należy przygotować opłaty egzaminacyjne zgodnie z cennikiem powyżej oraz komplet opinii z rejsu (dotyczy Jachtowych Sterników Morskich)
Egzaminy na stopień Żeglarza Jachtowego zaczynają się w piątki o godzinie 12.00 egzaminem wewnętrznym i zbieraniem dokumentacji. O godzinie 15.00 zaczynamy egzamin państwowy. Czas należy zarezerwować sobie do godziny 20.00
Egzaminy na stopień Jachtowego Sternika Morskiego zaczynają się w piątki o godzinie 17.00 egzaminem wewnętrznym i zbieraniem dokumentacji. W soboty o godzinie 09.00 zaczynamy egzamin Państwowy. Czan należy zarezerwować sobie do godziny 15.00
Przygotowaliśmy kilka 'scenariuszy' i ścieżek żeglarskiej edukacji dla osób nie posiadających stażu. Brak stażu nie przekreśla możliwości wzięcia udziału w kursie. Kurs stanowi zawsze solidną podstawę dla morskiej praktyki. Naszym zdaniem żeglarską edukację powinno się rozpoczynać od kursu.
Brak stażu do 50 godzin: Brakujące godziny uzyskuje się z pływań na akwenie otwartym w trakcie intensywnego kursu oraz z nocnego rejsu włączonego w program szkolenia i wliczonego w cenę kursu. W takim wypadku uczestnik kursu może bezpośrednio po tygodniowym szkoleniu przystąpić do egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego.
Brak stażu powyżej 50 godzin oznacza konieczność jego uzupełnienia w rejsach morskich i możliwość przystąpienia do egzaminu w innym dogodnym dla siebie terminie. Egzaminy organizujemy każdego tygodnia.
Istnieje co najmniej kilka możliwych wariantów uzupełnienia stażu morskiego wymaganego przed egzaminem ;
WSPARCIE CERTYFIKATEM ISSA I SAMODZIELNE PROWADZENIE JACHTU NA STOSUNKOWO ŁATWYCH AKWENACH MORZA ŚRÓDZIEMNEGO
Oferta czarteru do samodzielnego prowadzenia
Brak możliwości podejścia do egzaminu bezpośrednio po kursie nie oznacza braku możliwości samodzielnej weryfikacji uzyskanych na kursie umiejętności na akwenach morskich. Po naszym intensywnym szkoleniu na kursie żeglarskim nabędziecie wprawy w samodzielnym prowadzeniu jachtu. Przy wsparciu się certyfikatem ISSA Inshore Skipper, który jest możliwy do uzyskania na każdym naszym kursie intensywnym jachtowego sternika morskiego dostępny jest czarter jachtu morskiego i próby samodzielnego żeglowania na mniej wymagających akwenach Morza Śródziemnego. Istnieje nawet możliwość udokumentowania brakującego stażu stosownymi kartami rejsów z własnych pływań.
Nie polecamy jednak takiego rozwiązania osobom które stażu morskiego nie posiadają w ogóle lub jest on znikomy.
WYPŁYWANIE BRAKUJĄCEGO STAŻU W REJSACH MORSKICH Z DOŚWIADCZONYMI KAPITANAMI
Tygodniowe rejsy szkoleniowe w naszej ofercie uzupełniają staż w zadowalającym tempie i z zadowalającym skutkiem. Wraz z każdym rejsem nabywacie konkretnych umiejętności, zdobywacie morskie doświadczenie i równie cenne w morzu obycie. Uczycie się prowadzenia jachtu, nie na własnych błędach, ale od najlepszych. Staż poświadczacie opiniami z rejsów.
200 godzin stażu zdobędziecie wybierając z naszej oferty odpowiednio
- kurs jachtowego sternika morskiego skorelowany w jednym tygodniu z rejsem weekendowym / 50 godzin /
- każdy kolejny rejs weekendowy / 20 godzin /
- rejs tygodniowy pełnomorski / 100 - 110 godzin /
Aby spełnić wymagania wystarczy więc uczestnictwo w kursie, dwóch rejsach pełnomorskich, lub jednym tygodniowym rejsie pełnomorskim i dwóch/trzech rejsach weekendowych. Możliwa jest dowolna kombinacja na miarę możliwości czasowych i urlopowych.
Uwzględnić należy że doświadczenie morskie jako takie jest pojęciem niemierzalnym, a już zwłaszcza trudno jest je zmierzyć tak niewielką próbą jaką stanowi wymóg 200 godzin spędzonych na morzu. Tysiące godzin na stosunkowo łatwym akwenie nie przygotują do zmierzenia się z akwenem trudnym. Nie powinno się traktować kwestii stażu jako arytmetycznej wyliczanki. Dlatego w naszej ofercie znajdziecie rejsy pełnomorskie na różnych akwenach, również tych bardzo wymagających. Korzystajcie z naszego doświadczenia również po uzyskaniu patentu jachtowego sternika morskiego.
Do wszystkich szkoleń żeglarskich przygotowanie do uzyskania certyfikatu ISSA Inshore Skipper jest gratis.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Szkół Żeglarskich (International Sailing Schools Association) jest reprezentowane w Polsce przez Federację Szkół Żeglarskich ISSA. Federacja została zarejestrowana w Polsce w roku 2007 i jest największym stowarzyszeniem zrzeszającym prywatne szkoły i stowarzyszenia. Celem stowarzyszenia jest propagowanie bezpieczeństwa na wodzie oraz żeglarstwa jako aktywności fizycznej.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Szkół Żeglarskich (ISSA) to najstarsza międzynarodowa organizacja odpowiedzialna za standaryzację szkoleń i certyfikację żeglarską w Europie. Założona w roku 1969 przez największe organizacje żeglarskie regionu, automatycznie otrzymała autoryzację do działań w tym zakresie. Pierwsze dokumenty kwalifikacyjne ISSA wydawane były w latach 70-tych.
Z biegiem lat standardy ISSA zyskały popularność również poza Europą (w Australii, w krajach Afryki, Ameryki Południowej i Północnej oraz w Azji).
Po wielu latach intensywnego rozwoju i przygotowań, od stycznia roku 2014 wszystkie certyfikaty ISSA są ujednolicone i wydawane centralnie przez organ zarejestrowany w Wielkiej Brytanii.
Patenty ISSA pozwalają na prowadzenie zarówno jachtów żaglowych jak i motorowych na wodach morskich i śródlądowych w celach rekreacyjnych.
Patenty ISSA spełniają wymogi określone dla międzynarodowych certyfikatów ICC opisanych w Rezolucji Nr 40 z 16 października 1998r., wydanej przez Komisję d/s Transportu w Europie, będącą częścią Komisji Ekonomicznej ONZ.
W obliczu zmian w przepisach oraz w podejściu do uprawnia sportów wodnych w Polsce, patenty ISSA są traktowane jako pełnoprawne dokumenty kwalifikacyjne upoważniające do samodzielnego prowadzenia jednostek pływających w zakresie opisanym na każdym certyfikacie.
Po ukończeniu szkolenia żeglarskiego i zdania egzaminu na patent żeglarza jachtowego można uzyskać certyfikat ISSA Inshore Skipper, dzięki któremu będzie można czarterować jednostki np w Grecji i Chorwacki, gdzie po przejściu naszego szkolenia powinniście dać sobie radę bez problemu.
Koszt przeprowadzenia egzaminu i wydania certyfikatu to 400PLN