REALIZACJA PROGRAMU
Kurs można rozpocząć w każdą sobotę od godz 08.00 rano.
Na realizację programu jachtowego sternika morskiego w formule 'weekendowej', zazwyczaj wystarczają trzy, czasem cztery weekendowe sesje manewrowo wykładowe. Nie ma jednak limitu. Każdy przyswaja wiedzę w swoim tempie i na miarę możliwości czasowych. Weekendy nie muszą następować jeden po drugim. Egzaminy organizujemy w każdym tygodniu. Również egzaminy próbne na których można zweryfikować poziom nabytych umiejętności i ocenić czy są one wystarczające. Zależy nam bardzo abyście byli przygotowani nie tylko do egzaminu, ale także do samodzielnego realizowania swoich uprawnień w sposób bezpieczny i zgodny z zasadami dobrej praktyki morskiej.
REJS NOCNY W CENIE KURSU
W cenie kursu przysługuje rejs nocny, który traktujemy jako cenne uzupełnienie wykładów oraz ćwiczeń z nawigacji, locji morskiej z zastosowaniem wiedzy teoretycznej w praktyce. Nawigowanie na Zatoce Gdańskiej odbywa się w nocy. Wykreślimy dziesiątki namiarów, kursów na morskich mapach papierowych i elektronicznych, przećwiczymy nocne manewry portowe w odwiedzanych portach.
CECHY WYRÓŻNIAJĄCE NASZĄ SZKOŁĘ ŻEGLARSTWA
System rezerwacji online, samodzielne manewry w asyście Rib'a ratowniczego, przyjazna przestrzeń ze strefą relaksu.
Z pośród ofert dostępnych na rynku kilka zasadniczych cech kursu mocno nas wyróżnia. Jest to między innymi zastosowanie systemu rezerwacji online do zapisów na każde kolejne zajęcia. System rezerwacji online to niezwykle wygodne, proste w obsłudze narzędzie, dzięki któremu nie trzeba dzwonić, mailować o chęci przybycia i uczestniczenia w zajęciach. Wystarczy zaznaczyć w systemowym kalendarzu wybrane przez siebie bloki zajęciowe w dowolną sobotę lub niedzielę i stawić się punktualnie w porcie jachtowym w Gdyni. System pozwala także na rezygnację z zajęć w zarezerwowanym terminie poprzez wtórne jego odznaczenie.
Wyróżnia nas także zasadniczo sposób prowadzenia zajęć na wodzie. Celem szkolenia jest samodzielność wykonywania manewrów, dlatego na zaawansowanym etapie odbywają się one bez instruktora na pokładzie, za to w asyście Rib'a ratowniczego S 5400. Zapewniamy o rewelacyjnych efektach takiej formy szkolenia.
Dbamy także o przyjazną przestrzeń. Do dyspozycji uczestników kursu weekendowego na stopień jachtowego sternika morskiego oddajemy strefę relaksu na czas przerw oraz zaplecze sanitarne - łazienkę z ciepłym prysznicem.
Generalne zasady dla kursu w formule wybrane weekendy:
- kurs rozpoczyna się zawsze w sobotę o godz 08.00 rano. Można wybrać konkretne bloki zajęciowe, przeznaczyć na szkolenie jeden dzień weekendu lub wykorzystać wszystkie dostępne w systemie rezerwacji online opcje dla uczestnika kursu 'w dowolnie wybrane weekendy'
- uczestnik kursu sam edytuje program swojego szkolenia korzystając z systemu rezerwacji online.
- W cenie kursu przysługuje rejs nocny po Zatoce Gdańskiej. Rejs ma charakter szkoleniowy, traktowany jest jako integralna część kursu i cenne uzupełnienie procesu szkolenia - na rejs nocny polecamy zapisywać się na koniec kursu
- cena kursu jest uśredniona i nie jest uzależniona od ilości wykorzystanych weekendów. Każdy przyswaja wiedzę w swoim tempie.
Bloki zajęciowe do swobodnego wyboru, dostępne po zalogowaniu się uczestnika kursu jachtowego sternika morskiego w systemie rezerwacji online.
sobota
godz 08.00 - 15.00 (przerwa 11.00-12.00)
godz 17.00 - 20.00
niedziela
godz 08.00 - 15.00 (przerwa 11.00-12.00)
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA KURS
Wystarczy wysłać zgłoszenie mailowe w krótkiej i zwięzłej formie - termin przyjazdu, imię i nazwisko, dane kontaktowe. Można skorzystać z naszego formularza kontaktowego. Zgłoszenie powinno być potwierdzone jeszcze tego samego dnia. W wyjątkowych sytuacjach poprosimy o cierpliwość. Czas oczekiwania na odpowiedź nie powinien przekroczyć 48 godzin. Po odnotowaniu wpłaty wprowadzamy dane uczestnika kursu do systemu rezerwacji online. Udostępniamy hasło do systemu oraz podręcznika internetowego.
CENA I ŚWIADCZENIA ZAWARTE W CENIE
Cena kursu na stopień Jachtowego Sternika Morskiego w trybie Weekendowym to 1890PLN
Przy trzech lub więcej jednoczesnych zgłoszeniach stosujemy cenę promocyjną 1690PLN/os
Dla uczniów i studentów do 26 roku życia z ważną legitymacją dodatkowe 100zł zniżki
Dla naszych kursantów kursy SRC w promocyjnej cenie 250PLN zamiast 450PLN
W ramach szkolenia żeglarskiego przygotowanie do uzyskania certyfikatu ISSA Inshore Skipper gratis
Świadczenia zawarte w cenie to 15 godzin wykładowych i konsultacyjnych, 30 - 45 godzin manewrowych, rejs nocny, ubezpieczenie NNW, dostęp do podręcznika online i materiałów szkoleniowych. W cenie także dostęp do zaplecza socjalnego Mariny Gdynia. Cena nie zawiera zakwaterowania oraz wyżywienia.
Na ukończenie szkolenia każdy uczestnik ma rok kalendarzowy od momentu utworzenia konta w systemie rezerwacji online (otrzymania wiadomości email z danymi do logowania). Nie ma możliwości zwrotu środków za niewykorzystane zajęcia.
Cena nie zawiera opłaty za egzamin oraz wystawienie patentu. Wysokość tych opłat ustala Polski Związek Żeglarski. W bieżącym sezonie przedstawiają się one następująco:
opłata za egzamin | opłata za wystawienie patentu | |||
pełna stawka | ze zniżką* | pełna stawka | ze zniżką* | |
żeglarz jachtowy | 250 | 125 | 50 | 25 |
sternik jachtowy | 350 | 175 | 50 | 25 |
UWAGA Do ceny egzaminu należy doliczyć 50 PLN na koszty przygotowania i organizacji egzaminu.
*Zniżki przysługują uczniom i studentom do 26 roku życia
Opłat tych nie da się uniknąć korzystając z usług innej szkoły żeglarstwa. Polski Związek Żeglarski stosuje jednakowy cennik w stosunku do wszystkich podmiotów, we wszystkich województwach.
Szkolenie teoretyczne: Wykłady oraz ćwiczenia dotyczyć będą najważniejszych działów: Nawigacji, Locji Morskiej, Ratownictwa, Meteorologii, Przepisów oraz Międzynarodowego Prawa Drogi Morskiej.
Podczas zajęć zapewniamy komplety przyrządów i pomocy nawigacyjnych mapy morskie trójkąty nawigacyjne, locje, spisy świateł. Solidnie przygotujemy do egzaminu. Bezpośrednio przed egzaminem zorganizujemy egzmin próbny wraz z konsultacjami.
Koncentrujemy się na tych zagadnieniach które wymagają wsparcia wykładowcy i wspólnej pracy z instruktorem.
Część wiedzy z zakresu budowy jachtu, teorii żeglowania czy obsługi instalacji jachtowych, zostanie wam przekazana w trakcie zajęć praktycznych i rejsów szkoleniowych. Pozostałe zagadnienia takie jak rodzaje kotwic czy typy ożaglowania bez trudu przyswoicie sami korzystając z naszych publikacji oraz podręcznika dostępnego na niniejszej stronie.
Szkolenie praktyczne: Manewry portowe na silniku oraz pod żaglami realizujemy na naszej Bavarii 32 oraz Bavarii 34. Koło sterowe, silnik stacjonarny obsługiwany manetką, genoa na rolerze, pełnolistwowy grot na pełzaczach z systemem refowania. Manewrujemy na wodach Zatoki Gdańskiej, akwenie treningowym Mariny Gdynia oraz w samej marinie. Używamy również jachtów Dufour C24 do "rozpływania" oraz do manewrów samodzielnych pod nadzorem.
Na silniku uczymy głównie manewrów portowych i radzenia sobie w ograniczonej przestrzeni manewrowej - zacieśnianie cyrkulacji, wspomaganie manewrów szpringami
Ramowy program szkolenia na silniku
manewry portowe na silniku za dnia i w nocy
mraca na cumach - wspomaganie manewrów szpringami
podejście do kei long side, dojście dziobem / rufą do nabrzeża
dostawienie burty do nabrzeża / odstawienie rufy z wykorzystaniem szpringu dziobowego
odstawienie dziobu od nabrzeża z wykorzystaniem szpringu rufowego
zacieśnianie cyrkulacji przy ograniczonej przestrzeni manewrowej
Do pierwszego rozpływania, prezentacji manewrów na silniku oraz pod żaglami wspieramy się flotą morskich jachtów klasy Dufour 24. Dysponujemy kilkoma jednostkami tej klasy. Dufour to myśl konstrukcyjna renomowanej stoczni - nowoczesna sportowa sylwetka i dzielność pełnomorskiego jachtu. Jachty są szybkie i zwrotne. Ich wykorzystanie znacząco przyspiesza proces szkolenia.
Na zaawansowanym etapie żeglarskiej edukacji oddajemy Wam jachty do samodzielnego prowadzenia bez instruktora na pokładzie, w asyście RIB'a.
Nasza flota znajduje się pod stałym nadzorem technicznym, jachty zarejestrowane są pod Polską Banderą oraz posiadają ubezpieczenie OC, NNW załogi oraz Casco. Przed każdym wyjściem na wodę rozdajemy uczestnikom kursu indywidualne środki ratunkowe, wygodne, nie krępujące ruchu kamizelki pneumatyczne.
Zajęcia realizujemy w grupach maksymalnie 5-cio osobowych.
Ramowy program szkolenia pod żaglami
ostrzenie / odpadanie, zwroty przez sztag / bezpieczny zwrot przez rufę
regulowanie dyszy, precyzyjne ustawienie żagli do wiatru, refowanie grota
podstawowe manewry portowe
manewr człowiek za burtą
podejście do kei long side pod żaglami
odejście od kei z wykorzystaniem szpringu
Umożliwiamy naszym Kursantom możliwość spania na jachtach. Nie ma jednak możliwości zarezerwowania miejsca na konkretnym jachcie. Miejsca w kabinach sypialnych, kojach przydzielamy już po Waszym przyjeździe w miarę ich dostępności oraz Waszych preferencji. Kwaterujemy także w pobliskich hostelach i kwaterach prywatnych. Wybór opcji zakwaterowania na jachcie wiąże się ze sporymi zaletami, nie jest jednak pozbawiony pewnych niedogodności. Może to być ograniczony dostęp do bagaży gdy jacht manewruje z innymi załogami, konieczność oczekiwania na swoją koję aż jacht zakończy manewry nocne, konieczność korzystania z naszego zaplecza sanitarnego - WC, prysznic poza jachtem, na terenie portu jachtowego. Stosujemy naprzemienność w manewrowaniu jachtami różnego typu, jachty biorą udział w manewrach nocnych, zajęciach indywidualnych.
W opcji zakwaterowania na jachcie podczas kursu polecamy dodatkowy ekwipunek w postaci ;
- mały podręczny plecak, saszetkę tak aby rzeczy niezbędne mieć zawsze przy sobie.
- wodoodporne etui na telefon.
- własny śpiwór z małą podręczną poduszką
Kabiny sypialne doposażamy w czystą pościel oraz poduszki tylko na czas rejsów pełnomorskich.
Jachty przeznaczone do 'zakwaterowania' - zamustrowania
Bavaria 32 - 2 kabiny sypialne plus mesa, ogrzewanie elektryczne podczas postoju w miesiącach zimowych, przestronna mesa, czajnik elektryczny, w cenie dostęp do naszego zaplecza sanitarnego, WC, prysznic, a także zaplecza socjalnego Mariny (WC, ciepły prysznic, pralnia), na jachcie jest zasilanie 230v, na terenie portu strefa WiFi. Cena zakwaterowania 50 PLN/noc
Dufour 24 - 4 koje, ciasne wnętrze, brak kambuza i łazienki na jachcie, w cenie dostęp do zaplecza socjalnego (wc, ciepły prysznic). Na jachcie jest zasilanie 230v a na terenie portu strefa WiFi. Cena zakwaterowania 30 PLN /noc
Przed każdą 'kwaterką' jachty są sprzątane. W czasie postoju jachtu w porcie nie korzystamy z jachtowych łazienek zasilanych pompką. Przemawiają za tym względy ekologiczne w połączeniu z dobrą praktyką morską nakazującą dbałość o instalację sanitarną jachtu. Także ze względów bezpieczeństwa zawory instalacji na czas postoju są zamknięte.
W niniejszym opisie operujemy nazewnictwem zwyczajowym, 'zakwaterowania', 'noclegu'. Prawidłowa forma w odniesieniu do jachtów morskich brzmi 'zamustrowanie'. Przed otrzymaniem przydziału w koi, jachtowej kabinie zostaniecie przeszkoleni w zakresie użytkowania podstawowych instalacji i urządzeń pokładowych. W pełnieniu obowiązków, dbałości o jacht, otrzymacie całodobowe wsparcie naszej kadry szkoleniowej.
Pokoje i apartamenty. Noclegi dostępne są w cenie od 70PLN w pokojach wieloosobowych (hostel) ze wspólną łazienką. Znane nam lokalizacje znajdują się w odległości 200-500 metrów od portu. Proponujemy również zaprzyjaźnione pokoje gościnne w cenie od 80PLN/noc/os dobrze skomunikowane z Mariną gdzie w pierwszej kolejności kwaterujemy Kursantów co pozwala na integrację. Kwatery mieszczą się na ulicy Akacjowej 47, tel 602 653 431. Polecamy również sprawdzenie cen i dostępności w takich wyszukiwarkach jak booking.com.
Na terenie mariny nie można parkować, skorzystać można ze strefy płatnego parkowania obok mariny / Marina jest całodobowo monitorowana, prowadzony jest także dozór agencji ochrony / na terenie Mariny Gdynia obowiązuje strefa bezpłatnego dostępu do internetu / można korzystać z komputera/drukarki w naszym biurze / na jachtach jest dostępne napięcie 230 V / jachty wyposażone są w czajniki elektryczne / w cenie kursu jest dostęp do zaplecza socjalnego Mariny Gdynia (WC).
Egzaminy odbywają się prawie w każdy weekend, wszystkie egzaminy połączone są z kursami intensywnymi.
Do egzaminu należy przygotować opłaty egzaminacyjne zgodnie z cennikiem powyżej oraz komplet opinii z rejsu (dotyczy Jachtowych Sterników Morskich)
Egzaminy na stopień Żeglarza Jachtowego zaczynają się w piątki o godzinie 12.00 egzaminem wewnętrznym i zbieraniem dokumentacji. O godzinie 15.00 zaczynamy egzamin państwowy. Czas należy zarezerwować sobie do godziny 20.00
Egzaminy na stopień Jachtowego Sternika Morskiego zaczynają się w piątki o godzinie 17.00 egzaminem wewnętrznym i zbieraniem dokumentacji. W soboty o godzinie 09.00 zaczynamy egzamin Państwowy. Czan należy zarezerwować sobie do godziny 15.00
Przygotowaliśmy kilka 'scenariuszy' i ścieżek żeglarskiej edukacji dla osób nie posiadających stażu. Brak stażu nie przekreśla możliwości wzięcia udziału w kursie. Kurs stanowi zawsze solidną podstawę dla morskiej praktyki. Naszym zdaniem żeglarską edukację powinno się rozpoczynać od kursu.
Brak stażu do 50 godzin - Brakujące godziny uzyskuje się z pływań na akwenie otwartym w trakcie weekendowego kursu oraz z nocnego rejsu włączonego w program szkolenia i wliczonego w cenę kursu. W takim wypadku uczestnik kursu może bezpośrednio po tygodniowym szkoleniu przystąpić do egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego.
Brak stażu powyżej 50 godzin oznacza konieczność jego uzupełnienia w rejsach morskich i możliwość przystąpienia do egzaminu w innym dogodnym dla siebie terminie. Egzaminy organizujemy każdego tygodnia.
Istnieje co najmniej kilka możliwych wariantów uzupełnienia stażu morskiego wymaganego przed egzaminem:
WSPARCIE CERTYFIKATEM ISSA I SAMODZIELNE PROWADZENIE JACHTU NA STOSUNKOWO ŁATWYCH AKWENACH MORZA ŚRÓDZIEMNEGO
Opcja czarteru do samodzielnego prowadzenia
Brak możliwości podejścia do egzaminu bezpośrednio po kursie nie oznacza braku możliwości samodzielnej weryfikacji uzyskanych na kursie umiejętności na akwenach morskich. Po naszym intensywnym szkoleniu na kursie żeglarskim nabędziecie wprawy w samodzielnym prowadzeniu jachtu. Przy wsparciu się certyfikatem ISSA Inshore Skipper, który jest możliwy do uzyskania na każdym naszym kursie intensywnym jachtowego sternika morskiego dostępny jest czarter jachtu morskiego i próby samodzielnego żeglowania na mniej wymagających akwenach Morza Śródziemnego. Istnieje nawet możliwość udokumentowania brakującego stażu stosownymi kartami rejsów z własnych pływań.
Nie polecamy jednak takiego rozwiązania osobom które stażu morskiego nie posiadają w ogóle lub jest on znikomy.
WYPŁYWANIE BRAKUJĄCEGO STAŻU W REJSACH MORSKICH Z DOŚWIADCZONYMI KAPITANAMI
Tygodniowe rejsy szkoleniowe w naszej ofercie uzupełniają staż w zadowalającym tempie i z zadowalającym skutkiem. Wraz z każdym rejsem nabywacie konkretnych umiejętności, zdobywacie morskie doświadczenie i równie cenne w morzu obycie. Uczycie się prowadzenia jachtu, nie na własnych błędach, ale od najlepszych. Staż poświadczacie opiniami z rejsów.
200 godzin stażu zdobędziecie wybierając z naszej oferty odpowiednio
- kurs jachtowego sternika morskiego skorelowany w jednym tygodniu z rejsem weekendowym / 50 godzin /
- każdy kolejny rejs weekendowy / 20 godzin /
- rejs tygodniowy pełnomorski / 100 - 110 godzin /
Aby spełnić wymagania wystarczy więc uczestnictwo w kursie, dwóch rejsach pełnomorskich, lub jednym tygodniowym rejsie pełnomorskim i dwóch/trzech rejsach weekendowych. Możliwa jest dowolna kombinacja na miarę możliwości czasowych i urlopowych.
Uwzględnić należy że doświadczenie morskie jako takie jest pojęciem niemierzalnym, a już zwłaszcza trudno jest je zmierzyć tak niewielką próbą jaką stanowi wymóg 200 godzin spędzonych na morzu. Tysiące godzin na stosunkowo łatwym akwenie nie przygotują do zmierzenia się z akwenem trudnym. Nie powinno się traktować kwestii stażu jako arytmetycznej wyliczanki. Dlatego w naszej ofercie znajdziecie rejsy pełnomorskie na różnych akwenach, również tych bardzo wymagających. Korzystajcie z naszego doświadczenia również po uzyskaniu patentu jachtowego sternika morskiego.
Na wszystkich naszych kursach żeglarskich istnieje możliwość przygotowania do uzyskania certyfikatu ISSA Inshore Skipper. Szkolenie jest gratis - w cenie podstawowego kursu na patent żeglarza jachtowego. Pobierana jest opłata za egzamin oraz wydanie certyfikatu.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Szkół Żeglarskich (International Sailing Schools Association) jest reprezentowane w Polsce przez Federację Szkół Żeglarskich ISSA. Federacja została zarejestrowana w Polsce w roku 2007 i jest największym stowarzyszeniem zrzeszającym prywatne szkoły i stowarzyszenia. Celem stowarzyszenia jest propagowanie bezpieczeństwa na wodzie oraz żeglarstwa jako aktywności fizycznej.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Szkół Żeglarskich (ISSA) to najstarsza międzynarodowa organizacja odpowiedzialna za standaryzację szkoleń i certyfikację żeglarską w Europie. Założona w roku 1969 przez największe organizacje żeglarskie regionu, automatycznie otrzymała autoryzację do działań w tym zakresie. Pierwsze dokumenty kwalifikacyjne ISSA wydawane były w latach 70-tych.
Z biegiem lat standardy ISSA zyskały popularność również poza Europą (w Australii, w krajach Afryki, Ameryki Południowej i Północnej oraz w Azji).
Po wielu latach intensywnego rozwoju i przygotowań, od stycznia roku 2014 wszystkie certyfikaty ISSA są ujednolicone i wydawane centralnie przez organ zarejestrowany w Wielkiej Brytanii.
Patenty ISSA pozwalają na prowadzenie zarówno jachtów żaglowych jak i motorowych na wodach morskich i śródlądowych w celach rekreacyjnych.
Patenty ISSA spełniają wymogi określone dla międzynarodowych certyfikatów ICC opisanych w Rezolucji Nr 40 z 16 października 1998r., wydanej przez Komisję d/s Transportu w Europie, będącą częścią Komisji Ekonomicznej ONZ.
W obliczu zmian w przepisach oraz w podejściu do uprawnia sportów wodnych w Polsce, patenty ISSA są traktowane jako pełnoprawne dokumenty kwalifikacyjne upoważniające do samodzielnego prowadzenia jednostek pływających w zakresie opisanym na każdym certyfikacie.
Po ukończeniu szkolenia żeglarskiego i zdania egzaminu na patent żeglarza jachtowego można uzyskać certyfikat ISSA Inshore Skipper, dzięki któremu będzie można czarterować jednostki np w Grecji i Chorwacji a także na wielu innych akwenach Śródziemnomorskich.
Opłata za przeprowadzenie egzaminu i wydanie certyfikatu wynosi 400 zł.