Kursy intensywne na patent jachtowego sternika morskiego rozpoczynamy praktycznie od każdego poniedziałku!
Przy trzech jednoczesnych zgłoszeniach obniżamy cenę o 200 zł dla każdego! W cenie kursu jest nocny rejs Zatokowy, a także nocne manewry portowe.
Kurs tygodniowy w naszej szkole żeglarstwa to bardzo intensywna, wyczerpująca, ale też wysoce efektywna forma żeglarskiego szkolenia.
W programie kursu zawarty jest całonocny rejs szkoleniowy po Zatoce Gdańskiej, a także nocne manewry portowe! Od świtu do zmierzchu teoria, przeplatana morską praktyką. Nie dajemy Wam chwili wytchnienia. Tempo szkolenia, ilość zadań nawigacyjnych i manewrów do wykonania w trakcie każdej doby intensywnego szkolenia przypomina formułę wyczerpującego rejsu morskiego.
TERMINY KURSÓW W SEZONIE 2025
Kursy zaczynamy w poniedziałki o godzinie 08.00, czas trzeba zarezerwować sobie do soboty do godziny 15.00
We wszystkich wymienionych poniżej terminach mamy dostępne miejsca
Daty rozpoczęcia w sezonie 2025: 17.03 / 24.03 / 07.04 / 14.04 / 28.04 / 05.05 / 19.05 / 26.05 / 02.06 / 09.06 / 16.06 / 23.06 / 30.06 / 07.07 / 14.07 / 21.07 / 28.07 / 04.08 / 11.08 / 18.08 / 25.08 / 01.09 / 08.09 / 15.09 / 22.09 / 29.09/ 06.10 / 13.10 / 20.10 / termin listopadowy do ustalenia /
Z niektórymi kursami intensywnymi połączone są szkolenia na uprawnienia Radiooperatora SRC, zapraszamy do zapoznania się z terminami.
Podczas krótkiego tygodnia, staramy się wpoić uczestnikom kursu nie tylko ważne z punktu widzenia bezpieczeństwa żeglugi zasady, ale także automatyzm w ich stosowaniu. To właśnie dobre nawyki w praktyce manewrowania jachtem pod żaglami i w manewrach portowych na silniku będą stanowiły solidną podstawę do dalszej, pogłębionej żeglarskiej edukacji już po kursie i po egzaminie.
Na kurs w takiej formie należy przeznaczyć czas od poniedziałku do soboty. Harmonogram kursu to 9 godzin efektywnego szkolenia dziennie plus co najmniej dwie noce wykorzystane na manewry portowe i nawigacyjny rejs szkoleniowy. Rewelacyjne efekty szkolenia osiągamy dzięki zastosowaniu prostych, powtarzalnych schematów manewrowych, a także dzięki formule szkoleniowej, która zakłada także brak obecności instruktora na pokładzie. Manewry na zaawansowanym etapie tygodniowego kursu, to także Wasze samodzielne ich wykonanie w asyście RIB'a ratowniczego.
Sala wykładowa wyposażona jest w komplet pomocy dydaktycznych i symulatorów urządzeń pokładowych. Wykłady oraz ćwiczenia przeprowadzamy z wykorzystaniem prezentacji na dużym ekranie. Wiedzę teoretyczną, w skondensowanej formie wyłożą Wam instruktorzy po wyższych uczelniach morskich z doświadczeniem, praktyką nawigacyjną w rejsach morskich i oceanicznych.
W przerwach pomiędzy zajęciami do dyspozycji uczestników kursu oddajemy strefę relaksu z leżakami plażowymi i żeglarskimi hamakami, a także zaplecze sanitarne w Gdyńskiej Marinie. Przyjezdnym oferujemy koje na naszych jachtach lub opcjonalnie zakwaterowanie w dowolnie wybranym standardzie w licznych apartamentach na terenie Gdyni.
Kursy intensywne rozpoczynamy praktycznie od każdego tygodnia z małymi wyjątkami na przerwy techniczne. Na kurs intensywny, który rozpoczyna się zawsze od poniedziałku od godziny 08.00 , można stawić się już w niedzielę wieczorem. Wystarczy powiadomić nas o swoim przybyciu i otrzymać potwierdzenie zgłoszenia, najlepiej z kilkudniowym wyprzedzeniem. Szkolenie realizowane jest na Bavarii 32 oraz Bavarii 34 z kołem sterowym oraz z wykorzystaniem floty Dufour 24.
Sukces gwarantowany!
Wszystkie informacje na temat kursu zamieszczone są poniżej, jeśli masz pytania zapraszamy do kontaktu telefonicznego lub mailowego
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA KURS
Wystarczy wysłać zgłoszenie mailowe w krótkiej i zwięzłej formie - termin przyjazdu, imię i nazwisko, dane kontaktowe. Możesz skorzystać z naszego formularza kontaktowego. Twoje zgłoszenie powinno być potwierdzone jeszcze tego samego dnia, w wyjątkowych sytuacjach poczekaj do 48 godzin. W potwierdzeniu zgłoszenia zawarte będą wszystkie niezbędne informacje dotyczące kursu, przedpłaty i dostępu do podręcznika online. Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu zapiszemy Twoją potwierdzimy Twoją rezerwację i udostępnimy hasło do podręcznika internetowego.
CENA I ŚWIADCZENIA ZAWARTE W CENIE
Cena kursu na stopień Jachtowego Sternika Morskiego w trybie intensywnym to 1490PLN
Przy trzech jednoczesnych zgłoszeniach stosujemy cenę promocyjną 1290PLN/os
Dla uczniów i studentów do 26 roku życia z ważną legitymacją dodatkowe 100zł zniżki
Dla naszych kursantów kursy SRC w promocyjnej cenie 250PLN zamiast 450PLN
W ramach szkolenia żeglarskiego przygotowanie do uzyskania certyfikatu ISSA Inshore Skipper gratis
Świadczenia zawarte w cenie to 50 godzin zajęciowych z przewagą zajęć praktycznych, ubezpieczenie NNW w ramach polisy jachtu, dostęp do podręcznika online i materiałów szkoleniowych. W cenie także dostęp do zaplecza socjalnego Mariny Gdynia. Cena nie zawiera zakwaterowania oraz wyżywienia.
Cena nie zawiera opłaty za egzamin oraz wystawienie patentu. Wysokość tych opłat ustala Polski Związek Żeglarski. W bieżącym sezonie przedstawiają się one następująco:
opłata za egzamin | opłata za wystawienie patentu | |||
pełna stawka | ze zniżką* | pełna stawka | ze zniżką* | |
żeglarz jachtowy | 250 | 125 | 50 | 25 |
sternik jachtowy | 350 | 175 | 50 | 25 |
UWAGA Do ceny egzaminu należy doliczyć 50 PLN na koszty przygotowania i organizacji egzaminu.
*Zniżki przysługują uczniom i studentom do 26 roku życia
Opłat tych nie da się uniknąć korzystając z usług innej szkoły żeglarstwa. Polski Związek Żeglarski stosuje jednakowy cennik w stosunku do wszystkich podmiotów, we wszystkich województwach.
Szkolenie teoretyczne: Wykłady oraz ćwiczenia dotyczyć będą najważniejszych działów: Nawigacji, Locji Morskiej, Ratownictwa, Meteorologii, Przepisów oraz Międzynarodowego Prawa Drogi Morskiej.
Podczas zajęć zapewniamy komplety przyrządów i pomocy nawigacyjnych mapy morskie trójkąty nawigacyjne, locje, spisy świateł. Solidnie przygotujemy do egzaminu. Bezpośrednio przed egzaminem zorganizujemy cykl konsultacji i egzamin próbny.
Koncentrujemy się na tych zagadnieniach które wymagają wsparcia wykładowcy i wspólnej pracy z instruktorem.
Część wiedzy z zakresu budowy jachtu, teorii żeglowania czy obsługi instalacji jachtowych, zostanie wam przekazana w trakcie zajęć praktycznych i rejsów szkoleniowych. Pozostałe zagadnienia takie jak rodzaje kotwic czy typy ożaglowania bez trudu przyswoicie sami korzystając z naszych publikacji oraz podręcznika dostępnego na niniejszej stronie.
Szkolenie praktyczne: Manewry portowe na silniku realizujemy głównie na naszych Bavariach 32 oraz 34 wyposażonych w koła sterowe, dodatkowo wykorzystujemy flotę jachtów Dufour C24 między innymi do samodzielnych manewrów pod nadzorem. Wszystkie jachty wyposażone w silniki stacjonarne, komplet nowych żagli oraz pełne wyposażenie bezpieczeństwa. Manewrujemy na wodach Zatoki Gdańskiej, akwenie treningowym Mariny Gdynia oraz w samej marinie.
Na silniku uczymy głównie manewrów portowych i radzenia sobie w ograniczonej przestrzeni manewrowej - zacieśnianie cyrkulacji, wspomaganie manewrów szpringami.
Ramowy program szkolenia na silniku
- manewry portowe na silniku za dnia i w nocy
- praca na cumach - wspomaganie manewrów szpringami
- podejście do kei long side, dojście dziobem / rufą do nabrzeża
- dostawienie burty do nabrzeża / odstawienie rufy z wykorzystaniem szpringu dziobowego
- odstawienie dziobu od nabrzeża z wykorzystaniem szpringu rufowego
- zacieśnianie cyrkulacji przy ograniczonej przestrzeni manewrowej
Do pierwszego rozpływania, prezentacji manewrów na silniku oraz pod żaglami wspieramy się flotą morskich jachtów klasy Dufour 24. Dysponujemy kilkoma jednostkami tej klasy. Dufour to myśl konstrukcyjna renomowanej stoczni - nowoczesna sportowa sylwetka i dzielność pełnomorskiego jachtu. Jachty są szybkie i zwrotne. Ich wykorzystanie znacząco przyspiesza proces szkolenia.
Na zaawansowanym etapie żeglarskiej edukacji oddajemy Wam te jachty do samodzielnego prowadzenia bez instruktora na pokładzie, w asyście RIB'a ratowniczego S5400.
Nasza flota znajduje się pod stałym nadzorem technicznym, jachty zarejestrowane są pod Polską Banderą, posiadają ubezpieczenie. Przed każdym wyjściem na wodę rozdajemy uczestnikom kursu indywidualne środki ratunkowe, wygodne, nie krępujące ruchu kamizelki pneumatyczne.
Pod żaglami szkolimy w małych 4 - 5 osobowych grupach.
Ramowy program szkolenia pod żaglami
- ostrzenie / odpadanie, zwroty przez sztag / bezpieczny zwrot przez rufę
- regulowanie dyszy, precyzyjne ustawienie żagli do wiatru, refowanie grota
- podstawowe manewry portowe
- manewr człowiek za burtą
- podejście do kei long side pod żaglami
- odejście od kei z wykorzystaniem szpringu
Każdego dnia realizujemy trzy sesje manewrowe, każda sesja trwa trzy godziny :
- od godz 08.00 do 11.00
- od godz 12.00 do 15.00
- od godz 17.00 do 20.00
zaplanowaliśmy również przerwy na posiłki.
- od 11.00 do 12.00 przerwa na drugie śniadanie
- od 15.00 do 17.00 długa przerwa obiadowa
Chwila wytchnienia od żagli i kursu w czasie długiej przerwy obiadowej.
Na czas przerw udostępniamy 'strefę relaksu' z leżakami plażowymi i żeglarskimi hamakami. Także kokpity i pokłady naszych jachtów celem leniuchowania. W sąsiedztwie portu jachtowego znajduje się miejska plaża, sieć sklepów, barów, restauracji. Spacer bulwarem nadmorskim, a następnie piaszczystą plażą poprowadzi Was aż pod malowniczy Klif Redłowski.
Zapewniamy możliwość spania na jachtach. Nie ma jednak możliwości zarezerwowania miejsca na konkretnym jachcie. Miejsca w kabinach sypialnych, kojach przydzielamy już po Waszym przyjeździe w miarę ich dostępności oraz Waszych preferencji. Polecamy także noclegi w pobliskich hostelach i kwaterach prywatnych. Wybór opcji zakwaterowania na jachcie wiąże się ze sporymi zaletami, nie jest jednak pozbawiony pewnych niedogodności. Może to być ograniczony dostęp do bagaży gdy jacht manewruje z innymi załogami, konieczność oczekiwania na swoją koję aż jacht zakończy manewry nocne, konieczność korzystania z naszego zaplecza sanitarnego - WC, prysznic poza jachtem, na terenie portu jachtowego. Stosujemy naprzemienność w manewrowaniu jachtami różnego typu, jachty biorą udział w manewrach nocnych, zajęciach indywidualnych - jachty traktujemy jako miejsce do spania, nie mieszkania.
W opcji zakwaterowania na jachcie podczas kursu polecamy dodatkowy ekwipunek w postaci:
- mały podręczny plecak, saszetkę tak aby rzeczy niezbędne mieć zawsze przy sobie.
- wodoodporne etui na telefon.
- własny śpiwór z małą podręczną poduszką
Kabiny sypialne doposażamy w czystą pościel oraz poduszki tylko na czas rejsów pełnomorskich.
Jachty przeznaczone do 'zakwaterowania' - zamustrowania
Bavaria 32 - 2 kabiny sypialne plus mesa, ogrzewanie elektryczne podczas postoju w miesiącach zimowych, przestronna mesa, czajnik elektryczny, w cenie dostęp do naszego zaplecza sanitarnego, WC, prysznic, a także zaplecza socjalnego Mariny (WC, ciepły prysznic, pralnia), na jachcie jest zasilanie 230v, na terenie portu strefa WiFi. Cena zakwaterowania 50 PLN/noc
Dufour 24 - 4 koje w tym jedna podwójna, ciasne wnętrze, brak kambuza i łazienki na jachcie, w cenie dostęp do zaplecza socjalnego (wc, ciepły prysznic). Na jachcie jest zasilanie 230v a na terenie portu strefa WiFi. Cena zakwaterowania 30 PLN /noc
Przed każdą 'kwaterką' jachty są sprzątane. W czasie postoju jachtu w porcie nie korzystamy z jachtowych toalet. Przemawiają za tym względy ekologiczne w połączeniu z dobrą praktyką morską. Także ze względów bezpieczeństwa zawory instalacji na czas postoju są zamknięte. Więcej szczegółowych treści w tym temacie przekażemy już na żeglarskim szkoleniu podczas naszego kursu.
W niniejszym opisie operujemy nazewnictwem zwyczajowym, 'zakwaterowania', 'noclegu'. Prawidłowa forma w odniesieniu do jachtów morskich brzmi 'zamustrowanie'. Przed otrzymaniem przydziału w koi, jachtowej kabinie zostaniecie przeszkoleni w zakresie użytkowania podstawowych instalacji i urządzeń pokładowych. W pełnieniu obowiązków, dbałości o jacht, otrzymacie całodobowe wsparcie naszej kadry szkoleniowej.
Pokoje i apartamenty. Noclegi dostępne są w cenie od 70 PLN w pokojach wieloosobowych (Hostel M@RINA, City Center Hostel ) ze wspólną łazienką. Znane nam lokalizacje znajdują się w odległości 200-500 metrów od portu. Proponujemy również zaprzyjaźnione pokoje gościnne w cenie od 80 PLN/noc/os dobrze skomunikowane z Mariną. Proponujemy jedną lokalizację poza centrum miasta co pozwala na integrację. Kwatery mieszczą się na ulicy Akacjowej 47, tel 602 653 431. Polecamy również aby samodzielnie sprawdzić możliwości noclegów na takich stronach jak booking.com
Dla naszych Kursantów przygotowaliśmy ofertę zniżkową na kursy SRC - 250 PLN
Niektóre terminy kursów SRC sąsiadują z kursami żeglarskimi. Łatwo je skorelować bezpośrednio przed lub po kursie, po analizie kalendarzy poszczególnych szkoleń. Patrz informator kursów radiooperatora SRC:
Niezależnie od tego na każdym żeglarskim kursie intensywnym organizujemy wersję skróconą szkolenia z obsługi urządzeń VHF, w wersji zbliżonej, nieco okrojonej, w stosunku do regularnych kursów SRC - minimum teorii, maksimum praktyki. Szkolenie skrócone, nazywane przez nas "szkoleniem praktycznym" uzupełnione o naukę własną, a w szczególności pracę z przykładowymi pytaniami egzaminacyjnymi, również przygotowuje do zdania egzaminu przed Urzędem Komunikacji Elektronicznej. Uczestnikom kursu w wersji skróconej, którzy opanują podstawowy materiał w tej dziedzinie wydajemy certyfikat ukończenia szkolenia. Certyfikaty kompetencji, nie są uprawnieniami, mogą być jednak pomocne przy czarterach na wielu akwenach Śródziemnomorskich. Zainteresowani szkoleniem dodatkowym powinni zabrać ze sobą zdjęcie o wymiarach 35x45mm. Cena wydania certyfikatu wynosi 50 zł.
Prowadzenie jachtu w rejsie Bałtyckim i na bardziej wymagających akwenach wymaga już pełnego przeszkolenia na kursie radiooperatora SRC, które oferujemy tylko w określonych terminach.
Na terenie portu nie ma możliwości pozostawienia auta, zaś SPP w Gdyni jest dosyć droga także polecamy przyjazd innym środkiem transportu niż auto. Auto można również na parkingu płatnym niedaleko Mariny lub bezpłatnie w C.H Riviera./ na terenie Mariny Gdynia obowiązuje strefa bezpłatnego dostępu do Internetu / można korzystać z komputera/drukarki w naszym biurze / na jachtach jest dostępne napięcie 230 V / jachty wyposażone są w czajniki elektryczne / w cenie kursu jest dostęp do zaplecza socjalnego Mariny Gdynia (WC). Posiadamy także własną łazienkę z ciepłym prysznicem z dostępem indywidualnym tylko dla naszych klientów zakwaterowanych na jachtach. Pralnia oraz sauna są dodatkowo odpłatne w Marinie
Dla zaawansowanych żeglarzy proponujemy wersję skróconą kursu jachtowego sternika morskiego.
Oferta skierowana dla tych, którzy nie potrzebują kursu od podstaw, a jedynie przedegzaminacyjnego 'szlifu', przyswojenia komend, nabrania ogłady i pewności siebie przed egzaminem.
Różny stopień zaawansowania zostanie zniwelowany wprowadzeniem kilku prostych schematów manewrowych. Skupimy się na manewrach egzaminacyjnych, zwłaszcza na manewrach portowych. Przed szkoleniem udostępniamy podręcznik internetowy celem usystematyzowania wiedzy i uzupełnienia ewentualnych braków.
Jeżeli prowadzicie już jachty samodzielnie,
- wykonujecie zwroty przez sztag oraz przez rufę.
- wiecie co to trym żagli do kursu
- posiadacie podstawy wiedzy teoretycznej (w tym podstawy nawigacji)
Oferta skróconego kursu powinna w zupełności wystarczyć w przygotowaniu do egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego.
Kursy odbywają się w tych samych tygodniach co kursy intensywne tygodniowe. Szkolenie rozpoczynamy w czwartek o godzinie 08.00. Czas należy zarezerwować sobie do godziny 15.00 w sobotę.
W cenie 9-12 godzin manewrów, zajęcia z nawigacji (bez podstaw) oraz konsultacje przed egzaminem.
Cena 990 PLN
Przygotowaliśmy kilka 'scenariuszy' i ścieżek żeglarskiej edukacji dla osób nie posiadających stażu. Brak stażu nie przekreśla możliwości wzięcia udziału w kursie. Kurs stanowi zawsze solidną podstawę dla morskiej praktyki. Naszym zdaniem żeglarską edukację powinno się rozpoczynać od kursu.
Brak stażu do 50 godzin: Brakujące godziny uzyskuje się z pływań na akwenie otwartym w trakcie intensywnego kursu oraz z nocnego rejsu włączonego w program szkolenia i wliczonego w cenę kursu. W takim wypadku uczestnik kursu może bezpośrednio po tygodniowym szkoleniu przystąpić do egzaminu na patent jachtowego sternika morskiego.
Brak stażu powyżej 50 godzin oznacza konieczność jego uzupełnienia w rejsach morskich i możliwość przystąpienia do egzaminu w innym dogodnym dla siebie terminie. Egzaminy organizujemy każdego tygodnia.
Istnieje co najmniej kilka możliwych wariantów uzupełnienia stażu morskiego wymaganego przed egzaminem ;
WSPARCIE CERTYFIKATEM ISSA I SAMODZIELNE PROWADZENIE JACHTU NA STOSUNKOWO ŁATWYCH AKWENACH MORZA ŚRÓDZIEMNEGO
Oferta czarteru do samodzielnego prowadzenia
Brak możliwości podejścia do egzaminu bezpośrednio po kursie nie oznacza braku możliwości samodzielnej weryfikacji uzyskanych na kursie umiejętności na akwenach morskich. Po naszym intensywnym szkoleniu na kursie żeglarskim nabędziecie wprawy w samodzielnym prowadzeniu jachtu. Przy wsparciu się certyfikatem ISSA Inshore Skipper, który jest możliwy do uzyskania na każdym naszym kursie intensywnym jachtowego sternika morskiego dostępny jest czarter jachtu morskiego i próby samodzielnego żeglowania na mniej wymagających akwenach Morza Śródziemnego. Istnieje nawet możliwość udokumentowania brakującego stażu stosownymi kartami rejsów z własnych pływań.
Nie polecamy jednak takiego rozwiązania osobom które stażu morskiego nie posiadają w ogóle lub jest on znikomy.
WYPŁYWANIE BRAKUJĄCEGO STAŻU W REJSACH MORSKICH Z DOŚWIADCZONYMI KAPITANAMI
Tygodniowe rejsy szkoleniowe w naszej ofercie uzupełniają staż w zadowalającym tempie i z zadowalającym skutkiem. Wraz z każdym rejsem nabywacie konkretnych umiejętności, zdobywacie morskie doświadczenie i równie cenne w morzu obycie. Uczycie się prowadzenia jachtu, nie na własnych błędach, ale od najlepszych. Staż poświadczacie opiniami z rejsów.
200 godzin stażu zdobędziecie wybierając z naszej oferty odpowiednio
- kurs jachtowego sternika morskiego skorelowany w jednym tygodniu z rejsem weekendowym / 50 godzin /
- każdy kolejny rejs weekendowy / 20 godzin /
- rejs tygodniowy pełnomorski / 100 - 110 godzin /
Aby spełnić wymagania wystarczy więc uczestnictwo w kursie, dwóch rejsach pełnomorskich, lub jednym tygodniowym rejsie pełnomorskim i dwóch / trzech rejsach weekendowych. Możliwa jest dowolna kombinacja na miarę możliwości czasowych i urlopowych.
Uwzględnić należy że doświadczenie morskie jako takie jest pojęciem niemierzalnym, a już zwłaszcza trudno jest je zmierzyć tak niewielką próbą jaką stanowi wymóg 200 godzin spędzonych na morzu. Tysiące godzin na stosunkowo łatwym akwenie nie przygotują do zmierzenia się z akwenem trudnym. Nie powinno się traktować kwestii stażu jako arytmetycznej wyliczanki. Dlatego w naszej ofercie znajdziecie rejsy pełnomorskie na różnych akwenach, również tych bardzo wymagających. Korzystajcie z naszego doświadczenia również po uzyskaniu patentu jachtowego sternika morskiego.