s/y Junga - Bavaria 32

Nowy design renomowanej stoczni Bavaria Yachtbau GmbH. / rocznik 2012 /. Komfort żeglowania zapewniają dwie przestronne kabiny sypialne, łazienka z ciepłym prysznicem, lodówka, ergonomiczny kambuz, podgrzewana woda w kranach, wygodna mesa, teakowy kokpit z rozkładaną furtą rufową i pokładem kąpielowym! Wnętrze jachtu jest ogrzewane webasto.

Przeznaczenie i sposób wykorzystania jachtu

W sezonie jacht wykorzystujemy do szkolenia na stopień jachtowego sternika morskiego. Nacisk kładziemy na manewry portowe pod silnikiem i manewr człowieka za burtą pod żaglami. Mamy świadomość że Wasze pierwsze samodzielne czartery po uzyskaniu patentu sternika realizowane będą na jachtach o zbliżonym gabarycie i w podobnym standardzie. Szereg rozwiązań technicznych z jakimi zapoznacie się na naszym jachcie znajduje zastosowanie na jachtach floty czarterowej niezależnie od klasy jachtu oraz stoczni w której zostały wykonane.

S/Y "Junga" służy nam również do krótkich rejsów stażowo szkoleniowych po wodach Zatoki Gdańskiej. Jacht wychodzi w morze w każdy weekend / bez wyjątku / Realizujemy na jego pokładzie także nocne manewry portowe oraz nocne, szkoleniowe wyjścia na Zatokę Gdańską w poszukiwaniu świateł nawigacyjnych oraz nabieżników.

Zimą realizujemy na jego pokładzie serię tygodniowych rejsów szkoleniowych. Zawsze na ciekawych trasach, czasem bardzo ambitnych i wymagających. Przegląd akwenów i aktualne propozycje znajdziecie na naszej www w kalendarzu rejsów.

 

s/y Saaristo - Bavaria 49 

s/y "Saaristo" to nasz największy jacht który wykorzystujemy głównie do rejsów szkoleniowo stażowych, wypraw oceanicznych i żeglowania po atrakcyjnych akwenach Morza śródziemnego oraz Bałtyku. Służy nam do realizacji staży na wodach pływowych, szkolenia oficerów wachtowych i staży kapitańskich pod naszym czujnym i fachowym nadzorem. Z uwagi na swoje spore rozmiary naszym zdaniem nie nadaje się do regularnych szkoleń na stopień jachtowego sternika morskiego. Nie poddaje się prostym schematom manewrowym, które sprawdzają się na małych jachtach morskich 30 - 40 stopowych. Organizujemy na nim manewry dla doświadczonych żeglarzy, aspirujących na wyższe stopnie, których uczymy jak radzić sobie w manewrach portowych z  wielkogabarytem.

Jacht wyposażyliśmy w system antykolizyjny AIS, zdublowane wielokrotnie systemy łączności satelitarnej, takie jak ; radiopława 'epirb', komunikator 'inreach', telefon satelitarny. Na wyposażeniu znajdują się także plotery nawigacyjne, / oddzielny do obserwacji trasy w trybie zum out oraz kolejne do nawigacji precyzyjnej/  jest także ehosonda, radiostacja z funkcją selektywnego wywołania DSC, autopilot, stery strumieniowe.

Zaplecze socjalne stanowi pięć przestronnych kabin sypialnych i aż trzy łazienki z ciepłym prysznicem, dwie lodówki, piekarnik, wygodna mesa, wygodny nawis rufowy z drabinką i prysznicem zaburtowym do spłukania słonej morskiej wody po orzeźwiającej kąpieli.

Jacht Wielokrotnie mierzył się z trudnymi akwenami takimi jak Alboran, Cieśnina Gibraltarska. Zrealizował setki rejsów na Morzu Śródziemnym i otwartych wodach Atlantyku z krótkimi przerwami na przerwy techniczne. Obecnie /sezon 2020/ przemieszczamy jacht na Bałtyk gdzie ma realizować serię rejsów pełnomorskich na Wyspę Gotland i żeglować w północnych szkierach, w labiryntach wysp i wysepek na Zatoce Botnickiej.

Nazwa jachtu "Saaristo" w języku samów północy oznacza "archipelag". W istocie, archipelagi to ulubione miejsca jego bytowania. Eksploruje jeden po drugim. Jacht odwiedził już Wyspy Zielonego Przylądka, Maderę, Wyspy Kanaryjskie, Syrakuzy, Maltę, archipelagi La Maddalena, Berlenga, Ponzę, Ibizę, Majorkę, Minorkę, żeglował u wybrzeży Sardynii, Korsyki, wulkanicznych wysp Liparyjskich. Zajrzyjcie do kalendarza naszych rejsów, jeszcze sporo morskich mil przed nami.

s/y "Airisto" Bavaria 34

Jacht wyposażyliśmy w system antykolizyjny AIS, system komunikacyjny Navtex, ploter nawigacyjny i radiostację z funkcją selektywnego wywołania DSC.

Komfort żeglowania zapewniają trzy przestronne kabiny sypialne, łazienka z ciepłym prysznicem , lodówka, piekarnik, wygodna mesa.

W sezonie 2020 zamierzamy wydłużyć sezon szkoleniowy organizując na pokładzie tego jachtu całoroczną serię kursów manewrowych na stopień jachtowego sternika morskiego na słonecznej Malcie.

 

Flotylla Jachtów szkoleniowych klasy Dufour 24 

s/y Sterna, s/y Falkon, s/y Słomiaczek, s/y Jenisej, s/y Chwostek, s/y Brzydkie Kaczątko

Wodujemy i użytkujemy tyle jachtów na ile jest aktualne zapotrzebowanie, dzięki ich sporej liczbie część floty jest w ruchu, a pozostała część w remoncie. Ma to istotne znaczenie dla utrzymania ich stanu technicznego.

Dufour 24 to konstrukcyjna rewelacja. Nowoczesna sportowa sylwetka i dzielność pełnomorskiego jachtu.  Jacht stworzony do żeglowania.  Niestety wygodne bytowanie na nim jakby nie było w ogóle brane pod uwagę przy jego projektowaniu.  Dlatego flotę wykorzystujemy głównie do szkolenia na akwenie treningowym i krótkich kilkugodzinnych rejsów po Zatoce Gdańskiej.  Jachty wyposażone są w rumpel co pozwala na precyzyjną kontrolę wychylenia płetwy sterowej. Jest to bardzo istotne zagadnienie w procesie szkolenia. Co rugi jacht wyposażyliśmy w pomocniczy silnik stacjonarny obsługiwany manetką. Dla wygody manewrów pod żaglami służy rolfok i sprawny system klaru grota.

Długość jachtów mieści się w 'ustawowym' limicie 7,5 metra. Możliwa jest więc organizacja Waszego samodzielnego pływania na nich pod naszym zdalnym nadzorem. Manewrów portowych na żaglach i pod silnikiem doglądamy z kei, natomiast samodzielne pływania na Zatoce Gdańskiej odbywają  się w asyście naszego profesjonalnego riba ratowniczego. Takie samodzielne żeglowanie, zwłaszcza w końcowym etapie szkolenia przynosi rewelacyjne efekty.

Jachty są szybkie i zwrotne, dają naprawdę sporo radości z żeglowania z przysłowiowym wiatrem we włosach. Jako jednostki balastowe są niewywracalne i charakteryzują się wzorową dzielnością morską. W pierwszych latach działalności naszej szkoły docieraliśmy nimi na Gotland, Wyspy Alandzkie i Zatokę Botnicką.

 

 

 

 

 

 

 

Podstawowe dane techniczne i wyposażenie naszej floty

Bavaria 32

Długość 9,99 m / silnik stacjonarny Volvo Penta / kabiny sypialne - kabina rufowa 2- 3 os / kabina dziobowa 2 os / mesa z możliwością rozłożenia dodatkowej koi / obszerny kokpit ze stolikiem / rozkładana furta rufowa - pokład kąpielowy z drabinką / koło sterowe / podstawowy komplet żagli na rolerach / komplet żagli sztormowych - trajsel / fok sztormowy / lodówka / kambuz na kardanie / ploter nawigacyjny wraz z kompletem map elektronicznych / komplet map papierowych / księgi locji oraz pomoce nawigacyjne / radio z przystawką selektywnego wywołania DSC oraz przyciskiem Distress / satelitarna radiopława lokalizacyjna Epirb / system antykolizyjny AIS nadawczo odbiorczy z niezależną anteną / reflektor radarowy / tratwa ratunkowa ze zwalniakiem hydrostatycznym / komplet wygodnych, pneumatycznych kamizelek ratunkowych / instalacja ogrzewania wnętrza - zarówno w mesie oraz w kabinach sypianych / apteczka / komplet gaśnic atestowanych / koc gaśniczy / koła ratunkowe z pławką świetlną oraz pływającą rzutką / łazienka z prysznicem - prysznic zaburtowy / zbiornik wody słodkiej 150 litrów z funkcją podgrzewania wody / szelki asekuracyjne / kombinezon wypornosciowy Fladen na mokrą wachtę /

Historia

s/y "Junga" to nasz pierwszy nowy jacht zamówiony i sprowadzony prosto ze stoczni Bavaria Yachtbau GmbH Giebelstadt w końcówce 2012 roku.

W przygotowanie jachtu zaangażowaliśmy ponad setkę życzliwych nam firm i osób. Yachts & Yachting - rejestracja pod banderą Sant Vincent i finansowanie , Sail Service - komplet żagli na rolerach i żagli sztormowych, IMS-Griffin - tratwa i wyposażenie ratunkowe, Smart - komplet map papierowych i elektronicznych. Jacht wyposażyliśmy w system antykolizyjny AIS , system komunikacyjny Navtex , ploter nawigacyjny i radiostację z funkcją selektywnego wywołania DSC , radiopławę Epirb.

Jesienią 2012 "Junga" wyruszyła w swój pierwszy rejs z Gdyni do Afryki, przez Morze Północne i Biskaje. Na przełomie lat 2012 - 2016 jacht zrealizował diesiątki rejsów w Cieśninie Gibraltarskiej. Zimowe serie rejsów "Maroko - Atlantyk" biły rekordy popularności.

Jacht ośmiokrtotnie zmierzył się ze złowrogą Zatoką Biskajską ! Obsługa Kanału Kilońskiego oraz kontrolerzy stref VTS na Morzu Północnym kojarzą nasz jacht niczym statek na regularnej linii. Na naszych rodzimych wodach jacht regularnie raz do roku odwiedza wyspę Gotland. Zwarzywszy na ambitne trasy jakie jacht pokonywał i stopień trudności poszczególnych akwenów prowadzony był przez szereg znanych i cenionych w środowisku żeglarskim osobistości takich jak Adam Jankowski , Jacek Chabowski, Mariusz Klupński i wielu, wielu innych.

Przez pokład "Jungi" przewinęły się setki przyszłych sterników i kapitanów jachtowych. Część z Was przeżywała na jego pokładzie swoją pierwszą morska przygodę, lwia część sprawdzała swoje umiejętności na trudnych sztormowych akwenach pod czujnym okiem naszych doświadczonych skipperów. Wszystkich gorąco pozdrawiamy.

O starych drewnianych krypach zwykło się mawiać że to jachty z "duszą". Nasza Junga to zwykły, seryjny jacht z plastyku, biorąc jednak pod uwagę jego dokonania zapracował na swoją niezwykłość i "szacun" porównywalny do legendarnych obieżyświatów. Niedawno na logu "stuknęło" nam 40.000 mil morskich. To jest tak jakby jacht opłynął świat dwa razy po równiku. Jacht jest rozpoznawany i witany z uśmiechem w całej niemal Europie i północnej części Afryki! Zapraszamy na pokład.

Udostępnij