BAVARIA 32, BAVARIA 34, BAVARIA 49, DUFOUR 24, RIB S5400
Posiadamy zoptymalizowaną flotę jachtów. Wybór jednostek renomowanej konstrukcji uwzględnia wszystkie możliwe warianty szkolenia, od typu jachtu po jego gabaryt.
- Dufour 24
- Bavaria 32
- Bavaria 34
- Bavaria 49
Nasza flota umożliwia wszechstronne wyszkolenie. Od kursów na podstawowe patenty żeglarskie do stopnia Kapitana Jachtowego.
Kursy żeglarza jachtowego odbywają się na pokładach licznej floty szybkich i zwrotnych jachtów w wersji sportowej Dufour 24. Do kursów żeglarskich na stopień jachtowego sternika morskiego na Zatoce Gdańskiej oraz na akwenie Morza Śródziemnego przeznaczone są jachty Bavaria 32 oraz Bavaria 34.
Rejsy stażowo szkoleniowe na Bałtyku, Morzu Śródziemnym oraz Atlantyku, a także manewry portowe dużym gabarytem dostępne są na pokładzie Bavarii 49.
Szkolenia motorowodne i manewry na akwenie otwartym asekurujemy profesjonalnym RIB'em ratowniczym S5400. Wykorzystanie RIB'a w procesie szkolenia żeglarskiego umożliwia dodatkowo realizowanie szkoleń motorowodnych oraz żeglarskich zajęć praktycznych pod nadzorem, także bez instruktora na pokładzie.
BAVARIA 32
S/Y Junga. Nowy design renomowanej stoczni Bavaria / rocznik 2012 /. Komfort żeglowania zapewniają dwie przestronne kabiny sypialne, łazienka z ciepłym prysznicem, lodówka, ergonomiczny kambuz, podgrzewana woda w kranach, wygodna mesa, teakowy kokpit z rozkładaną furtą rufową i pokładem kąpielowym. Wnętrze jachtu jest ogrzewane webasto.
W sezonie jacht wykorzystujemy do szkolenia na stopień jachtowego sternika morskiego. Mamy świadomość że Wasze pierwsze samodzielne czartery po uzyskaniu patentu sternika realizowane będą na jachtach o zbliżonym gabarycie i w podobnym standardzie. Szereg rozwiązań technicznych z jakimi zapoznacie się na naszym jachcie znajduje zastosowanie na jachtach floty czarterowej niezależnie od klasy oraz stoczni w której zostały wykonane.
S/Y "Junga" służy nam również do krótkich rejsów stażowo szkoleniowych po wodach Zatoki Gdańskiej. Jacht wychodzi w morze w każdy weekend. Realizujemy na jego pokładzie także nocne manewry portowe oraz nocne, szkoleniowe wyjścia na Zatokę Gdańską w poszukiwaniu świateł nawigacyjnych oraz nabieżników.
Historia
s/y "Junga" to nasz pierwszy nowy jacht "z folii" zamówiony i sprowadzony prosto ze stoczni w końcówce 2012 roku.
Jesienią 2012 "Junga" wyruszyła w swój pierwszy dalekomorski rejs. Na przełomie lat 2012 - 2016 jacht ośmiokrtotnie zmierzył się ze złowrogą Zatoką Biskajską i zrealizował dziesiątki rejsów Atlantyckich. Zważywszy na ambitne trasy jakie pokonywał i stopień trudności poszczególnych akwenów prowadzony był przez szereg znanych i cenionych w środowisku żeglarskim osobistości.
Przez pokład "Jungi" przewinęły się setki przyszłych sterników i kapitanów jachtowych. Część z Was przeżywała na jego pokładzie swoją pierwszą morska przygodę, lwia część sprawdzała swoje umiejętności na trudnych sztormowych akwenach pod czujnym okiem naszych doświadczonych Kapitanów.
O starych drewnianych krypach zwykło się mawiać że to jachty z "duszą". Nasza Junga to zwykły, seryjny jacht z plastyku. Biorąc jednak pod uwagę jego dokonania zapracował na swoją niezwykłość i szacunek porównywalny do legendarnych 'obieżyświatów'. Niedawno na logu "stuknęło" nam 40.000 mil morskich. To jest tak jakby jacht opłynął świat dwa razy po równiku.
BAVARIA 34
S/Y 'Airisto'. Komfort żeglowania zapewniają trzy przestronne kabiny sypialne, łazienka z ciepłym prysznicem, lodówka, piekarnik, wygodna mesa.
Na pokładzie tego jachtu organizujemy wiosną i jesienią rejsy na północnym Bałtyku w szkierach Sztokholmu, Wyspach Alandzkich i na Zatoce Botnickiej. W szczycie sezonu jacht wspomaga nas przy szkoleniach żeglarkich i rejsach weekendowych na Zatoce Gdańskiej.
BAVARIA 49
S/y 'Saaristo' to nasz największy jacht który wykorzystujemy głównie do rejsów szkoleniowo stażowych, wypraw oceanicznych i żeglowania po atrakcyjnych akwenach Morza śródziemnego oraz Bałtyku. Służy nam do realizacji staży na wodach pływowych, szkolenia oficerów wachtowych i staży kapitańskich pod naszym czujnym i fachowym nadzorem. Organizujemy na nim manewry dla doświadczonych żeglarzy, aspirujących na wyższe stopnie, których uczymy jak radzić sobie w manewrach portowych z dużym gabarytem.
Zaplecze socjalne stanowi pięć przestronnych kabin sypialnych i aż trzy łazienki z ciepłym prysznicem, dwie lodówki, piekarnik, wygodna mesa, wygodny nawis rufowy z drabinką i prysznicem zaburtowym do spłukania słonej morskiej wody po orzeźwiającej kąpieli.
Jacht Wielokrotnie mierzył się z trudnymi akwenami. Zrealizował setki rejsów na Morzu Śródziemnym i otwartych wodach Atlantyku z krótkimi przerwami na przerwy techniczne.
Nazwa jachtu "Saaristo" w języku samów północy oznacza "archipelag". W istocie, archipelagi to ulubione miejsca jego bytowania.
FLOTA JACHTÓW DUFFOUR 24
s/y Sterna, s/y Falkon, s/y Słomiaczek, s/y Jenisej, s/y Chwostek, s/y Brzydkie Kaczątko
Dufour 24 to konstrukcyjna rewelacja. Nowoczesna sportowa sylwetka i dzielność pełnomorskiego jachtu. Jacht stworzony do żeglowania. Flotę wykorzystujemy do szkolenia na akwenie treningowym i krótkich kilkugodzinnych rejsów po Zatoce Gdańskiej. Jachty wyposażone są w rumpel co pozwala na precyzyjną kontrolę wychylenia płetwy sterowej. Jest to bardzo istotne zagadnienie w procesie szkolenia. Jachty wyposażyliśmy w pomocniczy silnik stacjonarny obsługiwany manetką. Dla wygody manewrów pod żaglami służy rolfok i sprawny system klaru grota.
Długość jachtów mieści się w 'ustawowym' limicie 7,5 metra. Możliwa jest więc organizacja samodzielnego pływania pod nadzorem w asyście naszego Rib'a ratowniczego. Takie samodzielne żeglowanie, zwłaszcza w końcowym etapie szkolenia przynosi rewelacyjne efekty.
Jachty są szybkie i zwrotne, dają naprawdę sporo radości z żeglowania z przysłowiowym wiatrem we włosach. Jako jednostki balastowe są niewywracalne i charakteryzują się wzorową dzielnością morską. W pierwszych latach działalności naszej szkoły docieraliśmy nimi na Gotland, Wyspy Alandzkie i Zatokę Botnicką.
Wodujemy i użytkujemy tyle jachtów na ile jest aktualne zapotrzebowanie, dzięki ich sporej liczbie część floty jest w ruchu, a pozostała część w remoncie. Ma to istotne znaczenie dla utrzymania ich stanu technicznego.
RIB S 5400
Rib S 5400 służy nam do asekuracji żeglarskich szkoleń na akwenie Zatoki Gdańskiej oraz organizacji kursów na patent sternika motorowodnego.
Jednostka wyposażona jest w silnik Yamaha 100KM, posiada także głębokie V na całej długości dna, co gwarantuje bezpieczne pływanie w ślizgu przy wysokiej fali. Ten wysokiej klasy sprzęt zaprojektowany został jako samodzielna jednostka patrolowa oraz ratownicza.