Kurs tygodniowy na stopień żeglarza jachtowego rozpoczynamy praktycznie w każdy poniedziałek!
Przy trzech jednoczesnych zgłoszeniach obniżamy cenę kursu o 200 zł dla każdego!
TERMINY KURSÓW INTENSYWNYCH NA ŻEGLARZA JACHTOWEGO W SEZONIE 2025
Zatoka Gdańska - port jachtowy w Gdyni
We wszystkich wymienionych poniżej terminach mamy dostępne miejsca
Daty rozpoczęcia w sezonie 2025: 17.03 / 24.03 / 07.04 / 14.04 / 28.04 / 05.05 / 19.05 / 26.05 / 02.06 / 09.06 / 16.06 / 23.06 / 30.06 / 07.07 / 14.07 / 21.07 / 28.07 / 04.08 / 11.08 / 18.08 / 25.08 / 01.09 / 08.09 / 15.09 / 22.09 / 29.09/ 06.10 / 13.10 / 20.10 / termin listopadowy do ustalenia /
Na kurs intensywny można stawić się już w niedzielę wieczorem i wybrać formę zakwaterowania w dowolnej opcji oraz standardzie. Możliwa jest koja na jachcie lub hostel, pokoje, apartamenty na terenie Gdyni. Pierwsze zajęcia odbywają się zawsze w poniedziałek o godzinie 08.00. Kurs na patent żeglarza jachtowego kończy się egzaminem w piątek. Egzamin trwa do godziny 20.00. Przewidziany jest czas na konsultacje. Egzaminacyjny stres opuści Was wraz z egzaminem próbnym.
ZASADNOŚĆ WYBORU SZKOLENIA NA PATENT ŻEGLARZA JACHTOWEGO NA WODACH ZATOKI GDAŃSKIEJ
Szkoląc się do patentu żeglarza jachtowego na wodach Zatoki Gdańskiej nabędziecie umiejętności, które wprost odpowiadają uprawnieniom żeglarza. Żeglarz jachtowy uprawniony jest do prowadzenia jachtów żaglowych na śródlądziu bez ograniczeń, natomiast na wodach morskich jego uprawnienia ograniczone są do wód 'morskich osłoniętych'. W praktyce zatem, z patentem żeglarza jachtowego możliwy jest czarter lub prowadzenie własnego jachtu żaglowego na akwenach takich jak Zatoka Gdańska, Zalew Szczeciński, Zalew Wiślany, a także szereg akwenów Śródziemnomorskich, na których patenty żeglarza jachtowego także są honorowane.
Do żeglowania na słonecznych wodach Adriatyku i korzystania z przebogatej oferty śródziemnomorskiej floty czarterowej nie przygotuje Was kurs, choćby w najlepszej szkole żeglarstwa na Mazurach czy Zalewie Zegrzyńskim. Warto więc wybrać się do Gdyni i wybrać kurs na wodach Zatoki Gdańskiej w renomowanej szkole z morskimi tradycjami. W programie szkolenia uwzględnimy doskonale znaną nam specyfikę prowadzenia jachtów mieczowych i mieczowo balastowych. Nauczymy żeglować równie skutecznie i bezpiecznie na wodach śródlądowych jak i na morskich wodach osłoniętych. Wybór szkolenia na Zatoce Gdańskiej nie będzie miał więc charakteru 'albo - albo', a raczej 'dwa w jednym'.
REALIZACJA PROGRAMU SZKOLENIA NA PATENT ŻEGLARZA JACHTOWEGO NA KURSIE INTENSYWNYM
Szkolenie realizowane jest na jachtach Dufour 24 oraz na jachcie Bavaria 32.
Flota jachtów Dufour 24 to renomowana konstrukcja, smukła sportowa sylwetka i dzielność pełnomorskiego jachtu. Jachty wyposażone są w silniki stacjonarne obsługiwane manetką. Szczególny nacisk kładziemy na zajęcia praktyczne. Manewry portowe oraz typowe manewry egzaminacyjne na akwenie otwartym. Każdy dzień wypełniony jest zajęciami od godz 08.00 rano do godz 20.00 z krótkimi przerwami na posiłki i wylegiwanie się w hamakach, leżakach w naszej strefie relaksu.
Teorię przekazujemy w syntetycznej formie i ograniczamy do kilku zaledwie niezbędnych wykładów i ćwiczeń. Istnieje możliwość uzupełnienia wiedzy podczas samodzielnej pracy z podręcznikiem internetowym.
Sukces gwarantowany!
CECHY WYRÓŻNIAJĄCE NASZĄ SZKOŁĘ ŻEGLARSTWA
- Samodzielne manewry w asyście Rib'a ratowniczego.
- Przyjazna przestrzeń ze strefą relaksu.
Z pośród ofert dostępnych na rynku kilka zasadniczych cech kursu mocno nas wyróżnia. Jest to między innymi sposób prowadzenia zajęć na wodzie. Celem szkolenia jest samodzielność wykonywania manewrów, dlatego odbywają się one także bez instruktora na pokładzie lub w asyście Rib'a ratowniczego S 5400. Zapewniamy o rewelacyjnych efektach takiej formy szkolenia.
Dbamy także o przyjazną przestrzeń. W czasie przerw pomiędzy zajęciami do dyspozycji adeptów kursu intensywnego oddajemy strefę relaksu z leżakami i pokłady naszych jachtów.
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA KURS INTENSYWNY ŻEGLARZA JACHTOWEGO
Żeby zapisać się na kurs wystarczy powiadomić nas o swoim przybyciu i otrzymać potwierdzenie zgłoszenia, najlepiej z kilkudniowym wyprzedzeniem. Przyjezdnym proponujemy zakwaterowanie na jachcie, w apartamentach lub hostelach na terenie Gdyni. Można pojawić się już w niedzielę wieczorem.
Preferowane są zgłoszenia drogą mailową lub przy pomocy formularza kontaktowego w krótkiej i zwięzłej formie - termin przyjazdu, imiona i nazwiska zgłoszonych osób i dane kontaktowe takie jak numer telefonu i adres mailowy. Zgłoszenie powinno być potwierdzone jeszcze tego samego dnia, w wyjątkowych sytuacjach trzeba poczekać do 48 godzin. W potwierdzeniu zgłoszenia zawarte będą także najistotniejsze informacje dotyczące kursu. Po odnotowaniu zadatku potwierdzimy rezerwację i udostępnimy hasło na podręcznik internetowy.
CENA I ŚWIADCZENIA ZAWARTE W CENIE KURSU INTENSYWNEGO
Cena kursu na stopień Żeglarza Jachtowego w trybie intensywnym to 1390PLN
Przy trzech jednoczesnych zgłoszeniach stosujemy cenę promocyjną 1190PLN/os
Dla uczniów i studentów do 26 roku życia z ważną legitymacją dodatkowe 100zł zniżki
Dla naszych kursantów kursy SRC w promocyjnej cenie 250PLN zamiast 450PLN
W ramach szkolenia żeglarskiego przygotowanie do uzyskania certyfikatu ISSA Inshore Skipper gratis
Szkolenie na stopień sternika motorowodnego 50zł zniżki
Świadczenia zawarte w cenie to 45 godzin zajęciowych z przewagą zajęć praktycznych, ubezpieczenie NNW podczas pobytu na jachcie, dostęp do podręcznika online i materiałów szkoleniowych. Posiadamy własne zaplecze sanitarne, łazienka z ciepłym prysznicem dla osób zamustrowanych na noc na jachtach oraz dostęp do zaplecza socjalnego Mariny Gdynia. Cena nie zawiera zakwaterowania oraz wyżywienia.
Cena nie zawiera opłaty za egzamin oraz wystawienie patentu. Wysokość tych opłat ustala Polski Związek Żeglarski. W bieżącym sezonie przedstawiają się one następująco:
opłata za egzamin | opłata za wystawienie patentu | |||
pełna stawka | ze zniżką* | pełna stawka | ze zniżką* | |
żeglarz jachtowy | 250 | 125 | 50 | 25 |
sternik jachtowy | 350 | 175 | 50 | 25 |
UWAGA Do ceny egzaminu należy doliczyć 50 PLN na koszty przygotowania i organizacji egzaminu.
*Zniżki przysługują uczniom i studentom do 26 roku życia
Opłat tych nie da się uniknąć korzystając z usług innej szkoły żeglarstwa. Polski Związek Żeglarski stosuje jednakowy cennik w stosunku do wszystkich podmiotów, we wszystkich województwach.
Szkolenie teoretyczne: Wykłady oraz ćwiczenia dotyczyć będą najważniejszych działów takich jak :
- Meteorologia - zwłaszcza w ujęciu praktycznym ; korzystanie z serwisów pogodowych, burzowych, prognoz meteorologicznych.
- Przepisy- w ograniczonym, zawężonym zakresie ; uprawnienia żeglarza jachtowego, wymagania egzaminacyjne, prawidła pierwszeństwa jachtów żaglowych, motorowych względem siebie.
- Ratownictwo oraz Techniki Ratunkowe stosowane na jachtach morskich oraz śródlądowych.
Ponieważ uprawnienia związane z patentem żeglarza jachtowego wykraczają poza charakter typowo śródlądowy, a akweny słodkie coraz częściej oznakowane są zgodnie z morskim systemem IALA, przekaz wiedzy teoretycznej na naszym kursie żeglarza uzupełniamy o podstawy Nawigacji oraz Locji Morskiej.
Podczas zajęć zapewniamy komplety przyrządów i pomocy nawigacyjnych mapy morskie trójkąty nawigacyjne, księgi locji. Solidnie przygotujemy do egzaminu. Bezpośrednio przed egzaminem zorganizujemy cykl konsultacji i egzamin próbny.
Koncentrujemy się na tych zagadnieniach które wymagają wsparcia wykładowcy i wspólnej pracy z instruktorem.
Część wiedzy z zakresu budowy jachtu, teorii żeglowania czy obsługi instalacji jachtowych, zostanie wam przekazana w trakcie zajęć praktycznych i rejsów szkoleniowych. Pozostałe zagadnienia takie jak rodzaje kotwic czy typy ożaglowania bez trudu przyswoicie sami korzystając z naszych publikacji oraz podręcznika dostępnego na niniejszej stronie.
Szkolenie praktyczne: Manewry portowe na silniku oraz pod żaglami realizujemy z wykorzystaniem naszej floty Dufour 24. Dysponujemy kilkoma jednostkami tej klasy. Dufour to myśl konstrukcyjna renomowanej stoczni, nowoczesna sportowa sylwetka i dzielność pełnomorskiego jachtu.
Jachty są bezpieczne, niewywracalne, wyposażone są w silniki stacjonarne obsługiwane manetką, posiadają ważne certyfikaty, ubezpieczenie i środki ratunkowe. Przed każdym wyjściem na wodę rozdajemy uczestnikom kursu indywidualne środki ratunkowe, wygodne, nie krępujące ruchu kamizelki pneumatyczne.
Manewrujemy na akwenie treningowym Mariny Gdynia oraz w samej marinie.
Na silniku uczymy głównie manewrów portowych i radzenia sobie w ograniczonej przestrzeni manewrowej - zacieśnianie cyrkulacji, wspomaganie manewrów szpringami.
Ramowy program szkolenia na silniku
- manewry portowe na silniku za dnia i w nocy.
- praca na cumach - wspomaganie manewrów szpringami.
- podejście do kei long side, dojście dziobem / rufą do nabrzeża.
- dostawienie burty do nabrzeża / odstawienie rufy z wykorzystaniem szpringu dziobowego.
- odstawienie dziobu od nabrzeża z wykorzystaniem szpringu rufowego.
- zacieśnianie cyrkulacji na ograniczonej przestrzeni manewrowej.
Na zaawansowanym etapie żeglarskiej edukacji oddajemy Wam jachty do samodzielnego prowadzenia bez instruktora na pokładzie, w asyście Rib'a ratowniczego S 5400.
Pod żaglami szkolimy w małych 4 - 5 osobowych grupach.
Ramowy program szkolenia pod żaglami
- ostrzenie / odpadanie, zwroty przez sztag / bezpieczny zwrot przez rufę.
- regulowanie dyszy, precyzyjne ustawienie żagli do wiatru, refowanie grota.
- podstawowe manewry portowe.
- manewr człowiek za burtą.
- podejście do kei long side pod żaglami.
- odejście od kei z wykorzystaniem szpringu.
Każdego dnia realizujemy trzy sesje manewrowe, każda sesja trwa trzy godziny :
- od godziny 08.00 do 11.00
- od godziny 12.00 do 15.00
- od godziny 17.00 do 20.00 zaplanowaliśmy również przerwy na posiłki.
- od godziny 11.00 do 12.00 przerwa na drugie śniadanie
- od godziny 15.00 do 17.00 długa przerwa obiadowa
Chwila wytchnienia od żagli i kursu w czasie długiej przerwy obiadowej.
Na czas przerw udostępniamy 'strefę relaksu' z leżakami plażowymi i żeglarskimi hamakami. W sąsiedztwie portu jachtowego znajduje się miejska plaża, sieć sklepów, barów, restauracji, smażalni ryb. Spacer bulwarem nadmorskim, a następnie piaszczystą plażą poprowadzi Was aż pod malowniczy Klif Redłowski.
Umożliwiamy naszym Kursantom możliwość spania na jachtach. Nie ma jednak możliwości zarezerwowania miejsca na konkretnym jachcie. Miejsca w kabinach sypialnych, kojach przydzielamy już po Waszym przyjeździe w miarę ich dostępności oraz Waszych preferencji. Polecamy także noclegi w pobliskich hostelach i kwaterach prywatnych. Wybór opcji zakwaterowania na jachcie wiąże się ze sporymi zaletami, nie jest jednak pozbawiony pewnych niedogodności. Może to być ograniczony dostęp do bagaży gdy jacht manewruje z innymi załogami, konieczność oczekiwania na swoją koję aż jacht zakończy manewry nocne, konieczność korzystania z naszego zaplecza sanitarnego - WC, prysznic poza jachtem, na terenie portu jachtowego. Stosujemy naprzemienność w manewrowaniu jachtami różnego typu, jachty biorą udział w manewrach nocnych, zajęciach indywidualnych.
W opcji zakwaterowania na jachcie podczas kursu polecamy dodatkowy ekwipunek w postaci:
- mały podręczny plecak, saszetkę tak aby rzeczy niezbędne mieć zawsze przy sobie.
- wodoodporne etui na telefon.
- własny śpiwór z małą podręczną poduszką
Kabiny sypialne doposażamy w czystą pościel oraz poduszki tylko na czas rejsów pełnomorskich.
Jachty przeznaczone do 'zakwaterowania' - zamustrowania
Bavaria 32 - 2 kabiny sypialne, miejsca w mesie, ogrzewanie elektryczne podczas postoju w miesiącach zimowych, czajnik elektryczny, w cenie dostęp do naszego zaplecza sanitarnego, WC, prysznic, a także zaplecza socjalnego Mariny (WC, ciepły prysznic, pralnia), na jachcie jest zasilanie 230v, na terenie portu strefa WiFi. Cena zakwaterowania 50 PLN/noc
Dufour 24 - 4 koje w tym jedna podwójna, ciasne wnętrze, w cenie dostęp do zaplecza socjalnego (wc, ciepły prysznic). Na jachcie jest zasilanie 230v a na terenie portu strefa WiFi. Cena zakwaterowania 30 PLN /noc
Przed każdą 'kwaterką' jachty są sprzątane. W czasie postoju jachtu w porcie nie korzystamy z toalet jachtowym. Przemawiają za tym względy ekologiczne w połączeniu z dobrą praktyką morską. Także ze względów bezpieczeństwa zawory instalacji na czas postoju są zamknięte. Więcej szczegółowych treści w tym temacie przekażemy już na żeglarskim szkoleniu podczas naszego kursu.
W niniejszym opisie operujemy nazewnictwem zwyczajowym, 'zakwaterowania', 'noclegu'. Prawidłowa forma w odniesieniu do jachtów morskich brzmi 'zamustrowanie'. Przed otrzymaniem przydziału w koi, jachtowej kabinie zostaniecie przeszkoleni w zakresie użytkowania podstawowych instalacji i urządzeń pokładowych. W pełnieniu obowiązków, dbałości o jacht, otrzymacie całodobowe wsparcie naszej kadry szkoleniowej.
Pokoje i apartamenty. Noclegi dostępne są w cenie około 70 PLN w pokojach wieloosobowych (hostel) ze wspólną łazienką. Znane nam lokalizacje znajdują się w odległości 200-500 metrów od portu. Proponujemy również zaprzyjaźnione pokoje gościnne w cenie od 80PLN/noc/os dobrze skomunikowane z Mariną. Kwatery mieszczą się na ulicy Akacjowej 47, tel 602 653 431, proponujemy tylko jedno miejsce aby umożliwić Kursantom wspólne dojazdu i możliwość integracji. Polecamy również samodzielne wyszukanie kwater na popularnych stronach takich jak booking.com.
Dla naszych Kursantów przygotowaliśmy ofertę zniżkową na kursy SRC - 250 PLN
Niektóre terminy kursów SRC sąsiadują z kursami żeglarskimi. Łatwo je skorelować bezpośrednio przed lub po kursie, po analizie kalendarzy poszczególnych szkoleń. Patrz informator kursów radiooperatora SRC ;
Niezależnie od tego na każdym żeglarskim kursie intensywnym organizujemy wersję skróconą szkolenia z obsługi urządzeń VHF, w wersji zbliżonej, nieco okrojonej, w stosunku do regularnych kursów SRC - minimum teorii, maksimum praktyki. Szkolenie skrócone, nazywane przez nas "szkoleniem praktycznym" uzupełnione o naukę własną, a w szczególności pracę z przykładowymi pytaniami egzaminacyjnymi, również przygotowuje do zdania egzaminu przed Urzędem Komunikacji Elektronicznej. Uczestnikom kursu w wersji skróconej, którzy opanują podstawowy materiał w tej dziedzinie wydajemy certyfikat ukończenia szkolenia. Certyfikaty kompetencji, nie są uprawnieniami, mogą być jednak pomocne przy czarterach na wielu akwenach Śródziemnomorskich. Zainteresowani szkoleniem dodatkowym powinni zabrać ze sobą zdjęcie o wymiarach 35x45mm. Cena wydania certyfikatu wynosi 50 zł.
Prowadzenie jachtu w rejsie Bałtyckim i na bardziej wymagających akwenach wymaga już pełnego przeszkolenia na kursie radiooperatora SRC, które oferujemy tylko w określonych terminach.
Na terenie portu nie ma parkingu, strefa płatnego parkowania w centrum miasta jest dosyć droga, także polecamy zostawienie auta poza strefą, np. na terenie C.H Riviera i dalej dojazd hulajnogą/rowerem/przejazdem z aplikacji. Marina jest całodobowo monitorowana, prowadzony jest także dozór agencji ochrony / na terenie Mariny Gdynia obowiązuje strefa bezpłatnego dostępu do Internetu / można korzystać z komputera i drukarki w naszym biurze / na jachtach jest dostępne napięcie 230 V / jachty wyposażone są w czajniki elektryczne / w cenie kursu jest dostęp do zaplecza socjalnego Mariny Gdynia (WC). Posiadamy także własne zaplecze sanitarne - łazienka z prysznicem z dostępem indywidualnym tylko dla naszych klientów zamustrowanych na jachtach.
Dla zaawansowanych żeglarzy proponujemy wersję skróconą kursu.
Oferta skierowana dla tych, którzy nie potrzebują kursu od podstaw, a jedynie przedegzaminacyjnego 'szlifu', przyswojenia komend, nabrania ogłady i pewności siebie przed egzaminem.
Różny stopień zaawansowania zostanie zniwelowany wprowadzeniem kilku prostych schematów manewrowych. Skupimy się na manewrach egzaminacyjnych, zwłaszcza na manewrach portowych. Przed szkoleniem udostępniamy podręcznik internetowy celem usystematyzowania wiedzy i uzupełnienia ewentualnych braków.
Jeżeli prowadzisz już jachty samodzielnie,
- wykonujesz zwroty przez sztag oraz przez rufę.
- wiesz co to trym żagli do kursu
- posiadasz podstawy wiedzy teoretycznej
Oferta skróconego kursu powinna w zupełności wystarczyć w przygotowaniu do egzaminu na patent żeglarza jachtowego.
Kursy odbywają się w tych samych tygodniach co kursy intensywne tygodniowe. Szkolenie rozpoczynamy w czwartek o godzinie 08.00. Czas należy zarezerwować sobie do godziny 19.00 w piątek.
W cenie 9-12 godzin manewrów, uzupełnienie teorii oraz konsultacje przed egzaminem.
Cena 890 PLN
Na wszystkich naszych kursach żeglarskich istnieje możliwość przygotowania do uzyskania certyfikatu ISSA Inshore Skipper. Szkolenie jest gratis - w cenie podstawowego kursu na patent żeglarza jachtowego. Pobierana jest opłata za egzamin oraz wydanie certyfikatu.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Szkół Żeglarskich (International Sailing Schools Association) jest reprezentowane w Polsce przez Federację Szkół Żeglarskich ISSA. Federacja została zarejestrowana w Polsce w roku 2007 i jest największym stowarzyszeniem zrzeszającym prywatne szkoły i stowarzyszenia. Celem stowarzyszenia jest propagowanie bezpieczeństwa na wodzie oraz żeglarstwa jako aktywności fizycznej.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Szkół Żeglarskich (ISSA) to najstarsza międzynarodowa organizacja odpowiedzialna za standaryzację szkoleń i certyfikację żeglarską w Europie. Założona w roku 1969 przez największe organizacje żeglarskie regionu, automatycznie otrzymała autoryzację do działań w tym zakresie. Pierwsze dokumenty kwalifikacyjne ISSA wydawane były w latach 70-tych.
Z biegiem lat standardy ISSA zyskały popularność również poza Europą (w Australii, w krajach Afryki, Ameryki Południowej i Północnej oraz w Azji).
Po wielu latach intensywnego rozwoju i przygotowań, od stycznia roku 2014 wszystkie certyfikaty ISSA są ujednolicone i wydawane centralnie przez organ zarejestrowany w Wielkiej Brytanii.
Patenty ISSA pozwalają na prowadzenie zarówno jachtów żaglowych jak i motorowych na wodach morskich i śródlądowych w celach rekreacyjnych.
Patenty ISSA spełniają wymogi określone dla międzynarodowych certyfikatów ICC opisanych w Rezolucji Nr 40 z 16 października 1998r., wydanej przez Komisję d/s Transportu w Europie, będącą częścią Komisji Ekonomicznej ONZ.
W obliczu zmian w przepisach oraz w podejściu do uprawnia sportów wodnych w Polsce, patenty ISSA są traktowane jako pełnoprawne dokumenty kwalifikacyjne upoważniające do samodzielnego prowadzenia jednostek pływających w zakresie opisanym na każdym certyfikacie.
Po ukończeniu szkolenia żeglarskiego i zdania egzaminu na patent żeglarza jachtowego można uzyskać certyfikat ISSA Inshore Skipper, dzięki któremu będzie można czarterować jednostki np w Grecji i Chorwacji a także na wielu innych akwenach Śródziemnomorskich.
Opłata za przeprowadzenie egzaminu i wydanie certyfikatu wynosi 400 zł.