REALIZACJA PROGRAMU
Kurs można rozpocząć w każdą sobotę od godz 08.00 rano!
Na realizację programu żeglarza jachtowego w formule weekendowej, zazwyczaj wystarczają trzy, czasem cztery weekendowe sesje manewrowo wykładowe. Nie ma jednak limitu. Każdy przyswaja wiedzę w swoim tempie i na miarę możliwości czasowych. Weekendy nie muszą następować jeden po drugim. Egzaminy organizujemy w każdym tygodniu. Również egzaminy próbne na których można zweryfikować poziom nabytych umiejętności i ocenić czy są one wystarczające. Zależy nam bardzo abyście byli przygotowani nie tylko do egzaminu, ale także do samodzielnego realizowania swoich uprawnień w sposób bezpieczny i zgodny z zasadami dobrej, żeglarskiej praktyki na wodach śródlądowych i morskich.
GŁÓWNA ZALETA SZKOLENIA NA PATENT ŻEGLARZA NA WODACH ZATOKI GDAŃSKIEJ
Szkoląc się do patentu żeglarza jachtowego na wodach Zatoki Gdańskiej nabędziecie umiejętności, które wprost odpowiadają uprawnieniom żeglarza. Żeglarz jachtowy uprawniony jest do prowadzenia jachtów żaglowych na śródlądziu bez ograniczeń, a także na wodach morskich z ograniczeniem do wód 'morskich osłoniętych'. W praktyce zatem, z patentem żeglarza jachtowego możliwy jest czarter lub prowadzenie własnego jachtu żaglowego na akwenach takich jak Zatoka Gdańska, Zalew Szczeciński, Zalew Wiślany, a także szereg akwenów Śródziemnomorskich, na których patenty żeglarza jachtowego także są honorowane. Do żeglowania na słonecznych wodach Adriatyku i korzystania z przebogatej oferty śródziemnomorskiej floty czarterowej nie przygotuje Was kurs, choćby w najlepszej szkole żeglarstwa, na Mazurach czy Zalewie Zegrzyńskim. Warto więc wybrać się do Gdyni i wybrać kurs na wodach Zatoki Gdańskiej w renomowanej szkole z morskimi tradycjami. Ponieważ w programie szkolenia uwzględnimy doskonale znaną nam specyfikę prowadzenia jachtów mieczowych i mieczowo balastowych, wybór nie będzie miał charakteru 'albo - albo' , raczej 'dwa w jednym'. Nauczymy żeglować równie skutecznie i bezpiecznie na wodach śródlądowych jak i na morskich wodach osłoniętych.
CECHY WYRÓŻNIAJĄCE NASZĄ SZKOŁĘ ŻEGLARSTWA
System rezerwacji online, samodzielne manewry w asyście RIB'a ratowniczego, przyjazna przestrzeń ze strefą relaksu.
Z pośród ofert dostępnych na rynku kilka zasadniczych cech kursu mocno nas wyróżnia. Jest to między innymi zastosowanie systemu rezerwacji online do zapisów na każde kolejne zajęcia. System rezerwacji online to niezwykle wygodne, proste w obsłudze narzędzie, dzięki któremu nie trzeba dzwonić, mailować o chęci przybycia i uczestniczenia w zajęciach. Wystarczy zaznaczyć w systemowym kalendarzu wybrane przez siebie bloki zajęciowe w dowolną sobotę lub niedzielę i stawić się punktualnie w porcie jachtowym w Gdyni. System pozwala także na rezygnację z zajęć w zarezerwowanym terminie poprzez wtórne jego odznaczenie.
Wyróżnia nas także zasadniczo sposób prowadzenia zajęć na wodzie. Celem szkolenia jest samodzielność wykonywania manewrów, dlatego na zaawansowanym etapie odbywają się one bez instruktora na pokładzie, za to w asyście RIB'a ratowniczego S5400. Zapewniamy o rewelacyjnych efektach takiej formy szkolenia.
Dbamy także o przyjazną przestrzeń. Do dyspozycji uczestników kursu weekendowego na stopień żeglarza jachtowego oddajemy strefę relaksu na czas przerw oraz zaplecze sanitarne - łazienkę z ciepłym prysznicem.
Generalne zasady dla kursu w formule wybrane weekendy:
- kurs rozpoczyna się zawsze w sobotę o godz 08.00 rano. Można wybrać dowolne bloki zajęciowe, przeznaczyć na szkolenie część weekendu lub wykorzystać wszystkie dostępne w systemie rezerwacji online opcje dla uczestnika kursu 'weekendowego'
- uczestnik kursu sam edytuje program swojego szkolenia korzystając z systemu rezerwacji online.
- cena kursu jest uśredniona i nie jest uzależniona od ilości wykorzystanych weekendów. Każdy przyswaja wiedzę w swoim tempie.
Bloki zajęciowe do swobodnego wyboru, dostępne po zalogowaniu się uczestnika kursu jachtowego sternika morskiego w systemie rezerwacji online.
sobota
godz 08.00 - 15.00 (przerwa 11.00-12.00)
godz 17.00 - 20.00
niedziela
godz 08.00 - 15.00 (przerwa 11.00-12.00)
Po kursie polecamy wykupienie rejsu weekendowego. Będzie to cenne uzupełnienie wykładów oraz ćwiczeń z nawigacji, locji morskiej z zastosowaniem wiedzy teoretycznej w praktyce. Nawigowanie na Zatoce Gdańskiej odbywa się także w nocy. Wykreślimy dziesiątki namiarów, kursów na morskich mapach papierowych i elektronicznych, przećwiczymy nocne manewry portowe w odwiedzanych portach.
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA KURS
Wystarczy wysłać zgłoszenie mailowe w krótkiej i zwięzłej formie - termin przyjazdu, imię i nazwisko, dane kontaktowe. Można skorzystać z naszego formularza kontaktowego. Zgłoszenie powinno być potwierdzone jeszcze tego samego dnia. W wyjątkowych sytuacjach poprosimy o cierpliwość. Czas oczekiwania na odpowiedź nie powinien przekroczyć 48 godzin. Po odnotowaniu wpłaty wprowadzamy dane uczestnika kursu do systemu rezerwacji online, wysyłamy instrukcję zapisów i dane logowania oraz udostępniamy hasło do systemu oraz podręcznika internetowego. Formalności najlepiej dopiąć minimum 4 dni przed planowanym rozpoczęciem szkolenia.
CENA I ŚWIADCZENIA ZAWARTE W CENIE
Cena kursu na stopień Żeglarza Jachtowego w trybie Weekendowym to 1790PLN
- Przy trzech lub więcej jednoczesnych zgłoszeniach stosujemy cenę promocyjną 1490PLN/os
- Dla uczniów i studentów do 26 roku życia z ważną legitymacją dodatkowe 100zł zniżki
- Dla naszych kursantów kursy SRC w promocyjnej cenie 250PLN zamiast 450PLN
- W ramach szkolenia żeglarskiego przygotowanie do uzyskania certyfikatu ISSA Inshore Skipper gratis
- Zniżka na kurs sternika motorowodnego w wysokości 50zł
Świadczenia zawarte w cenie to 15 godzin wykładowych i konsultacyjnych, 30 - 45 godzin manewrowych, ubezpieczenie NNW, dostęp do podręcznika online i materiałów szkoleniowych. W cenie także dostęp do zaplecza socjalnego Mariny Gdynia. Cena nie zawiera zakwaterowania oraz wyżywienia.
Na ukończenie szkolenia każdy uczestnik ma rok kalendarzowy od momentu utworzenia konta w systemie rezerwacji online (otrzymania wiadomości email z danymi do logowania). Nie ma możliwości zwrotu środków za niewykorzystane zajęcia.
Cena nie zawiera opłaty za egzamin oraz wystawienie patentu. Wysokość tych opłat ustala Polski Związek Żeglarski. W bieżącym sezonie przedstawiają się one następująco:
opłata za egzamin | opłata za wystawienie patentu | |||
pełna stawka | ze zniżką* | pełna stawka | ze zniżką* | |
żeglarz jachtowy | 250 | 125 | 50 | 25 |
sternik jachtowy | 350 | 175 | 50 | 25 |
UWAGA Do ceny egzaminu należy doliczyć 50 PLN na koszty przygotowania i organizacji egzaminu.
*Zniżki przysługują uczniom i studentom do 26 roku życia
Opłat tych nie da się uniknąć korzystając z usług innej szkoły żeglarstwa. Polski Związek Żeglarski stosuje jednakowy cennik w stosunku do wszystkich podmiotów, we wszystkich województwach.
Szkolenie teoretyczne: Wykłady oraz ćwiczenia dotyczyć będą najważniejszych działów zgodnie z programem szkolenia na patent żeglarza jachtowego w dawce możliwej do opanowania przed egzaminem. Przeprowadzimy szkolenie z następujących działów: Podstawy nawigacji oraz Locji śródlądowej, Ratownictwo, Meteorologia, Przepisy oraz Międzynarodowe Prawo Drogi Morskiej.
Podczas zajęć wspieramy się prezentacjami na dużym ekranie. Solidnie przygotujemy do egzaminu. Bezpośrednio przed egzaminem zorganizujemy egzamin próbny wraz z konsulacjami.
Koncentrujemy się na tych zagadnieniach które wymagają wsparcia wykładowcy i wspólnej pracy z instruktorem. Samodzielne pogłębienie wiedzy jest możliwe z wykorzystaniem naszego podręcznika internetowego.
Część wiedzy z zakresu budowy jachtu, teorii żeglowania czy obsługi instalacji jachtowych, zostanie wam przekazana w trakcie zajęć praktycznych i rejsów szkoleniowych.
Szkolenie praktyczne: Manewry portowe na silniku realizujemy z wykorzystaniem floty Dufour C24. Manewrujemy na akwenie treningowym Mariny Gdynia oraz w samej marinie.
Na silniku uczymy głównie manewrów portowych i radzenia sobie w ograniczonej przestrzeni manewrowej - zacieśnianie cyrkulacji, wspomaganie manewrów szpringami
Ramowy program szkolenia na silniku
manewry portowe na silniku za dnia i w nocy
mraca na cumach - wspomaganie manewrów szpringami
podejście do kei long side, dojście dziobem / rufą do nabrzeża
dostawienie burty do nabrzeża / odstawienie rufy z wykorzystaniem szpringu dziobowego
odstawienie dziobu od nabrzeża z wykorzystaniem szpringu rufowego
zacieśnianie cyrkulacji przy ograniczonej przestrzeni manewrowej
Do szkolenia pod żaglami wykorzystujemy morskie jachty Dufour C24. Dysponujemy czterema jednostkami tej klasy.
Dufour to myśl konstrukcyjna renomowanej francuskiej stoczni - nowoczesna sportowa sylwetka i dzielność pełnomorskiego jachtu. Nasza flota posiada aktualne certyfikaty, ubezpieczenia i niezbędne wyposażenie ratunkowe.
Pod żaglami szkolimy w małych 4 - 5 osobowych grupach. Małe jachty klasy Dufour służą nam także do treningu manewrów portowych na cumach i szpringach.
Ramowy program szkolenia pod żaglami
ostrzenie / odpadanie, zwroty przez sztag / bezpieczny zwrot przez rufę
regulowanie dyszy, precyzyjne ustawienie żagli do wiatru, refowanie grota
podstawowe manewry portowe
manewr człowiek za burtą
podejście do kei long side pod żaglami
odejście od kei z wykorzystaniem szpringu
Zapewniamy możliwość spania na jachtach. Nie ma jednak możliwości zarezerwowania miejsca na konkretnym jachcie. Miejsca w kabinach sypialnych, kojach przydzielamy już po Waszym przyjeździe w miarę ich dostępności. Kwaterujemy także w pobliskich hostelach i kwaterach prywatnych. Wybór opcji zakwaterowania na jachcie wiąże się ze sporymi zaletami, nie jest jednak pozbawiony pewnych niedogodności. Może to być ograniczony dostęp do bagaży gdy jacht manewruje z innymi załogami, konieczność oczekiwania na swoją koję aż jacht zakończy manewry nocne, konieczność korzystania z naszego zaplecza sanitarnego - WC, prysznic poza jachtem, na terenie portu jachtowego. Stosujemy naprzemienność w manewrowaniu jachtami różnego typu, jachty biorą udział w manewrach nocnych, zajęciach indywidualnych.
W opcji zakwaterowania na jachcie podczas kursu polecamy dodatkowy ekwipunek w postaci ;
- mały podręczny plecak, saszetkę tak aby rzeczy niezbędne mieć zawsze przy sobie.
- wodoodporne etui na telefon.
- własny śpiwór z małą podręczną poduszką
Kabiny sypialne doposażamy w czystą pościel oraz poduszki tylko na czas rejsów pełnomorskich.
Jachty przeznaczone do 'zakwaterowania' - zamustrowania
Bavaria 32 - 2 kabiny sypialne oraz mesa, ogrzewane elektrycznie podczas postoju w miesiącach zimowych, czajnik elektryczny, w cenie dostęp do naszego zaplecza sanitarnego, WC, prysznic, a także zaplecza socjalnego Mariny (WC, ciepły prysznic, pralnia), na jachcie jest zasilanie 230v, na terenie portu strefa WiFi. Cena zakwaterowania 50 PLN/noc
Dufour 24 - 4 koje, ciasne wnętrze, w cenie dostęp do zaplecza socjalnego (wc, ciepły prysznic). Na jachcie jest zasilanie 230v a na terenie portu strefa WiFi. Cena zakwaterowania 30 PLN /noc
Przed każdą 'kwaterką' jachty są sprzątane. W czasie postoju jachtu w porcie nie korzystamy z jachtowych ubikacji. Przemawiają za tym względy ekologiczne w połączeniu z dobrą praktyką morską nakazującą dbałość o instalację sanitarną jachtu. Także ze względów bezpieczeństwa zawory instalacji na czas postoju są zamknięte. Więcej szczegółowych treści w tym temacie przekażemy już na żeglarskim szkoleniu podczas naszego kursu.
W niniejszym opisie operujemy nazewnictwem zwyczajowym, 'zakwaterowania', 'noclegu'. Prawidłowa forma w odniesieniu do jachtów morskich brzmi 'zamustrowanie'. Przed otrzymaniem przydziału w koi, jachtowej kabinie zostaniecie przeszkoleni w zakresie użytkowania podstawowych instalacji i urządzeń pokładowych. W pełnieniu obowiązków, dbałości o jacht, otrzymacie całodobowe wsparcie naszej kadry szkoleniowej.
Pokoje i apartamenty. Noclegi dostępne są w cenie od 70 PLN w pokojach wieloosobowych (hostel) ze wspólną łazienką. Znane nam lokalizacje znajdują się w odległości 200-500 metrów od portu. Proponujemy również zaprzyjaźnione pokoje gościnne w cenie od 80PLN/noc/os dobrze skomunikowane z Mariną.
Na terenie portu nie ma parkingu, a strefa płatnego parkowania w centrum miasta jest dosyć droga, także polecamy dojazd komunikacją miejską lub zostawienie auta poza strefą płatnego parkowania (np. C.H. Riviera) i dojazd hulajnogą/rowerem/przejazdem z aplikacji / na terenie Mariny Gdynia jest strefa bezpłatnego dostępu do internetu / można korzystać z komputera/drukarki w naszym biurze / na jachtach jest dostępne napięcie 230 V / jachty wyposażone są w czajniki elektryczne / w cenie kursu jest dostęp do zaplecza socjalnego Mariny Gdynia (WC). Posiadamy także własną łazienkę z ciepłym prysznicem z dostępem indywidualnym tylko dla naszych klientów mieszkających na jachtach. Pralnia oraz sauna są dodatkowo odpłatne w Marinie
Egzaminy odbywają się prawie w każdy weekend, wszystkie egzaminy połączone są z kursami intensywnymi.
Do egzaminu należy przygotować dowód osobisty/paszport oraz opłaty egzaminacyjne zgodnie z cennikiem powyżej.
Egzaminy na stopień Żeglarza Jachtowego zaczynają się w piątki o godzinie 12.00 egzaminem wewnętrznym i zbieraniem dokumentacji. O godzinie 15.00 zaczynamy egzamin państwowy. Czas należy zarezerwować sobie do godziny 20.00
Do wszystkich szkoleń żeglarskich przygotowanie do uzyskania certyfikatu ISSA Inshore Skipper jest gratis.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Szkół Żeglarskich (International Sailing Schools Association) jest reprezentowane w Polsce przez Federację Szkół Żeglarskich ISSA. Federacja została zarejestrowana w Polsce w roku 2007 i jest największym stowarzyszeniem zrzeszającym prywatne szkoły i stowarzyszenia. Celem stowarzyszenia jest propagowanie bezpieczeństwa na wodzie oraz żeglarstwa jako aktywności fizycznej.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Szkół Żeglarskich (ISSA) to najstarsza międzynarodowa organizacja odpowiedzialna za standaryzację szkoleń i certyfikację żeglarską w Europie. Założona w roku 1969 przez największe organizacje żeglarskie regionu, automatycznie otrzymała autoryzację do działań w tym zakresie. Pierwsze dokumenty kwalifikacyjne ISSA wydawane były w latach 70-tych.
Z biegiem lat standardy ISSA zyskały popularność również poza Europą (w Australii, w krajach Afryki, Ameryki Południowej i Północnej oraz w Azji).
Po wielu latach intensywnego rozwoju i przygotowań, od stycznia roku 2014 wszystkie certyfikaty ISSA są ujednolicone i wydawane centralnie przez organ zarejestrowany w Wielkiej Brytanii.
Patenty ISSA pozwalają na prowadzenie zarówno jachtów żaglowych jak i motorowych na wodach morskich i śródlądowych w celach rekreacyjnych.
Patenty ISSA spełniają wymogi określone dla międzynarodowych certyfikatów ICC opisanych w Rezolucji Nr 40 z 16 października 1998r., wydanej przez Komisję d/s Transportu w Europie, będącą częścią Komisji Ekonomicznej ONZ.
W obliczu zmian w przepisach oraz w podejściu do uprawnia sportów wodnych w Polsce, patenty ISSA są traktowane jako pełnoprawne dokumenty kwalifikacyjne upoważniające do samodzielnego prowadzenia jednostek pływających w zakresie opisanym na każdym certyfikacie.
Po ukończeniu szkolenia żeglarskiego i zdania egzaminu na patent żeglarza jachtowego można uzyskać certyfikat ISSA Inshore Skipper, dzięki któremu będzie można czarterować jednostki np w Grecji i Chorwacki, gdzie po przejściu naszego szkolenia powinniście dać sobie radę bez problemu.
Koszt przeprowadzenia egzaminu i wydania certyfikatu to 400PLN