OGÓLNE WARUNKI UCZESTNICTWA
w rejsach szkoleniowych oraz stażowych na akwenach pełnomorskich ze Szkołą Żeglarstwa Junga. / dokument w formacie pdf - jeżeli nie wyświetlił się od razu prosimy o ponowne odświeżenie strony / LINK DO PLIKU
ISTOTNE INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Dotyczące pełnomorskich rejsów stażowych, stażowo - szkoleniowych na Bałtyku, Morzu Śródziemnym oraz Atlantyku.
- Do każdego z portów wymiany załóg można dolecieć samolotem i zazwyczaj skorzystać z tanich linii.
- uczestnicy rejsu sami rezerwują, kupują bilety na przelot i starają się dotrzeć na pokład w terminie. Na wymianę załogi przeznaczamy całą sobotę rozumianą jako dobę. Można pojawić się na jachcie w sobotę o świcie, wczesnym popołudniem, wieczorem lub w środku nocy.
- Dopiero w czwartek, na dwa dni przed rejsem na Waszą skrzynkę mailową wysyłamy wskazówki dotyczące, miejsca postoju jachtu , dojazdu z lotniska do mariny, wcześniej informacje te mogą nie być pewne.
- kontakt telefoniczny z Kapitanem jest możliwy dopiero w sobotę, w dniu zaokrętowania.
Wszystkie porty, w których przeprowadzamy wymianę załogi są portami znajdującymi się w miastach posiadających lotniska na których operują tanie linie lotnicze. Dodatkowo większość lotnisk posiada bezpośrednie połączenie z jednym lub więcej Polskich portów lotniczych. Do wyszukania przelotów polecamy takie strony jak kayak.com, momondo.com, skyscanner.com. Polecamy szukać przelotów z różnych Polskich lotnisk z opcjami przylotu dzień wcześniej lub wylotu dzień później - czasami różnice cenowe są tak ogromne, że przy okazji przedłużenia sobie urlopu i zakupienia dodatkowego noclegu w pobliskich hotelach można sporo zaoszczędzić.
Mariny są dobrze skomunikowane z portami lotniczymi, gdzie jest możliwość łatwego transportu komunikacją miejską lub taksówkami za kilkanaście euro. W większości miast istnieje możliwość skorzystania z popularnych aplikacji do przewozu.
Informacje na temat dokładnego postoju jachtu wraz z linkiem do lokalizatora satelitarnego i kontaktem do kapitana wysyłamy na Waszą skrzynkę mailową krótko przed rejsem, zazwyczaj w czwartek wieczorem przed sobotnim zaokrętowaniem. Wcześniejsze informowanie o miejscu postoju jachtu jest bezcelowe. Z uwagi na zmienne warunki pogodowe i przyczyny losowe nie jesteśmy w stanie przewidzieć czy jacht osiągnie port docelowy. Kontakt telefoniczny z Kapitanem jachtu wcześniej niż w sobotę, w dniu zaokrętowania jest zazwyczaj niemożliwy z uwagi na brak zasięgu. Kapitan może przebywać w morzu lub na pokładzie samolotu dolatując na akwen.
UWAGA Wymiany załóg podczas niektórych rejsów prowadzone są w niedzielę lub w inne dni, dokładne informacje znajdują się z informatozre rejsowym. Powyższa informacja dotyczy głównie serii rejsów na Morzu Śródziemnym.
Cena za tygodniowy rejs w kabinach dwuosobowych wynosi zazwyczaj 1.400 zł (aktualna cena na dany rejs wyświetlana jest w kalendarzu rejsów i ramce z informacjami dotyczącymi konkretnej oferty)
Przy trzech jednoczesnych zgłoszeniach cenę jednostkową pomniejszamy o 100 zł dla każdego.
Istnieje możliwość zarezerwowania całej kabiny na własny użytek, wtedy cenę trzeba pomnożyć dwukrotnie.
Przy czarterze całej jednostki ze skipperem / Kapitanem istnieje możliwość negocjacji ceny. Czarter całego jachtu w gronie przyjaciół, rodziny lub znajomych będzie premiowany cenowo. Kwotę uzależniamy od pory roku oraz wyboru akwenu. Warto zapytać.
Zastrzegamy sobie prawo do zarządzania ceną rejsu. Przyznajemy rabaty dla stałych klientów, a także sprzedajemy rejsy w ofercie last minute. Licząc na okazyjny zakup i rewelacje cenowe warto zaglądać na naszą witrynę facebook.
- ŚWIADCZENIA ZAWARTE W CENIE
Miejsce na jachcie w kabinie sypialnej, ubezpieczenie NNW na czas trwania rejsu / nadzór nad prowadzeniem jachtu przez wykwalifikowanego skippera / cykl wykładów oraz zajęć praktycznych realizowanych przez instruktorów Szkoły Żeglarstwa JUNGA. W trosce o komfort bytowania na jachcie nie kwaterujemy na kojach w mesie.
- PROMOCJE
Przy trzech zgłoszeniach w jednym terminie stosujemy rabat w wysokości 100PLN od osoby.
- DODATKOWE OPŁATY
Kasa jachtowa - 50-120 EURO (dokładna kwota wskazana w opisie konkretnego rejsu)- składka jest zryczałtowana i nie podlega rozliczeniu po rejsie. Składka jest niezmienna, co ma niewątpliwą zaletę. Eliminuje problem 'udźwignięcia' opłat portowych przy małej, kilkuosobowej obsadzie i pozwala na gospodarowanie indywidualnym budżetem każdego z uczestników niezależnie od tego ile jacht spali paliwa podczas rejsu i ile będą kosztowały prysznice w kolejnej marinie. Przyjęliśmy rozwiązanie rocznego uśrednienia tych opłat, co jest wygodnym rozwiązaniem zarówno dla organizatora jak i uczestnika.
Kasa jachtowa uwzględnia :
- opłaty portowe.
- paliwo.
- opłaty administracyjne.
- pościel, poduszka koc w kabinie
- zakup środków czystości
- korzystanie z sanitariatów i zaplecza socjalnego w odwiedzanych portach
Cena rejsu ani 'kasa jachtowa' nie uwzględnia sprzątania jachtu w trakcie rejsu ani po rejsie. Nie wymagamy od uczestników polerowania pokładu, ale prosimy o klar portowy, najlepiej na bieżąco, po każdym zacumowaniu. Można wyznaczyć w tym celu wachty sprzątające. Zasada, że każdy sprząta po sobie byłaby idealnym rozwiązaniem gdyby tylko sprawdzała się w praktyce.
- WYŻYWIENIE - SKŁADKA NA ZAPROWIANTOWANIE ORAZ KULINARNY 'SAVOIR VIVRE' NA JACHCIE
Na naszych rejsach załoga sama decyduje o formie zaprowiantowania i budżecie na ten cel. Służymy pomocą przy planowaniu i odpowiednim 'zaształowaniu' zakupów. Bavaria 49 dysponuje dwiema lodówkami. Bavarie 32, 34 posiadają po jednej lodówce niewielkich rozmiarów.
Z uwagi na możliwą nierównomierność budżetów poszczególnych członków załogi z przeznaczeniem na wyżywienie prosimy o wzajemną wyrozumiałość. Warto zawczasu skonsultować w szerokim gronie, czy zaopatrujemy jacht w produkty żywnościowe skromnie, ekonomicznie czy 'na bogato'. Celem integracji preferujemy spożywanie posiłków wspólnie w jachtowej 'messie' i ich zamienne przyrządzanie. Rolą Kapitana jest sprawiedliwy podział obowiązków na pokładzie.
Ważne ! Kapitan zwolniony jest ze składki na zaprowiantowanie. 'Fantazje kulinarne' załogi nie powinny obciążać kapitańskiej kieszeni. Osobisty budżet kapitana podlega szczególnej ochronie. Natomiast podczas postoju jachtu w porcie zaproszenie Kapitana przez załogę na uroczystą kolację stanowić może już tylko miły gest.
Istotną zasadą w żeglarskim 'savoir vivre' jest przywilej Kapitana, że jako pierwszy zasiada do stołu i rozpoczyna każdy wspólny posiłek. Prosimy o uszanowanie tej żeglarskiej tradycji. Na rejsie ze szkołą żeglarstwa elementy morskich zwyczajów także stanowią część edukacji.
- REGULOWANIE PŁATNOŚCI
Przed wpłatą prosimy o zapoznanie się z "Ogólnymi warunkami uczestnictwa w rejsie", dokument w formacie pdf na niniejszej stronie
Rezerwacja miejsca na jachcie następuje wraz z odnotowaniem wpłaty zadatku/otrzymaniu potwierdzenia przelewu w wysokości 50 % ceny rejsu. Po otrzymaniu potwierdzenia przelewu drogą mailową uzupełniamy listę załogi i informujemy o tym fakcie. Decyduje kolejność wpłat. 14 dni przed rejsem prosimy o uregulowanie 2 raty (drugą połowę przy rejsach Bałtyckich reglujemy gotówką na miejscu).
Na dwa dni przed rejsem, zwyczajowo w czwartek, wysyłamy informację o miejscu cumowania jachtu i podajemy numer tel. do Kapitana
Po przybyciu na pokład prosimy o uzupełnienie 'kasy jachtowej' w odliczonej kwocie.
Na Morzu Śródziemnym w porze letniej pogoda jest jakby 'gwarantowana'. Można liczyć na żeglowanie w delikatnym przechyle, towarzystwo delfinów, bezwietrzny i słoneczny skwar zachęcający do morskiej kąpieli. Z idyllicznych opisów to by było na tyle.
Zarówno na na Bałtyku w szczycie sezonu jak i na Morzu Śródziemnym poza jego szczytem spodziewajmy się ze strony morskiego żywiołu pełnej gamy jego typowych cech. Bądźmy przygotowani na flautę, przyjemny, delikatny rozkołys, ale także na wiatr silny, porywisty i żeglarskie 'rodeo' na rozbudowanej fali.
Na rejs w rodzinnym gronie najlepszym rozwiązaniem jest szczyt sezonu na Morzu Śródziemnym. Z żeglarskimi nowicjuszami da się żeglować także na akwenach osłoniętych od wiatru i fali takich jak Zatoka Gdańska, archipelagi i wyspy szkierowe na północy Bałtyku.
Zdecydowana większość naszych rejsów w skali roku charakteryzuje się umiarkowanym stopniem trudności.
Jeżeli wyruszacie w morze w swój pierwszy rejs i nie jesteście pewni jak Wasz organizm zareaguje na wysoką falę zwróćcie uwagę przy wyborze oferty na port wyjścia i końcowy. Jeżeli jest ten sam to dobrze. Wówczas Kapitan ma spore pole manewru i nawet przy bardzo niesprzyjającej aurze jest w stanie tak zaplanować trasę rejsu, że załoga nie odczuje dyskomfortu. Inaczej gdy port wyjścia i końcowy są od siebie oddalone. Wtedy jacht będzie pokonywał trasę pod takim kątem do wiatru i fali jaka będzie mu zadana. Rejsy o takiej specyfice są idealne dla 'poławiaczy' godzin stażowych i żeglarzy przyzwyczajonych do codziennego bytowania w morskim rozkołysie.
Mocne wrażenia i spore dawki adrenaliny są dostępne w miesiącach zimowych na wskazanych w ofercie akwenach, gdzie prócz kapryśnej pogody, dochodzą dodatkowe trudności w postaci prądów morskich, dyszy wiatrowych, szelfów kontynentalnych i wielorybów. Rejs o takich cechach będzie opisany w ofercie jako trudny i nie ma zmartwienia że traficie na niego przypadkiem. Przeciwwagę stanowi seria spokojnych, bezpiecznych rejsów zimowych na słonecznej Malcie.
Jeżeli obawiacie się choroby morskiej, uspokajamy, może się zdarzyć, ale będzie to najczęściej, zaledwie dobowa przerwa w Waszym życiorysie.
Wybierajcie rozsądnie i świadomie. Jacht i Kapitan potrzebują rąk do pracy przy żaglach, za sterem, w kambuzie i do wacht nocnych. Ważna jest też dla nas jakość Waszego urlopu, osobisty komfort i jak najlepsze wrażenia po rejsie.
Podmiotem który organizuje rejs jest Szkoła Żeglarstwa Junga.
Adres głównego miejsca wykonywania działalności:
Al. Jana Pawła II 9, 81-345 Gdynia.
Wszystkie nasze rejsy mają charakter szkoleniowy. Szkoła Żeglarstwa Junga nie jest podmiotem w obrocie usług turystycznych w rozumieniu ustawy o usługach turystycznych.
Rejsy stanowią integralny element w procesie szkolenia żeglarskiego. Wymogiem niezbędnym do uzyskania uprawnień jachtowego sternika morskiego, kapitana jachtowego jest odbycie stażu morskiego o określonej liczbie godzin na określonych akwenach, w tym na wodach pływowych.
Podstawa prawna:
Szkoła Żeglarstwa Junga prowadzi działalność gospodarczą na podstawie PKD 85.51.Z
"Pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych"
"Podklasa ta obejmuje kursy, zajęcia sportowe i rekreacyjne dla grup i osób indywidualnych. Zajęcia mogą być prowadzone między innymi na obiektach własnych jednostki nauczającej, obiektach klienta lub innych obiektach, włączając zakwaterowanie. Kursy i zajęcia ujęte w tej podklasie mają charakter formalnie zorganizowany.
Podklasa ta obejmuje między innymi : - działalność profesjonalnych instruktorów sportowych, nauczycieli i trenerów " ...
Uzupełniające PKD to ; , 50.20.Z, 50.30.Z, 77.21.Z, 85.53.Z
Rejsy organizowane są na jachtach Bavaria 34 i Bavaria 49, kwaterujemy w dwu osobowych kabinach aby zapewnić jak najwyższy komfort. Na którm jachcie odbywa się dany rejs wskazane jest w opisie rejsu.
Bavaria 34 - 3 kabiny, 1 toaleta z prysznicem + prysznic zewnętrzny na pokładzie kąpielowym
Bavaria 49 - 5 kabin, 3 toalety z czgo dwie z prysznicem + prysznic zewętrzny na pokładzie kąpielowym
BEZPIECZEŃSTWO I WYPOSAŻENIE RATUNKOWE
Tratwa ratunkowa atestowana ze zwalniakiem hydrostatycznym odpowiedająca ilości maksymalnej osób na pokładzie.
Radio VHF z przystawką DSC i przyciskiem wywołania DISTRESS sprzężone z ploterem nawigacyjnym / wyposażonym w GPS wewnętrzny.
Pasy ratunkowe w ilości sztuk odpowiadającej ilości osób na pokładzie w specjalnie dla nich przeznaczonej komorze w części dziobowej na pokładzie.
Pasy ratunkowe pneumatyczne do codziennego użytku w ilości sztuk odpowiadającej ilości osób na pokładzie. Wygodne w użytkowaniu nie krępujące ruchów. Wraz z klamrą do wpięcia "wąsów" zastępują szelki asekuracyjne. Trzy sposoby uruchomienia: zwalniak hydrostatyczny, linka operacyjna, ustnik do samodzielnego napełnienia kamizelki powietrzem.
Kamizelki asekuracyjne piankowe przeznaczone dla dzieci i młodzieży.
Koła ratunkowe z pławką świetlną
Pirotechnika - komplet wg wymagań Flagi: rakiety spadochronowe, flary, pławka dymna wszystko w wygodnej przezroczystej torbie z uchwytem przygotowane do szybkiego zabrania na tratwę ratunkową.
Komplet gaśnic z atestem, pianowe, proszkowe. Miejsca usytuowania zarówno wewnątrz jachtu jak i na zewnątrz w bakistach.
Koc gaśniczy.
Apteczka morska.
Reflektor radarowy
Wąsy z klamrami do wpinania się w pokład przy złej pogodzie. Kilka sztuk dla wachty.
Przed rozpoczęciem rejsu załoga musi być świadoma w zakresie stanu wyposażenia ratunkowego i miejsca jego usytuowania, zasztauowania na pokładzie i pod pokładem. W tym celu przed każdym rejsem kapitan zobowiązany jest przeprowadzić szkolenie z zakresu bezpieczeństwa.
- PROGRAM REJSU - SZKOLENIE Z NAWIGACJI
Na każdym naszym rejsie organizujemy szkolenie w formie wykładów i praktyki nawigacyjnej.
Nasza kadra w zdecydowanej większości pokończyła morskie uczelnie. Warto skorzystać z naszej pogłębionej wiedzy teoretycznej wspartej całoroczną praktyką w żeglowaniu.
Zamiast biernie odliczać dni pozostałe do rejsu, pomyślcie o podniesieniu kwalifikacji. Rejsy z nami to nie wycieczka. Prawda jest taka że jakość rejsu i jego poziom bezpieczeństwa zależeć będzie także od Waszego osobistego zaangażowania, żeglarskich kwalifikacji i doświadczenia.
Raz w miesiącu organizujemy profesjonalne szkolenie na radio - uprawnienia międzynarodowe SRC lub skrócona wersja kursu do poziomu certyfikatu kompetencji.
Zimą organizujemy przygotowanie teoretyczne w naszej salce wykładowej. Od marca do listopada organizujemy serię kursów na patent żeglarza i jachtowego sternika morskiego.
Zapraszamy na rejs weekendowy celem podniesienia żeglarskich kwalifikacji , istotne elementy to manewry portowe, praca za sterem, przy cumach i odbijaczach.
Warto wykupić wcześniej krótki kilkugodzinny, szkoleniowy rejs nocny po Zatoce Gdańskiej albo rejs weekendowy gdzie można zapoznać się z tym jakie są między innymi obowiązki wachty nawigacyjnej, zasady bezpiecznej obserwacji, nasłuchu na radiu, identyfikacji świateł itp.
Oferta rejsu, na którym odbywa się szkolenie manewrowe jest skierowana zarówno do osób doświadczonych jak również początkujących. Realizacja programu zależy od warunków pogodowych oraz dostępności infrastruktury w portach. Ramowy program szkolenia zawiera:
1. Kurs manewrowania, cumowania, kotwiczenia oraz podejścia do boi dużym jachtem na silniku z wykorzystaniem steru strumieniowego lub z pomocą dinghy oraz manewry podejścia do człowieka za burtą. Omówienie trymowania żagli we wszystkich kierunkach względem wiatru, ćwiczenie zwrotów.
2. Szkolenie z przejmowania i zdawania jachtów czarterowych
3. Praktyczny kurs nawigacji terestrycznej, zliczeniowej i elektronicznej
4. Pływanie nocą, wachty kotwiczne
5. Szkolenie z obsługi i omówienie najczęstszych awarii silnika
6. Korzystanie z pomocy meteorologicznych
7. Szkolenie z obsługi, konserwacj i naprawy instalacji jachtowych
8. Podstawowe prace bosmańskie
9. Przygotowanie jachtu do żeglugi w trudnych warunkach atmosferycznych
10. Szkolenie z podstawowej obsługi radia VHF z przystawką DSC
Przede wszystkim postarajcie się spakować w bagaż podręczny o typowych rozmiarach i wadze do 10 kg wg standardu wybranej przez Was linii lotniczej. Szczegóły dotyczące wymiarów znajdziecie na bilecie lub na stronach przewoźnika. Znacząco obniżycie tym samym koszt przelotu. Bagaż rejestrowany jest często dodatkowo płatny, a opłata porównywalna z ceną biletu.
Spakowanie się do małej walizki lub żeglarskiego worka ma też wymiar praktyczny - łatwiej rozpakujecie się w jachtowej kabinie.
Jeżeli już decydujecie się na bagaż rejestrowy i zamierzacie zabrać ze sobą dobytek swojego życia niechaj to będzie worek żeglarski lub miękka torba a nie sztywna waliza lotnicza na czterech kołach. Na jachcie będzie kłopot z jej zasztauowaniem.
Uwaga - bagaże rejestrowane, które oddajecie przy odprawie do luków bagażowych samolotu ulegają czasem zagubieniu. Bagaż taki nie ginie bezpowrotnie, ale najczęściej odnajduje się już po rejsie albo w jego trakcie. Jeżeli zdecydowaliście się na dodatkowy bagaż rejestrowany, zanim powierzycie go liniom lotniczym, pomyślcie o niezbędnym minimum "pod ręką", z którym jak by co będziecie mogli z nami pożeglować
Na tygodniowy rejs po wodach południowych - jak najbardziej możliwe i zasadne jest spakowanie się do bagażu podręcznego. Wystarczą Wam dwie kompletne zmiany odzieży i zapas skarpetek 😉
W kabinach sypialnych przygotowaliśmy lekkie kocyki, łatwe do prania i suszenia podczas rejsu.
Na chłodne dni i nocne wachty przydadzą się natomiast: sztormiak lub kurtka przeciwdeszczowa, ciepła bielizna, ciepły sweter lub polar, czapka, latarka czołówka,
Kosmetyczka - na lotnisku wyszperają i zabiorą Wam z bagażu podręcznego wszystko co powyżej 100 ml dlatego kosmetyczkę najlepiej skompletować na miejscu po wylądowaniu w najbliższym markecie.
Pamiętajmy o priorytetach :
Dowód osobisty, paszport, naładowana bateria tel, power bank, uruchomiony roaming, wyłączona poczta głosowa, karta ubezpieczenia zdrowotnego za granicą EKUZ, Polecamy zabezpieczyć środki na dwóch kartach - Visa i MasterCard, czasami bankomaty potrafią współpracować tylko z jedną z nich.
Konieczne są także (bezwzględnie konieczne):
Wygodne buty na białej, miękkiej podeszwie do poruszania się po pokładzie. Należy unikać butów na czarnej podeszwie - zostawiają one ślady na pokładowym żelkocie. Warto zwrócić uwagę aby podeszwy nie były wyślizgane. Na jachcie zarówno na pokładzie jak i pod nie łatwo utrzymać równowagę 😉
Śpiwory nie są niezbędne, na jachcie znajduje się wyprana pościel.
Podczas każdego rejsu istnieje możliwość uzyskania certyfikatu ISSA Inshore Skipper. Egzamin przeprowadzany jest na miejscu zaś wszelkie formalności załatwiamy drogą mailową
Po rejsach tygodniowych ze szkoleniem manewrowym istnieje możliwość uzyskania stopnia żeglarza jachtowego oraz ISSA Inshore Skipper a dla osób posiadających minimum 100 godzin stażowych wypływanych przed rejsem ze szkoleniem manewrowym istnieje możliwość zdania egzaminu na stopień Jachtowego Sternika Morskiego w Gdyni bez konieczności podchodzenia do kursu.
Można spodziewać się 60-100 godzin stażowych.
Ważna informacja dla naszych stażystów, kandydatów na patent jachtowego sternika morskiego
Do uzyskania pełnego stażu zazwyczaj wystarczają:
- zaliczone godziny na kursie, nocny rejs szkoleniowy
- rejs weekendowy po kursie
- rejs tygodniowy na wybranym akwenie
Zadbajcie o opinię z rejsu. Kapitan ma obowiązek wystawić Wam dokument poświadczający odbycie stażu. Prośba o wystawienie duplikatu po latach stanowi często spory problem.
Czas na morzu spędzamy aktywnie - wachta nawigacyjna, praca przy żaglach, obowiązki w kambuzie, nocne wachty za sterem itp.
Staż Kapitański
Na rejsie możecie odbyć także wymagany przepisami staż kapitański i objąć prowadzenie nad jachtem pod naszym nadzorem i merytorycznym wsparciem. Wystawiamy wówczas kartę rejsu z opinią armatora. Nie ma co jednak liczyć na pobłażliwe traktowanie - nie wystawiamy "laurek" na życzenie.