SPECYFIKA REJSÓW Z NASZĄ SZKOŁĄ ŻEGLARSTWA
20 lat doświadczenia, tysiące przebytych mil, dziesiątki akwenów i ponad tysiąc udanych realizacji. Mustrując się na pokład naszego jachtu stawiasz na jakość i sprawdzoną markę !
Żeglujemy na jachtach renomowanej konstrukcji - Bavaria 49, Bavaria 34, Bavaria 32, Dufour 24
Organizujemy rejsy weekendowe na Zatoce Gdańskiej oraz rejsy tygodniowe na wielu ciekawych akwenach. Nawigujemy w szkierach północnego Bałtyku, eksplorujemy archipelagi na Morzu Śródziemnym, forsujemy atlantyckie cieśniny i szelfy kontynentalne. Zapewniamy staże na wodach pływowych, manewry portowe wielkogabarytowym jachtem oraz szereg szkoleń podczas naszych rejsów, takich jak praca na mapach papierowych, obsługa urządzeń elektronicznych, trymowanie żagli i wiele innych. Organizujemy także ambitne wyprawy oceaniczne.
Oprócz tradycyjnej sprzedaży miejsc indywidualnych na rejsy w wybranych terminach oferujemy cały jacht na wyłączność celem żeglarskiej eskapady w gronie przyjaciół, rodziny lub we dwoje. Nasze jachty są wygodne i bezpieczne. Komfort żeglowania zapewniają kabiny sypialne, zawsze czysta pościel oraz łazienki z ciepłym prysznicem. Bezpieczeństwo żeglugi podnoszą systemy nawigacyjne, komunikatory satelitarne, a także mocno opływana, wykwalifikowana kadra często z dyplomami wyższych uczelni morskich.
Pełnomorskie rejsy Bałtyckie zaczynające się w Gdyni realizujemy na pokładzie komfortowej Bavarii 49. Rejsy na Morzu Śródziemnym i Wyspach Alandzkich odbywają się na Bavarii 34. W rejsach weekendowych na Zatoce Gdańskiej żeglujemy Bavarią 32 i Bavarią 34. Do krótkich, kilkugodzinnych rejsów zatokowych wykorzystujemy także flotę małych, sportowych jachtów morskich Dufour 24.
REJS TYGODNIOWY - BAŁTYK
Rejsy wielowariantowe Gdynia - Bałtyk - Gdynia
Wszystkie nasze morskie rejsy Bałtyckie z Gdyni odbywają się na pokładzie Bavarii 49. Jacht jest stworzony do rejsów pełnomorskich i oceanicznych. 5 kabin sypialnych, 3 kabiny WC, 2 łazienki z ciepłym prysznicem, przestronna messa, teakowy kokpit oraz pokład kąpielowy z prysznicem zaburtowym stanowią wygodną i przyjazną przestrzeń dla 10 osobowej załogi. Smukły kadłub o długości 15m niesiony powierzchnią 120 m2 nowych żagli z laminatu. Jacht doposażyliśmy w komplet żagli sztormowych, system AIS, plotery nawigacyjne, ster strumieniowy i autopilot.
Możliwe destynacje: Wybrzeże Polskie, Bornholm, Gotland, Szkiery Sztokholmu.
Rejs ma charakter stażowo-szkoleniowy, wymaga wytrwałości na ciężkie warunki - możliwa choroba morska, konieczność pełnienia wacht morskich za dnia i w nocy. Adresowany jest dla przyszłych oficerów wachtowych i tych którzy chcieliby samodzielnie prowadzić jacht morski. Rejs na Bavarii 49 - trasa mocno uzależniona od warunków pogodowych.
1480 PLN + 50EUR/220PLN zryczałtowana składka na opłaty portowe, paliwo, gaz do butli
6 dni
Bavaria 49, sezon 2024: 12.05 / 30.06 / 07.07 / 14.07 / 21.07 / 28.07 / 04.08 / 11.08 / 18.08 / 25.08 /
REJS TYGODNIOWY - WSZYSTKIE PORTY ZATOKI GDAŃSKIEJ
Wszystkie porty Zatoki Gdańskiej ze szkoleniem manewrowym
Tygodniowe rejsy na pokładzie komfortowej, przestronnej Bavarii 49 zakładają szkolenie nawigacyjne oraz manewrowe z zawinięciem do wszystkich możliwych portów Zatoki Gdańskiej. Przy sprzyjającej pogodzie przewidujemy także wyjście długim halsem na wody otwarte Bałtyku.
Wizyta w tradycyjnych przystaniach rybackich, klimatycznych morskich kurortach przybliży Wam fascynującą historię oraz kulturę regionu. Wyposażenie jachtu w przyrządy nawigacyjne i pomoce dydaktyczne, praca z kompletami map papierowych i elektronicznych, spisami świateł i księgami locji morskiej sprawią, że zdobędziecie solidne doświadczenie i większą samodzielność.
1480 PLN + 50EUR/220PLN zryczałtowana składka na opłaty portowe, paliwo, gaz do butli
6 dni
Bavaria 49, sezon 2024: 14.04 / 21.04 / 28.04 / 19.05 / 26.05 / 02.06 / 09.06 / 23.06 / 01.09 / 08.09 / 15.09 / 22.09 / 29.09 /
REJS WEEKENDOWY PO ZATOCE GDAŃSKIEJ
W każdy weekend zapraszamy na pokłady naszych jachtów które wyruszają w rejsy weekendowe po Zatoce Gdańskiej. Mile widziani są zarówno początkujący żeglarze, chcący spróbować czy żeglarstwo jest dla nich, dla których rejs stanowić będzie przedsmak morskiej przygody, doświadczeni żeglarze żądni wiedzy, wyszkolenia lub przypomnienia wybranych aspektów żeglarskiego kunsztu jak i osoby, którym brakuje kilku, kilkunastu godzin stażowych do podejścia do egzaminu na stopień Jachtowego Sternika Morskiego. Rejsy w dwóch wersjach - na pokładzie Bavarii 32 i Bavarii 34 lub dłuższy rejs na pokładzie Bavarii 49.
JACHT NA WYŁĄCZNOŚĆ
W piątkowe i niedzielne popołudnia w godzinach od 15.30 do 20.30 udostępniamy nasze jachty wraz z Kapitanem na krótki rejs po Zatoce Gdańskiej w towarzystwie przyjaciół, rodziny lub we dwoje. Jacht w danych godzinach wykorzystać można także do indywidualnych szkoleń z manewrów portowych na silniku lub pod żaglami na akwenie otwartym.
Można również zarezerwować na wyłączność rejs weekendowy na Bavariach 32, 34 i 49
Czarnogóra
Rejs stażowo szkoleniowy w Czarnogórze
Zapraszamy do wzięcia udziału we wspaniałej serii tygodniowych rejsów po wodach Czarnogóry. Oferta, która u nas pojawiła się niespodziewanie - po ostatniej wizycie w tamtych stronach oczarowały nas widoki, atmosfera, jedzenie i prężnie rozwijająca się infrastruktura żeglarska. Odwiedzimy najpiękniejsze miejsca czarnej perły Adriatyku - przepiękna Zatoka Kotorska, oferująca spokojnie, osłonięte od fali wody i zapierające dech w piersiach widoki przypominające Norweskie fiordy. Odwiedzimy również urokliwe nadmorskie miejscowości gdzie spróbujemy lokalnych owoców morza i błękitne zatoczki w których będzie okazja popływać w lazurowej wodzie.
2000 PLN + 120EUR zryczałtowana składka na opłaty portowe, paliwo, gaz do butli, podatki lokalne,
7 dni
2024: 28.09-05.10 / 05.10-12.10 / 12.10-19.10 /
Dostępność miejsc można sprawdzić na liście załogi
W cenie rejsu - miejsce w kabinie, opieka wykwalifikowanego skippera, szkolenie, kaucja, ubezpieczenie w ramach ubezpieczenia jachtu
W cenę nie jest wliczone - przelot na miejsce zaokrętowania i powrót z miejsca wyokrętowania, wyżywienie,
Transport - Na lotnisko w Podgoricy latają bezpośrednio linie Wizzair i Ryanair, nie ma konieczności szukania połączeń przesiadkowych a ceny biletów są bardzo przystępne. Transfer z autobusem (np. FlixBus) z Podgoricy do Tivatu kosztuje ok 8EUR, z lotniska do centrum miasta można dostać się pociągiem (2EUR) lub taksówką (12EUR). Możliwy jest również transport bezpośrednio z lotniska do Tivatu taksówką, ceny powinny oscylować w granicach 70-80EUR. W razie problemów logistycznych pomagamy.
Wyżywienie - Składkę na wyżywienie prowadzi załoga i sama między sobą rozlicza środki przeznaczone na ten cel. Kapitan jest zwolniony ze składki na wyżywienie.
Sprzątanie jachtu po rejsie - po każdym z rejsów kapitan rozdziela obowiązki dotyczące sprzątania jachtu oraz sam w nim uczestniczy, dodatkowo zapewniamy środki czystości.
Przydatne informacje - do Czarnogóry nie jest wymagany paszport, wystarczy dowód osobisty ważny przez minimum 3 miesiące od przyjazdu. W Czarnogórze obowiązuje Euro. Czarnogóra jest w II strefie roamingu, więc nie są możliwe swobodne rozmowy jak w Unii Europejskiej, w związku z tym polecamy kupić kartę SIM po przylocie na lotnisku lub wcześniej kartę e-sim, jeśli Twój telefon taką obsługuje. Swobodnie można wtedy dzwonić korzystając na przykład z WhatsApp. Praktycznie w każdej restauracji i barze jest dostępne WiFi.
Prosimy również o zapoznanie się z ogólnymi warunkami uczestnictwa w rejsie
Zapisy drogą mailową na junga@junga.pl lub za pomocą formularza zgłoszeniowego:
Karnawał / Ciepły koniec zimy na wyspach Kanaryjskich i Atlantyku
Wyspy Kanaryjskie - Teneryfa - Las Galletas / Rejs na wodach pływowych
Na koniec zimy chcemy Was zabrać w ciepłe rejony Wysp Kanaryjskich. Stałe, umiarkowane wiatry pasatowe i temperatura średnio 25°C stwarza warunki idealne do żeglarstwa. Dodatkowym atutem rejsu jest termin - wszystkie rejsy odbywają się w okresie karnawału - ten na Teneryfie jest najbardziej "brazylijski" i cieszy się sławą jednego z najpopularniejszych na świecie
Zaplanowaliśmy dla Was cztery rejsy, poza zabawą i eksploracją Wysp realizujemy podstawowe szkolenie zgodnie z profilem naszej działalności 🙂 Będzie okazja posłuchać wykładów, będzie okazja pomanewrować jachtem w marinach. Podczas rejsów dużo wiatru we włosach. Skupić się chcemy na odkrywaniu południowo zachodniego wybrzeża Teneryfy oraz odwiedzić piękną La Gomera ze swoim lasem wawrzynolistnym gdzie można poczuć się jak w lesie tropikalnym.
Rejs szkoleniowy prowadzimy na jachcie Oceanis 43 - wygodny, przestronny jacht, wyczarterowany od sprawdzonej firmy. Bazą będzie Las Galletas, zaraz przy południowym lotnisku na Teneryfie (TFS).
2200 PLN + 140EUR zryczałtowana składka na opłaty portowe, paliwo, gaz do butli, podatki lokalne,
7 dni
2025: 08.02-15.02 / 15.02-22.02 / 22.02-01.03 / 01.03-08.03
Dostępność miejsc można sprawdzić na liście załogi
W cenie rejsu - miejsce w kabinie, opieka wykwalifikowanego skippera, szkolenie, kaucja, ubezpieczenie w ramach ubezpieczenia jachtu
W cenę nie jest wliczone - przelot na miejsce zaokrętowania i powrót z miejsca wyokrętowania, wyżywienie,
Transport - Na lotnisko południowe latają bezpośrednio linie Wizzair i Ryanair a do wyszukiwania połączeń przesiadkowych (często lepszych cenowo niż bezpośrednie) polecamy wyszukiwarkę kayak.com. Jeśli wybierzecie lotnisko północne to transfer z tej części wyspy do portu zaokrętowania zajmuje około godziny, koszt autobusu oscyluje w okolicach 15 euro i nie jest skomplikowany. W razie problemów logistycznych pomagamy.
Wyżywienie - Składkę na wyżywienie prowadzi załoga i sama między sobą rozlicza środki przeznaczone na ten cel. Kapitan jest zwolniony ze składki na wyżywienie.
Sprzątanie jachtu po rejsie - po każdym z rejsów kapitan rozdziela obowiązki dotyczące sprzątania jachtu oraz sam w nim uczestniczy, dodatkowo zapewniamy środki czystości.
Prosimy również o zapoznanie się z ogólnymi warunkami uczestnictwa w rejsie
Zapisy drogą mailową na junga@junga.pl lub za pomocą formularza zgłoszeniowego: Zgłoś się na rejs
OFERTA ARCHIWALNA
Poniżej znajdziesz rejsy, które odbyły się w niedalekiej przeszłości, które planujemy powtórzyć
Greckie wakacje
Rejs stażowo szkoleniowy w Grecji
Zapraszamy na wspaniały tygodniowy rejs po wodach Grecji. Oferta, która się u nas pojawia się niezwykle rzadko, zazwyczaj jeden rejs w sezonie - w sezonie skupiamy się na szkoleniach w Gdyni ale Wasze zapytania o "ciepłe trasy" skłoniły nas do zorganizowania jednego rejsu w wakacje na ciepłych wodach Morza Śródziemnego.
Skipperem będzie Hubert - nasz gość od czarterów, który te rejony zna jak własną kieszeń.
W zależności od preferencji i warunków pogodowych albo popłyniemy na Cyklady i odwiedzimy między innymi takie wyspy jak:
- Kythnos - z gorącymi źródłami
- Mykonos - ze słynnymi z wiatrakami i smaganą falami Małą Wenecją
- Milos - Kleftiko wspaniałe miejsce na kąpiel z wystającymi z wody białymi skałami
- Santorini - jedna z najbardziej malowniczych wysp Grecji
Albo wybierzemy inną, równie atrakcyjną trasę - Zatoka Sarońska i Argolida gdzie można zobaczyć:
- Hydrę - najładniejsza wyspa zatoki Sarońskiej gdzie nie ma tradycyjnego ruchu ulicznego, zastępują je osiołki
- Epidauros - ze słynnym antycznym teatrem z około 300 roku p.n.e.
- Monemvasia - zwana Greckim Gibraltarem
- Poros - malownicza wyspa oddalona 500 m od stałego lądu w najwęższym miejscu
- Spetses - wyspa słynna z dużej ilości zieleni i lasów sosnowych.
To tylko kilka wybranych miejsc a jest ich znacznie więcej. Niezależnie od wybranej trasy czeka Was dużo słońca, małe urokliwe mariny i pyszne jedzenie.
Oczywiście rejs wlicza się do godzin stażowych, spodziewamy się około 80 godzin żeglugi,
2500 PLN
8 dni
OFERTA 2024 w Przygotowaniu - spodziewany termin rejsu przełom maja i czerwca
Cena rejsu zawiera: miejsce na jachcie, szkolenie, skippera, pościel, ręczniki, sprzątanie po rejsie, ponton z silnikiem zaburtowym,
Do ceny rejsu należy doliczyć składkę na opłaty portowe, paliwo, transit log, sprzątanie jachtu po rejsie itd w wysokości 120EUR/os.
Cena nie zawiera kosztów dojazdu na miejsce oraz wyżywienia - składkę na wyżywienie prowadzi załoga we własnym zakresie, zazwyczaj nie wychodzi więcej jak 10euro/os/doba, skipper jest zwolniony ze składki na wyżywienie.
Ubezpieczenie w ramach polisy jachtu (NNW), polecamy jednak wykupić dodatkowe ubezpieczenie NNW i KL (przydatna może być karta EKUZ).
KUBA
Początek zimy na Kubie
Nowość w naszej ofercie – egzotyczna i tajemnicza Kuba, stabilny katamaran, najlepsi skipperzy – czyli nasza propozycja na początek zimy.
Rajskie wyspy, krystaliczna woda, fantastyczne warunki do żeglowania ze słońcem na twarzy i stałym umiarkowanym wiatrem we włosach. By zapewnić Wam pełnię komfortu rejs odbędzie się katamaranem Lagoon 380/410 . Rejs katamaranem to przyjemność sama w sobie a dodatkowym atutem jest niskie zanurzenie dzięki któremu bez problemu będziemy mogli eksplorować malownicze zatoczki i laguny. Portem zaokrętowania będzie Cienfueges na Kubie – marina zlokalizowana jest około 200km od lotniska w Havanie ale pomożemy w organizacji transportu. Naszym celem będzie Cayo Largo i dziesiątki miejszych bajecznych wysepek w około. Jako szkoła żeglarstwa dodatkowo zapewnimy Wam na miejscu szkolenie – w planie obowiązkowe szkolenie z bezpieczeństwa oraz szkolenie z manewrowania katamaranem, nawigacja i obsługa urządzeń pokładowych.
1000 EUR + 200 EUR zryczałtowana składka na opłaty portowe, paliwo, gaz do butli, pościel i ręcznik, wynajem silnika zaburtowego, paliwo do silnika zaburtowego, podatki lokalne
8 dni
11.11-18.11.2023 Lagoon 410
18.11-25.11.2023 Lagoon 380
25.11-02.12.2023 Lagoon 380
W cenę nie jest wliczony dojazd oraz wyżywienie oraz obowiązkowe ubezpieczenie ubezpieczenie.
O składce na wyżywienie i zaprowiantowanie jachtu decyduje załoga, kapitan może pomóc w planowaniu. Kapitan zwolniony jest ze składki na zaprowiantowanie. Jacht stacjonuje w marinie Club Cienfuegos w Cienfuegos. Zalecamy zamówienie zaprowiantowania wcześniej w firmie czarterowej, oczywiście we wszystkim pomożemy i będziemy pośredniczyć.
W cenę nie jest wliczone obowiązkowe ubezpieczenie KL i NNW (również Covid), zalecamy również wykupienie ubezpieczenia od rezygnacji z wyjazdu. Oba ubezpieczenia można wykupić na stronie rankomat.pl.
Przelotów najlepiej szukać za pośrednictwem wyszukiwarki skyscanner.com, średni koszt przelotu waha się w okolicach 3000-3500zł w obie strony. Ważne, że nie trzeba zabierać ze sobą dodatkowego bagażu, na spokojnie powinno się udać zmieścić w podręczny. Strój kąpielowy i maska do nurkowania powinny wystarczyć 😉 Lotów szukajcie do lotniska Havana. Zalecamy unikania przelotów z USA, ze względu na embargo nie są wtedy akceptowane wizy turystyczne
UWAGA - do podróży wymagany jest paszport ważny minimum 6 miesięcy od momentu wjazdu, dodatkowo wymagana jest wiza (koszt 120zł), wyrabiana online, dodatkowo na 48 godzin przed wylotem wymagane jest wypełnienie formularza lokalizacyjnego i uzyskanie kodu QR [LINK]. Każdy uczestnik rejsu powinien we własnym zakresie zadbać o to, by posiadać wszystkie wymagane dokumenty uprawniające do przekroczenia granicy.
Przydatne informacje:
- Wizę można wyrobić online w Biurze Podróży Sigma Travel w Warszawie - koszt 120zł/szt + 25zł wysyłka kurierem, na załatwienie sprawy przeznaczyć trzeba około 4 dni robocze, także nie wolno zostawiać tego na ostatnią chwilę
- Ze względu na ograniczenia nałożone na Wyspę, nie działają popularne wyszukiwarki noclegów takie jak Booking czy lotów Kayak, noclegów polecamy szukać na Trivago lub Airbnb, przeloty można znaleźć na stronie Skyscanner lub bezpośrednio na stronach przewoźników (np. Lufthansa),
- Na początku października wybieramy się osobiście na Kubę, aby sprawdzić jak wyglądają bieżące procedury wjazdowe i jak sprawnie poruszać się po Wyspie, żeby nic Was nie zaskoczyło po drodze.
- Polecamy zabrać przynajmniej dwie karty bankowe ze sobą (jakby jedna została zablokowana, żeby mieć czym płacić w drodze powrotnej) oraz zabezpieczyć się w gotówkę (USD lub EUR) - gotówkę wymieniamy na miejscu po przylocie, przy wylocie wymieniamy z powrotem na EUR, nie jest możliwe wywiezienie waluty Kubańskiej poza granicę. Tak czy inaczej odradzamy płatności kartą na miejscu, przeliczniki walut bankowe różnią się nawet kilkukrotnie od tych w kantorach na Wyspie.
- Dla zbieraczy pieczątek w paszporcie - nie polecamy "wbijania" pieczątki do paszportu, ponieważ może to w przyszłości utrudnić uzyskanie wizy lub wjazdu do USA. Pieczątkę "wbijają" tylko na wyraźną prośbę.
- Kartę SIM można wcześniej zamówić i odebrać na lotnisku zaraz po przylocie [LINK], koszt 35USD, potem na mieście można kupić kartę SIM za około 5USD, pakiety danych zaczynają się od 6GB. Na jeden paszport można zarejestrować maksymalnie 3 numery telefonu.
Promocje:
- rezerwacja miejsca na dwa tygodnie lub dłużej -5%
- jednoczesna rezerwacja trzech lub więcej miejsc -5%
- stali Klienci, którzy skorzystali z kursu i rejsu tygodniowego, dwóch rejsów tygodniowych lub więcej -5%
- zniżki łączą się, maksymalna zniżka -10%
Zapisy drogą mailową na junga@junga.pl lub za pomocą formularza zgłoszeniowego: Zgłoś się na rejs
WYSPY ALANDZKIE
Wyspy Alandzkie i Szkiery Sztokholmu
Wyspy Alandzkie to archipelag ponad sześciu tysięcy wysp i wysepek szkierowych położonych pomiędzy Sztokholmem i Helsinkami u wejścia na Zatokę Botnicką. Jest to autonomiczny region pod protektoratem Finaldii. Autonomia i niezależność mieszkańców wysp zwanych Alanders sięga bardzo daleko. Wyspy mają własną flagę i parlament. Rejsy zaczynamy i kończymy w Sztokholmie, Nykoping i Turku, gdzie dostać się można tanimi liniami lotniczymi bezpośrednio z Polski a z lotnisk można się bez problemu dostać do mariny.
1800 PLN + 80EUR zryczałtowana składka na opłaty portowe, paliwo, gaz do butli
7 dni
Terminy na sezon 2024: wkrótce
JESIEŃ I ZIMA NA MORZU ŚRÓDZIEMNYM. EUROPEJSKIE WYBRZEŻA ATLANTYKU ORAZ WODY PŁYWOWE
REJSY ORAZ KURSY ŻEGLARSKIE. SPRZEDAŻ MIEJSC INDYWIDUALNYCH NA REJSACH A TAKŻE MOŻLIWOŚĆ REZERWACJI JACHTU NA INDYWIDUALNE SZKOLENIE WE WŁASNYM GRONIE
Oprócz typowej sprzedaży pojedynczych miejsc na rejsach udostępniamy cały jacht w przystępnej cenie dla grup na wyłączność. Proponujemy zimową serię rejsów oraz kursów śródziemnomorskich w kameralnych załogach na pokładzie Bavarii 49.
Na akwen przemieścić się można bezpośrednim przelotem, bez międzylądowań, korzystając z atrakcyjnego cennika tanich linii lotniczych. Jacht manewruje pomiędzy wyspami, kotwicząc w malowniczych lagunach i zatoczkach z daleka od skupisk ludzkich i aglomeracji miejskich. Rejs można połączyć z kursem na patent jachtowego sternika morskiego, certyfikat kompetencji ISSA lub ze szkoleniem manewrowym.
W programie manewry portowe, teoria w pigułce oraz dużo żeglowania ze słońcem i wiatrem we włosach.
Walory rekreacyjne oferty to możliwość kąpieli morskich, słonecznych i sporo przyjemnościowego żeglowania w regularnym przechyle. Gwarantujemy majestatyczne wschody, zachody słońca oraz wesołe towarzystwo delfinów przy burcie jachtu.
Sprzedaż miejsc indywidualnych - Terminy zimowej serii rejsów Śródziemnomorskich, europejskiego wybrzeża Atlantyku oraz na akwenach pływowych pojawią się wkrótce. Patrz zakładka 'kalendarz rejsów.
7 dni
Możliwość rezerwacji w dowolnie wybranym terminie w miarę dostępności jachtu.
STAŻ KAPITAŃSKI
STAŻ KAPITAŃSKI NA JACHCIE POWYŻEJ 20m
Każdej jesieni staramy się umożliwić naszym absolwentom, jachtowym sternik morskim, zdobycie stażu na jachcie powyżej 20m długości kadłuba celem uzupełnienia stażu wymaganego do uzyskania stopinia kapitana jachtowego. Oczywiście zapraszamy wszystkich spragnionych morza, przygody i szkolenia - żeglarzy jachtowych oraz osoby bez doświadczenia.
W tym roku padło na Gedanię - Gedania jest żaglowcem szkolnym, dlatego każdy uczestnik rejsu musi być jego załogą. Na początku rejsu, jeszcze przed wypłynięciem załoga zostaje podzielona na wachty i zapoznana ze swoimi obowiązkami. Następnie odbywa się przeszkolenie z zakresu bezpieczeństwa i przeprowadzone zostają alarmy ćwiczebne.
Rozkład dnia jest tak skonstruowany, że każdej wachcie przypadną kolejno służby nawigacyjne w dzień i w nocy, prace bosmańskie i kambuzowe (przygotowywanie posiłków), ale i czas wolny.
Na rejsy kapitańskie zawsze wysyłamy naszą kadrę - po pierwsze aby również mogli uzupełnić staż i się rozwijać, po drugie aby cały czas czuwali nad Waszym wyszkoleniem - tłumaczyli nawigację, zagadnienia z locji i prawa drogi morskiej.
Głównym celem rejsu jest wypływanie 100 lub więcej godzin stażowych, wszystko zależy od warunków pogodowych ale na kwestię pływania kładziemy główny nacisk, postoje w portach stawiamy na drugim planie. Październik jest miesiącem w którym na brak wiatru nie można narzekać, dlatego jest szansa na zrobienie całkiem ciekawej trasy, która zostanie ustalona przed samym wypłynięciem.
Krótko o jachcie: Gedania zbudowana została na bazie starego kadłuba historycznej Gedani, która powstała w 1975 roku. Kadłub przedłużono do prawie 24 m a jacht na nowo wyposażono i ożaglowano jako szkuner sztakslowy. Dane jachtu po przebudowie (2005):
- bandera - polska
- port macierzysty - Gdańsk
- materiał kadłuba - stal
- długość - 22,54 m
- długość całkowita - 23,38 m
- szerokość - 5,21 m
- wysokość boczna - 4,24 m
- zanurzenie max. - 3,20 m
- typ ożaglowania - szkuner sztakslowy
- wysokość masztów - 24,00 m
- powierzchnia żagli - 230 m2
- silnik - VETUS DEUTZ, 141 kW
- załoga - 18 osób
Zabudowa hotelowa dla załogi zawiera się w trzech kabinach 4 osobowych i jednej 3 osobowej w estetycznej zabudowie. Dostępne są 4 łazienki z prysznicem i ciepła woda. Na jachcie jest instalacja 230V, 24V i 12V, dzięki pracy agregatu lub inwertera. Kuchnia wyposażona jest w piec elektryczny, płyty grzewcze i niezbędną zastawę. Dzięki wykorzystaniu zamrażarek, posiłki są świeże i na wysokim poziomie, zależnie od umiejętności wachty kambuzowej, która je przyrządza. Całość wnętrza jest ogrzewana w zależności od potrzeby.
2200 PLN + 300 PLN składka na opłaty portowe, paliwo (składka zryczałtowana, nie podlega rozliczeniu po rejsie, w przypadku małej ilości składka nie ulega zwiększeniu)
7 dni
Terminy wkrótce
Cena zawiera:
- koję w kabinie 3 lub 4 osobowej
- podstawowe przeszkolenie
Cena nie zawiera:
- ubezpieczenia KL i NNW
- dojazdu i powrotu na miejsce rozpoczęcia rejsu
- wydatków własnych w portach
- składki na wyżywienie
Składka na wyżywienie jest ustalana i prowadzona przez Załogę, zazwyczaj wynosi około 100-150zł/tydzień, w składce biorą udział instruktorzy biorący udział w rejsie, kapitan i bosman są zwolnieni ze składki i są na "garnuszku" Załogi.
Zaokrętowanie i wyokrętowanie:
- Zaokrętowanie - 12.00 w sobotę, spotykamy się o 11.00 w naszym biurze w Marinie Gdynia
- Wyokrętowanie - do 12.00 w sobotę po posprzątaniu jachtu
Zgłoszenia prosimy kierować drogą mailową na junga@junga.pl, można również skorzystać w formularza kontaktowego znajdującego się w zakładce "kontakt".
UWAGA - Każdy uczestnik rejsu przed zamustrowaniem musi wypełnić ankietę "covidową", każdy zamustrowany musi posiadać zaświadczenie o szczepieniu lub potwierdzenie negatywnego wyniku testu PCR (wykonanego najpóźniej 48 godzin przed zamustrowaniem).
Ankiety będą rozdawane w dniu zamustrowania, link do podglądu Ankiety
]